Ασπίδα προστασίας τα πολυασφαλιστήρια για τους καταναλωτές

του Γιάννη Τζίτζικα, Προϊσταμένου Κλάδου Αναπτυσσόμενων Αγορών, Chartis

Η εμπειρία μας ως σήμερα, δείχνει ότι οι πελάτες επιθυμούν να έχουν την καλύτερη δυνατή σχέση μεταξύ εύρους ασφαλιστικής προστασίας και κόστους ασφάλισης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναγνωρίσει κανείς ότι ο καταναλωτής δεν είναι σε απόλυτη θέση να γνωρίζει σε βάθος την λειτουργία των ασφαλιστικών καλύψεων και τις περισσότερες φορές η γνώση αυτή αποκτάται σε περιστατικά ζημιών. Στο πλαίσιο αυτό, ένα πολυασφαλιστήριο προστατεύει τον καταναλωτή, αφού του εξασφαλίζει ευρύτερο πλαίσιο κάλυψης, χωρίς απαραίτητα σημαντικά μεγαλύτερο κόστος. 

Η εμπειρία αυτή ενισχύεται από την αντιμετώπιση σημαντικού αριθμού αποζημιώσεων, όπου είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι οι ασφαλισμένοι, όταν είναι αντιμέτωποι με την πραγματική ζημία, πράγματι επιθυμούν να έχουν την καλύτερη δυνατή ασφαλιστική προστασία. 

Το σημαντικότερο όφελος των πολυασφαλιστηρίων είναι η ευρύτητα του ασφαλιστικού προγράμματος που παρέχεται με ένα ασφαλιστήριο και η εκ των προτέρων μέριμνα για αποφυγή επικαλύψεων, που πιθανά θα υπήρχαν αν ο καταναλωτής προσπαθούσε με περισσότερα συμβόλαια να εξασφαλίσει το ίδιο επίπεδο προστασίας. Τα πολυασφαλιστήρια στη ζημία λειτουργούν ως πολλαπλά συμβόλαια, προσφέροντας στον καταναλωτή ευρύτητα κάλυψης, με εύκολες ξεκάθαρες διαδικασίες.

Ένα πολυασφαλιστήριο συνήθως αποτελείται από περισσότερα από δύο τμήματα ασφάλισης, τα οποία έχουν σχεδιαστεί να λειτουργούν συμπληρωματικά και τις περισσότερες φορές προσθετικά στις περιπτώσεις ζημιών. Με τον τρόπο αυτό, ο πελάτης χωρίς να πληρώνει πολλαπλά ασφαλιστήρια έχει εξασφαλίσει με ένα συμβόλαιο, την προστασία που θα του παρείχαν πολλά συμβόλαια μαζί. 

Στην πλειοψηφία τους τα πολυασφαλιστήρια διαφέρουν από τα απλά ασφαλιστήρια στα εξής σημεία, παρέχουν ευρύτερη κάλυψη, έχουν αναλογικά καλύτερο κόστος, είναι πιο εύκολα στην παρακολούθηση και λειτουργούν συμπληρωματικά και προσθετικά σε περιπτώσεις ζημιών.

Παρά το ότι ο αρχικός σχεδιασμός των πολυασφαλιστηρίων εμπεριέχει ευρύτητα καλύψεων, οι επιλογές που προσφέρονται στον καταναλωτή συνεχίζουν να υπάρχουν. Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει σχέδιο κάλυψης (απλό/πλήρες), να προσθέσει επιπλέον προαιρετικές καλύψεις (π.χ σεισμό), ή ακόμα να συμφωνήσει το ύψος των απαλλαγών του, ώστε τελικά να διαμορφώσει το τελικό πρόγραμμα στα μέτρα του. Παρά την γενική πεποίθηση ότι οι συμπληρωματικές καλύψεις προσθέτουν ασφάλιστρο, η γενική πρακτική των πολυασφαλιστηρίων είναι το αναλογικό ασφάλιστρο να μειώνεται όσο προστίθενται καλύψεις στο πρόγραμμα. Οι τιμολογήσεις των σύγχρονων προγραμμάτων είναι παραμετρικές και επιτρέπουν τη χρήση εκπτώσεων, όταν προστίθενται καλύψεις στο πρόγραμμα ασφάλισης.

Στην Chartis, η έμφαση δίνεται στην πληρότητα της παρεχόμενης κάλυψης. Τα πολυασφαλιστήρια ως σύγχρονα προϊόντα, είναι πλέον διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά, παρέχουν ένα σύνολο καλύψεων, το οποίο αποτελεί ασπίδα προστασίας απέναντι στους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής, η οικογένεια και η σύγχρονη επιχείρηση. 

Η διαρκώς αυξανόμενη τεχνογνωσία των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και ο έντονος ανταγωνισμός που υπάρχει στην ασφαλιστική αγορά, είναι δύο παράγοντες που έχουν λειτουργήσει προς όφελος των καταναλωτών γενικότερα, αφού είναι σήμερα διαθέσιμες πλήρεις ασφαλιστικές λύσεις, με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος. Η ασφαλιστική εταιρεία ωφελείται, διαθέτοντας περισσότερες καλύψεις από τα «απλά» προϊόντα και έχει κάθε λόγο για να δώσει κίνητρα για την αγορά των «έξυπνων» ασφαλιστηρίων.