back to top
20.4 C
Athens
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

Η αγορά δεν χρειάζεται dealer, αλλά σύγχρονη ανθρωποκεντρική προσέγγιση

του Βάιου Κρόκου

Είναι πολλές οι φορές που έχει επισημανθεί η αναγκαιότητα για περισσότερη εξωστρέφεια στην ασφαλιστική αγορά, με στόχο να αναδειχθούν τα οφέλη για κάθε οικογένεια, επιχείρηση, ιδιώτη και επαγγελματία.

- Advertisement -

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν βρίσκονται σε κάθε «γωνία» της καθημερινότητας μας και είναι πιο σαφές από ποτέ ότι το Κράτος δεν έχει την δυνατότητα να προλαμβάνει, να στηρίζει και να αποζημιώνει για το κάθε τι.

Απεναντίας, η δεκαετής οικονομική κρίση, ο μόνιμος «στενός κορσές» στα δημοσιονομικά της χώρας και η «συνειδητοποίηση» πλέον για το ποιος ο ρόλος του καθενός οφείλουν να δημιουργήσουν εκείνες τις συνθήκες όπου η ιδιωτική ασφάλιση θα λάβει τον ρόλο που της αναλογεί στις νέες προσπάθειες ανάταξης της χώρας στην μετά – COVID εποχή. Είναι όμως έτσι;

- Advertisement -

Ποικίλα σχόλια, δημοσιεύσεις και τοποθετήσεις έλαβαν χώρα με αφορμή το πρόσφατο άρθρο του δημοσιογράφου Δημήτρη Καμπουράκη με τίτλο «Ο dealer των ασφαλιστικών» στο οποίο κάνει λόγο για «τσουνάμι» μηνυμάτων εξαγριωμένων πολιτών ύστερα από τηλεοπτική αναφορά του στο γεγονός ότι πρέπει όλοι να ασφαλίσουμε την περιουσία μας, με αφορμή τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.

Άραγε γνωρίζουν όλοι οι πολίτες ότι μπορεί να ασφαλίσει κανείς την κατοικία του με 10-20 ευρώ το μήνα, έναντι κινδύνων όπως ο σεισμός, η φωτιά, η πλημμύρα και η κλοπή; Σίγουρα όταν οι οικονομικές συνθήκες είναι δύσκολες και η αγοραστική δύναμη μειωμένη όλοι σκέφτονται τα έξοδα δυο και τρεις φορές. Ας αναλογιστεί ο καθένας όμως τι δαπάνες πραγματοποιεί μηνιαίως και αν αξίζει και μπορεί πραγματικά – τελικά – να προστατέψει την περιουσία του.

Δίπλα στον άνθρωπο

Από την μια πλευρά, ναι, απαιτείται έντονη θεσμική εκπροσώπηση – και όχι μόνο στους κύκλους της αγοράς – στις ευρύτερες κοινωνικές ομάδες, επιχειρηματικά forums, πολιτικούς φορείς, think tanks και οντότητες που βρίσκονται στην «ραχοκοκαλιά» της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας της χώρας, δίπλα στις ανάγκες του πολίτη.

Ίσως έτσι δεν θα ψάχναμε ακόμα τα εξαγγελθέντα κίνητρα για την προστασία της α’ κατοικίας από φυσικές καταστροφές.

Παράλληλα όμως απαιτείται κουλτούρα και εκπαίδευση. Ο χρηματοοικονομικός – ασφαλιστικός αναλφαβητισμός είναι γεγονός ακόμα στις μέρες μας. Έχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας (1934) όταν η κοινωνία αγκάλιασε τον θρυλικό κουμπαρά του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, ο οποίος έβαλε την έννοια της αποταμίευσης στην ελληνική οικογένεια. Τι σύγχρονες δράσεις πραγματοποιούνται σήμερα για τέτοια ζητήματα και γιατί ο αντίκτυπος παραμένει αναιμικός;

Την ίδια ώρα, οι σύγχρονες τεχνολογίες είναι εδώ. Η αγορά και ο ασφαλιστής του μέλλοντος καλούνται – εν μέσω αυστηρού κανονιστικού πλαισίου – να κομίσουν τα κατάλληλα μηνύματα.

«Νέο αίμα» και φρέσκιες ιδέες πρέπει να ενταχθούν στον κόσμο της ασφάλισης. Η πλειοψηφία είναι πλέον 40 -50 ετών και 50+ και το ποσοστό των ατόμων 30-40 ετών είναι χαμηλότερο του Μ.Ο.

Έμπειρα στελέχη και νέοι φιλόδοξοι ασφαλιστές καλούνται να αναδείξουν τα οφέλη της ασφάλισης στην κοινωνία, σε ένα νέο phygital μοντέλο εργασίας.

Είναι εδώ και χρόνια που ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ, κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου σημείωνε χαρακτηριστικά πως «θα πρέπει να κάνουμε το ασφαλιστικό προϊόν sexy».

Τα σύγχρονα «οικοσυστήματα» που διαμορφώνουν οι ασφαλιστικές, τα νέα μοντέλα εργασίας και οι σύγχρονες τεχνολογίες αποτελούν κρίσιμο στοιχείο προς αυτή την κατεύθυνση για τις νεότερες γενιές – εν δυνάμει πελάτες. Αρκεί η προσέγγιση να είναι ανθρωποκεντρική, με διαφάνεια, έγκαιρες και σύγχρονες λύσεις. Ο χρόνος και οι πρακτικές θα δείξουν τι μπορεί να επιτευχθεί.

Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αναδειχθούν τα οφέλη της ασφάλισης – όπως είθισται δυστυχώς να συμβαίνει σε δύσκολες στιγμές – είναι η άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές. Για την ώρα, οι εταιρείες δείχνουν αντανακλαστικά και προχωρούν σε άμεσες ενέργειες. Δυστυχώς λίγοι είναι αυτοί (αριθμός ασφαλισμένων έναντι συνόλου ζημιών) που θα ωφεληθούν….

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο «αόρατος εχθρός» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβητών

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν είναι μια εξωτερική κρίση, αλλά η αδράνεια απέναντι στις αλλαγές

Στον Βόλο ο Πρόεδρος του EΕΑ – Επίσημος καλεσμένος στην επετειακή εκδήλωση των 20 χρόνων του Συνδέσμου Διαμεσολαβούντων Ασφαλειών Μαγνησίας

Στη διάρκεια της βραδιάς αναμένεται να τιμηθούν πρόσωπα και συνεργασίες που στήριξαν την πορεία του Συνδέσμου όλα αυτά τα χρόνια

Νέες ασφαλιστικές συμφωνίες, ο τροχός της τύχης γυρνά

Ο Ανασφάλιστος βλέπει έντονο αναβρασμό, με συζητήσεις και ψιθύρους, σε ασφαλιστικές και διαμεσολάβηση

EXPERT NATURE PROTECT: Νέο πρόγραμμα ασφάλισης επιχειρήσεων από την Groupama

Ολοκληρωμένη προστασία για γραφεία, επιχειρήσεις και ξενοδοχεία με συνολικό ασφαλιζόμενο κεφάλαιο έως €1.000.000

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ο «αόρατος εχθρός» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβητών

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν είναι μια εξωτερική κρίση, αλλά η αδράνεια απέναντι στις αλλαγές

Όλη η εικόνα της Generali στο 9μηνο 2025, στο βάθος η Mediobanca

Διψήφια αύξηση κερδοφορίας, αλλά δυσαρέσκεια για τον Donnet

10th Business Forum Greece-Sweden | Crosscurrents: Policy, Power, Innovation

Tο 10ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας-Σουηδίας επισφράγισε για άλλη μια χρονιά τη μακρόχρονη σύμπραξη των δύο χωρών, αναδεικνύοντας νέες ευκαιρίες

Η αναβάθμιση του ενεργειακού προφίλ της χώρας και ο αντίκτυπος στο ΧΑ

Τι θα διαβάσετε στο ΧΡΗΜΑ Week που κυκλοφορεί την Τετάρτη 12/11, με τίτλο: «Η αναβάθμιση του ενεργειακού προφίλ της χώρας και ο αντίκτυπος στο ΧΑ»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Την Τρίτη 18/11 η Ημερίδα ΣΕΜΑ-ΕΑΕΕ για την Ασφάλιση Πιστώσεων και Εγγυήσεων

Η διαδραστική εκδήλωση έρχεται να συμβάλει στον διάλογο για έναν κρίσιμο κλάδο

Το ΕΕΑ στην εκδήλωση για τα 20 χρόνια του Συνδέσμου Διαμεσολαβούντων Ασφαλειών Μαγνησίας

Ο Σύνδεσμος τίμησε μεταξύ άλλων τους κ. Χατζηθεοδοσίου και Γαβαλάκη για τη συμβολή τους στην εξέλιξή του

Ολοκληρώθηκε επιτυχώς το νέο Υβριδικό Σεμινάριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης-Επαναπιστοποίησης από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Ο Όμιλος επιβεβαιώνει τη μακρόχρονη δέσμευσή του στην επαγγελματική ανάπτυξη και στη διάχυση γνώσης

ERGO forMe: Ο καθημερινός σου ήρωας στην ασφάλιση

Η εφαρμογή της εταιρείας συνδυάζει ευκολία, ταχύτητα και πρακτικότητα - Νέος διαγωνισμός, για 3 δωροκάρτες 1.000 ευρώ

Η αξία της γνώσης στην πράξη: Ο Παύλος Συμπεράς στο βήμα του ΠΣΑΣ

Η εμπειρία του, σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο, καθιστά την παρουσία του από τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος στην εκδήλωση της 20ής Νοεμβρίου