Η απάντηση της ΕΑΕΕ στη σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή

Μετά από την απόφαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή να απευθύνει Σύσταση προς τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σχετικά με την διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν κατά την καταβολή ασφαλίσματος στη λήξη αποταμιευτικών – επενδυτικών προγραμμάτων Ζωής, η Ε.Α.Ε.Ε. με ανακοίνωσή της, επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Πληροφορηθήκαμε από τον ημερήσιο τύπο για την πρωτοβουλία του Συνηγόρου του Καταναλωτή να απευθύνει Σύσταση προς τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σχετικά με την διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν κατά την καταβολή ασφαλίσματος στη λήξη  αποταμιευτικών – επενδυτικών προγραμμάτων Ζωής.

Επ’ αυτών σημειώνουμε τα εξής :

1. Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (Ε.Α.Ε.Ε.) είναι παγίως τοποθετημένη υπέρ κάθε καλής πρακτικής στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, διότι προσθέτει αξία στο αγαθό της ασφάλισης. Θεωρούμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιριών μελών μας, που καταβάλλουν σε αποζημιώσεις πάνω από 3 δισ. το χρόνο, υιοθετεί και εφαρμόζει τέτοιες πρακτικές.

2. Είναι βέβαιο ότι η γενίκευση, όπως τουλάχιστον παρουσιάζεται από τα ΜΜΕ, του προβλήματος που επισημαίνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, θίγει την αξιοπιστία όλων των εταιρειών που ακολουθούν καλές πρακτικές και τούτο είναι από κάθε άποψη άστοχο και άδικο.  Δυστυχώς, επαναλαμβάνεται η τακτική του παρελθόντος, κατά το οποίο γενικόλογες αναφορές άπλωναν πέπλο αμφισβήτησης πάνω από  όλη την Ασφαλιστική Αγορά.

3. Για τον λόγο αυτόν, η Ε.Α.Ε.Ε. ζήτησε άμεσα από τον Συνήγορο του Καταναλωτή αναλυτική ενημέρωση για να εξακριβώσει το είδος και το μέγεθος των αναφερομένων  στην Σύσταση προβλημάτων που θεωρούμε ότι αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις δυσλειτουργιών οι οποίες δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο της Ασφαλιστικής Αγοράς.

4. Η διαδικασία καταβολής ασφαλίσματος είναι μια εσωτερική διαδικασία κάθε ασφαλιστικής επιχείρησης η οποία μπορεί, ανάλογα με τους όρους κάθε ασφαλιστηρίου συμβολαίου, να παρουσιάζει διαφορές από εταιρία σε εταιρία.

Σε κάθε, πάντως, περίπτωση η Ε.Α.Ε.Ε. θα ενημερωθεί από τον Συνήγορο του Καταναλωτή και εφόσον διαπιστωθεί πρόβλημα στις ακολουθούμενες από κάποιες εταιρίες διαδικασίες θα συμβάλει στη γενικευμένη υιοθέτηση των καλών πρακτικών.
Παράλληλα είναι αυτονόητο ότι οι όποιες μεμονωμένες περιπτώσεις αποδεδειγμένα παρελκυστικών διαδικασιών είναι καταδικαστέες και θα πρέπει να τύχουν του ελέγχου της Εποπτικής Αρχής».