Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ

Από «ηλεκτρονικές» κάρτες θα αντικατασταθούν σταδιακά το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών,  στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική, αλλά και στην αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα μερ το υπουργείο Υποδομών προετοιμάζεται εντατικά η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ, κατόπιν στενής συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ και της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. 

Στις επόμενες μέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του διαγωνισμού και αμέσως μετά δρομολογείται η δημοπράτηση του. 

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ. Η υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναμένεται εντός του Απριλίου 2011.  

Τα δύο αυτά έργα είναι τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών και επίσης τα πρώτα έργα που συνδυάζουν κοινοτική και ιδιωτική χρηματοδότηση. Αποτελούν μέρος του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών και αποτελούν σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Τα οφέλη για τις Αστικές Συγκοινωνίες:
•     Περιορισμός της λαθρεπιβίβασης.
•     Ενιαία αντιμετώπιση των μετεπιβιβάσεων και δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών μετεπιβίβασης για όλα τα μέσα του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας
•     Βελτίωση του τρόπου διαχείρισης και ελέγχου των χρηματοοικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ και ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει
•     Αξιοποίηση των δεδομένων κίνησης του επιβατικού κοινού για την παρακολούθηση της λειτουργίας του συστήματος μεταφορών και τον σχεδιασμό και οργάνωση ποικίλων υπηρεσιών των φορέων

Τα οφέλη για τον επιβάτη:
•     Δυνατότητα υλοποίησης ευέλικτων και προσιτών τιμολογιακών πολιτικών και εισαγωγής νέων δικαιότερων τύπων κομίστρου
•     Ευκολία στην αγορά και φόρτιση καρτών και εισιτηρίων, με μείωση του χρόνου αναμονής, περισσότερα σημεία πώλησης, νέα συστήματα πώλησης
•     Εξασφάλιση του επιβάτη σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής καρτών και εισιτηρίων
•     Βελτίωση των παρεχομένων προς το επιβατικό κοινό υπηρεσιών, με τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, που αφορούν στις μετακινήσεις του, χωρίς να θίγονται τα προσωπικά του δεδομένα, και επιτρέπουν το σχεδιασμό νέων προϊόντων ή την αναβάθμιση υπαρχόντων