Οι οδηγοί εμπιστεύονται τον Φιλικό Διακανονισμό

Την εμπιστοσύνη τους στο σύστημα Φιλικού Διακανονισμού, που ξεκίνησε το 2000 εκδήλωσαν 345.000 οδηγοί το 10μηνο του 2010, ενώ στο σύστημα έχουν ενταχθεί περίπου 5,5 εκατ. οχήματα από την έναρξη της λειτουργίας του.  
Το 2000 που ξεκίνησε η συμφωνία οι εταιρίες μέλη της ασφάλιζαν 3.658.711 οχήματα και διακανόνισαν 6.123 ζημίες μέσω του συστήματος.
Σήμερα μετά από νέες προσχωρήσεις, συγχωνεύσεις αλλά και ανακλήσεις αδειών εταιριών, τα 30 μέλη της συμφωνίας ασφαλίζουν 5.455.617 οχήματα και το τελευταίο δωδεκάμηνο διακανόνισαν 206.053 ζημίες μέσω του Φιλικού Διακανονισμού.

Προϋποθέσεις Εφαρμογής
·        Ατύχημα με υλικές ζημιές έως 6.500 € και σωματικές βλάβες έως 15.000 € με ανώτερο 5.000 € ανά ζημιωθέντα.
·        Ατύχημα με σύγκρουση μεταξύ μόνο δύο οχημάτων.
·        Δήλωση ατυχήματος με υποχρεωτική επικοινωνία των εμπλεκομένων ασφαλιστικών εταιριών :
      α) Με έντυπο Φιλικής Δήλωσης χωρίς αναμονή απάντησης
            από τον υπαίτιο ασφαλιστή.
       β) Χωρίς Φιλική Δήλωση με αναμονή απάντησης έως και 10 μέρες
           από τον υπαίτιο ασφαλιστή.
       γ) Ενημέρωση & Αποδοχή υπαιτιότητας από τον υπαίτιο ασφαλιστή προς τον ασφαλιστή του αναίτιου ασφαλισμένου.
 
Δέκα χρόνια λειτουργίας του Φιλικού Διακανονισμού
 
 •         Το κοινό κρίνει έμπρακτα, θετική την πρωτοβουλία των ασφαλιστικών εταιριών για την συμφωνία του Φιλικού Διακανονισμού Ζημιών
 •          Οι καταναλωτικές οργανώσεις έχουν τοποθετηθεί υπέρ του Φιλικού Διακανονισμού από ενάρξεώς του
 •          Ο δημοσιογραφικός κόσμος στο σύνολό του αναφέρεται   θετικά στην συμφωνία των εταιριών του Φιλικού Διακανονισμού
 •           Η συμμετοχή του Επικουρικού Κεφαλαίου στην  συμφωνία του Φιλικού Διακανονισμού υποκαθιστώντας τις εταιρίες που η άδεια τους ανακλήθηκε, έχει θετικό αποτέλεσμα για όλους τους εμπλεκόμενους. (Καταναλωτές , Επικουρικό Κεφάλαιο, και Ασφαλιστικές εταιρίες)
           Η επίλυση των διαφορών μέσω του Συστήματος της Φιλικής Δήλωσης και του Φιλικού Διακανονισμού αποτελεί κίνηση πολιτισμού και υψηλής παιδείας
          Μειώνει τις αγωγές (στοιχεία από τα δικαστήρια και τα μεγάλα χαρτοφυλάκια των εταιριών) και τις διενέξεις μεταξύ ασφαλιζομένων και εταιριών
         Συμβάλλει στη βελτίωση της γνώμης του καταναλωτή για τις ασφαλιστικές εταιρίες και στο δέσιμο του πελάτη με την εταιρία του. Όσο πιο καλές υπηρεσίες του παρέχει τόσο πιο πολύ δένεται ο πελάτης με την εταιρία του
         Το κριτήριο επιλογής της ασφαλιστικής εταιρίας είναι η ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας
         Συντομεύει το χρόνο της αποζημίωσης
         Καθιερώνει άριστη συνεργασία μεταξύ των εταιριών μελών της συμφωνίας
         Ασφάλεια στη διαδικασία των συμψηφισμών μεταξύ των εταιριών μελών της Συμφωνίας μέσω του ευέλικτου συστήματος εγγυήσεων που προβλέπει η Συμφωνία.
         Περιορισμός της ασφαλιστικής απάτης μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας που επιτρέπει την έγκαιρη ενημέρωση και των δυο εμπλεκομένων εταιριών για το ατύχημα και την τυχόν ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης της ζημιάς
 
Σκέψεις για νέες βελτιώσεις
Στο πλαίσιο των συνεχών προσπαθειών για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών από τις εταιρίες του Φιλικού Διακανονισμού και με σκοπό την ένταξη περισσοτέρων ζημιών στους μηχανισμούς αυτού, η Διαχειριστική Επιτροπή εξετάζει νέες προτάσεις και ιδέες που θα επιτρέψουν την εφαρμογή του συστήματος και στη περίπτωση εμπλοκής περισσοτέρων οχημάτων καθώς και στην περίπτωση ατυχημάτων με υψηλότερα όρια από αυτά που ισχύουν σήμερα ειδικότερα στην περίπτωση των Σωματικών Βλαβών.