Μεγαλύτερη εκπαίδευση επιθυμούν οι καταναλωτές

Τα αποτελέσματα της έρευνας της ING καταδεικνύουν ότι το 90% των συμμετεχόντων επιθυμούν να είναι καλύτεροι στη διαχείριση των οικονομικών τους. Ανασταλτικό παράγοντα επίτευξης αποτελεί το γεγονός ότι είτε δεν γνωρίζουν πώς ή/και πού θα αποκτήσουν πρόσβαση στην πληροφόρηση. 

Η έρευνα, που είχε περισσότερους από 5.000 συμμετέχοντες σε 10 χώρες σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική και Ασία, μέτρησε την οικονομική κατάρτιση των καταναλωτών και πώς η οικονομική τους γνώση επηρεάζει τη στάση, τη συμπεριφορά και τη συναισθηματική τους κατάσταση. Ανάλογα με τις απαντήσεις τους, οι συμμετέχοντες κατηγοριοποιήθηκαν σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα οικονομικής γνώσης: άριστη, καλή, βασική, αδύναμη.

Η Isabelle Conner, Head of Marketing ING δήλωσε: «Είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπουμε τόσους πολλούς ανθρώπους να θέλουν να βελτιώνονται στη διαχείριση των οικονομικών τους. Με ένα πλήθος ενεργειών σε παγκόσμιο επίπεδο, εμείς στην ING ενδυναμώνουμε τους καταναλωτές να διαχειριστούν καλύτερα τα χρήματά τους. Για όσους θέλουν να ξεκινήσουν το 2011 με τη δέσμευση να βελτιώσουν τα οικονομικά τους, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όσοι είχαν ένα υψηλό δείκτη οικονομικής κατάρτισης στην έρευνα, τηρούν ενεργά προϋπολογισμό,  κινούνται μέσα στα οικονομικά τους όρια και κάνουν εκτενή έρευνα πριν να λάβουν οικονομικές αποφάσεις.»

Η έρευνα της ING κατέδειξε ότι το 63% των συμμετεχόντων καταναλωτών έχουν μια πολύ βασική γνώση των οικονομικών, κατηγοριοποιώντας το στο επίπεδο βασικής οικονομικής γνώσης, αφού αυτό το 63% δυσκολευόταν με βασικά οικονομικά στην πράξη, όπως στην αποταμίευση για τη συνταξιοδότηση ή για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης οικονομικής ανάγκης.

Συνολικά, λιγότερο από το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα είπαν ότι αποταμιεύουν για τη συνταξιοδότησή τους, αποτέλεσμα που παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις στις χώρες που διεξήχθη η έρευνα. Στην Ισπανία μόλις το 44% αποταμιεύει για τη συνταξιοδότηση έναντι ενός 79% στην Ινδία, γεγονός που αντανακλά μια μεγάλη πολιτισμική επίδραση. Οι καταναλωτές από τις Ασιατικές χώρες είναι μακράν οι πιο οικονομικά καταρτισμένοι καθώς και οι πιο πρόθυμοι να διευρύνουν τη γνώση τους.

Η έρευνα της ING έδειξε επίσης μια συσχέτιση μεταξύ των οικονομικών γνώσεων του ατόμου και της συναισθηματικής του ευεξίας. Όσο περισσότερο καταρτισμένοι είναι στα οικονομικά ζητήματα οι καταναλωτές, τόσο πιο θετικά απαντούσαν σε ερωτήσεις σχετικές με την συναισθηματική τους ευεξία, τη στιγμή που όσο λιγότερο καταρτισμένοι παρουσιάζονται, αναπτύσσουν πιο έντονα συναισθήματα φόβου, άρρηκτα συνδεδεμένα με την ύπαρξη χρεών. Τα χρέη, συνδέονται άμεσα με αισθήματα φόβου, ενοχής και ντροπής. Οι άνδρες παρουσιάζονται να έχουν υψηλότερη οικονομική γνώση από τις γυναίκες. Επιπρόσθετα, οι ηλικίες 20-49 αποδεικνύουν ότι είναι πιο καταρτισμένοι στη διαχείριση των οικονομικών τους.

Η Dailah Nihot, Head of Corporate Responsibility ING δήλωσε ότι «Τα αποτελέσματα της έρευνας ενδυναμώνουν την εταιρική μας δέσμευση να βελτιώσουμε την οικονομική εκπαίδευση παιδιών και νέων. Η οικονομική εκπαίδευση αποτελεί ένα βασικό εργαλείο ζωής και είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσει η εκπαίδευση αυτή το νωρίτερο δυνατόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν την ING να καταλάβει ακόμη καλύτερα τις οικονομικές συμπεριφορές των καταναλωτών, και θα της δώσουν τη δυνατότητα να προσαρμόσει την πληροφόρηση, τις συμβουλές και τις εκπαιδευτικές της πρωτοβουλίες για τις ανάγκες των καταναλωτών.

- Διεθνείς πρωτοβουλίες τις ING για την υποστήριξη και την ενδυνάμωση των καταναλωτών για να διαχειριστούν καλύτερα το οικονομικό τους μέλλον και να καταστήσουν τα οικονομικά ζητήματα περισσότερο κατανοητά σε αυτούς, είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο: http://www.ing.com/ing/BGAM.jsp?menopt=bga.

-Το τεστ οικονομικής νοημοσύνης για την αξιολόγηση της οικονομικής γνώσης των καταναλωτών είναι διαθέσιμο στο: www.facebook.com/BeGoodAtMoney 

- Παραδείγματα ING  σε τοπικό επίπεδο με στόχο να βοηθήσει πελάτες να βελτιωθούν στην οικονομική διαχείριση βρίσκονται στη διεύθυνση: http://bgam.ing.com/overview_finance_made_easier_customers.shtml 

- Παραδείγματα της ευρύτερης δέσμευσης της ING για την προσφορά οικονομικής εκπαίδευσης – ιδιαίτερα μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά και νέους – βρίσκονται στις παρακάτω διευθύνσεις: http://bgam.ing.com/overview_finance_made_easier_kids.shtml http://www.ingforsomethingbetter.com/employee/volunteering/financial_basics