Στα βήματα της διαφάνειας και των corporate ασφαλίσεων

Σε ένα όμορφο και φιλικό περιβάλλον στεγάζονται τα γραφεία της Comergon S.A Risk Managers Insurance Brokers.
Η υψηλή αισθητική, η λειτουργικότητα, η προσοχή στη λεπτομέρεια και ο επαγγελματισμός, είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους χώρους και αυτό που «εισπράττει» άμεσα ο επισκέπτης.

Η  Comergon βρίσκεται ήδη στη δεύτερη δεκαετία της ζωής της. Η εταιρεία  ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1992 με τον διακριτικό τίτλο Ergobrokers  από τον Δημήτρη και την Καίτη Ζαφειρίου. 

Το 1994 προσχώρησε και ο Γιώργος Ζαφειρίου μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του. Το 1997 δημιουργείται η Comergon ΕΠΕ Μεσίτες Ασφαλίσεων, η οποία το 2002  μετατρέπεται  σε  Α.Ε.

Ο Δημήτριος Ζαφειρίου, Πρόεδρος σήμερα της εταιρείας, ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στον ασφαλιστικό χώρο, πολύ παλαιότερα το 1970 ως ασφαλιστής Ζωής και στην συνέχεια Διευθυντής Πωλήσεων, Μarketing και Εκπαίδευσης.
Στη σαραντάχρονη επαγγελματική του πορεία, τα μισά περίπου χρόνια ήταν Εμπορικός Διευθυντής σε διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες και τα άλλα μισά ελεύθερος επαγγελματίας, ενώ η Καίτη Ζαφειρίου, Αντιπρόεδρος της εταιρείας, ξεκίνησε την ασφαλιστική της σταδιοδρομία το 1988. 
 
Από το 2006 ο Γιώργος Ζαφειρίου ανέλαβε CEO της εταιρείας ενώ ο μεν Δ. Ζαφειρίου ασχολείται σήμερα με το Στρατηγικό Σχεδιασμό της εταιρείας ,η δε Καίτη Ζαφειρίου με τον εσωτερικό έλεγχο.

Η εταιρεία σταδιακά στελεχώθηκε, αναπτύχθηκε και σήμερα απασχολεί 15 εξειδικευμένα άτομα και συμβούλους στην Ελλάδα, χωρίς να ληφθεί υπόψη το δυναμικό της στο εξωτερικό.

«Αξιοπιστία και διαφάνεια «οχήματα» για την ανάπτυξη του κλάδου»

Άρθρο του Δημήτρη Ζαφειρίου, προέδρου της Comergon

Η εταιρεία μας πιστεύει, ότι η σημαντικότερη προϋπόθεση για να ξεφύγει από το τέλμα και να αναπτυχθεί ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα, είναι η εμπέδωση της αξιοπιστίας της ασφαλιστικής βιομηχανίας, μέσα από την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας και της διαφάνειας, σε όλα τα επίπεδα (φορείς, ασφαλιστικές εταιρείες, διαμεσολαβούντες , ασφαλιζόμενοι)

Ειδικά οι Διαμεσολαβούντες θα πρέπει εκτός από τις νομοθετικές τους συμμορφώσεις,  να  υιοθετήσουν δράσεις για την Εταιρική τους Διακυβέρνηση προκειμένου να διαμορφώσουν τους συσχετισμούς εκείνους που θα τους εξασφαλίσουν αποτελεσματικότητα και διαφάνεια στην παροχή των ασφαλιστικών, διαχειριστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Οι νομοθετικές συμμορφώσεις συνίστανται στην τήρηση των νόμων και αποφάσεων , την προάσπιση των προσωπικών δεδομένων, την πρόληψη  εσόδων από εγκληματικές ενέργειες, τις πιστοποιήσεις υπαλλήλων και διαμεσολαβούντων, την ασφάλιση της επαγγελματικής  ευθύνης, τους όρους και το εύρος πληροφόρησης των ασφαλισμένων κλπ, τις οποίες η Comergon έχει εμπράκτως αποδεχθεί και τηρεί.

Οι δράσεις για την διαφάνεια αφορούν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την στάση του Μεσίτη Ασφαλίσεων απέναντι στην Κοινωνία, τον Άνθρωπο, την Αγορά και το Περιβάλλον, δράσεις για τις οποίες η εταιρεία έχει ευαισθητοποιηθεί και εφαρμόζει, με μια σειρά δράσεων που συνίστανται στα εξής:

• Για την Κοινωνία:  στην στήριξη της  πολιτιστικής κληρονομιάς, του εθελοντισμού, της επιμόρφωσης επαγγελματικών ομάδων για την διαχείριση των κινδύνων με εκδηλώσεις και αρθρογραφία, την υποστήριξη ευπαθών ομάδων και άλλα
• Για τον Άνθρωπο και την Αγορά : στην καθιέρωση πολιτικών επιχειρησιακής δεοντολογίας, ιδανικών συνθηκών εργασίας,  διασφάλισης αποτελεσματικής επικοινωνίας και παροχής ποιοτικών πληροφοριών
• Για το Περιβάλλον: στην διαμόρφωση  πολιτικών ανακύκλωσης, συλλογής και μεταφοράς αποβλήτων, χορηγίας περιβαλλοντολογικών οργανώσεων, υποστήριξης πρωτοβουλιών για την προστασία του περιβάλλοντος, την χρησιμοποίηση ανακυκλούμενου χαρτιού , οικολογικού μελανιού, μη τοξικών χρωμάτων όσο και την προώθηση ασφαλιστικών προγραμμάτων κάλυψης της περιβαλλοντολογικής ευθύνης

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα της αγοράς αφορά την υπό διαβούλευση Απόφαση  περί  «Πολιτικής για Πρόσκτηση εργασιών και για τα Δίκτυα Είσπραξης Ασφαλίστρων». Θα επικεντρωθώ στο δεύτερο.

Τα στοιχεία λένε ότι ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό ληξιπρόθεσμων ανείσπρακτων ασφαλίστρων  οφείλονται σε Διαμεσολαβούντες. Από αυτά, άλλα είναι ασφάλιστρα, που δεν μπορούν να εισπράξουν οι διαμεσολαβούντες, άλλα τα έχουν εισπράξει και καθυστερούν να τα αποδώσουν.

 Πρέπει να δούμε το πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση και να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Ο Μεσίτης από τον νόμο δεν εντέλλεται να εισπράττει. Όλες όμως οι συμβάσεις των ασφαλιστικών εταιρειών τον καθιστούν υπόχρεο και υπόλογο !

Η θέση μας , που έχουμε προωθήσει και στο ΣΕΜΑ,  είναι ειδικά για τα corporate accounts , να συνεργαστούμε  και να συμφωνήσουμε με τις εταιρείες για την Εισπρακτική Πολιτική, όπως τους χρόνους  και τον τρόπο απόδοση , στην διαδικασία ακύρωσης κλπ, αλλά να μη είμαστε υπόλογοι  για την μη έγκαιρη καταβολή η το σφράγισμα της επιταγής !

Εμείς δεν θα είχαμε αντίρρηση να αναλάβουν οι εταιρείες καθ’ ολοκληρίαν την είσπραξη και να αφιερωθούμε στο πραγματικό μας έργο της παροχής ασφαλιστικών, διαχειριστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, με αντίστοιχη μετατροπή των Συμβάσεων Συνεργασίας.

Άρα η  προς διαβούλευση Απόφαση, για απευθείας είσπραξη από τις ασφαλιστικές εταιρείες μας βρίσκει σύμφωνους!

 Όσον αφορά τώρα το σκέλος της Διαφάνειας που αφορά το εύρος και την ποιότητα της πληροφόρησης που πρέπει να έχουν οι ασφαλισμένοι από τους διαμεσολαβούντες,  υπάρχουν σχετικές οδηγίες από την Ε.Ε , που σταδιακά θα εφαρμοστούν και εδώ, απαιτώντας υψηλή τεχνογνωσία και ιδιαίτερες εμπορικές πολιτικές από τους Διαμεσολαβούντες.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το θέμα των εκχωρουμένων προμηθειών και άλλων οικονομικών παροχών από τις ασφαλιστικές εταιρείες στους Διαμεσολαβούντες. Η αγορά νομίζει ότι ο διαμεσολαβητής κερδίζει… περίπου το 80% από τα χρήματα που πληρώνει ο ασφαλισμένος!

Αυτό βέβαια είναι μύθος. Εμείς είμαστε υπέρ του να ενημερώνουμε τον ασφαλισμένο για  την προμήθεια την οποία λαμβάνουμε. Να υπάρχει πλήρης διαφάνεια ώστε να καταλάβει ο ασφαλιζόμενος  ότι αυτό που τελικά  κερδίζουμε από την ασφάλιση ενός corporate account , δε μας αρκεί και το εννοώ.

Αν θέλει  ο Μεσίτης να προσφέρει τις υπηρεσίες του επαγγελματικά, δεν αρκεί η προμήθεια του 10-15% , η οποία υπολογίζεται ως γνωστόν επί των καθαρών ασφαλίστρων και όχι επί του ποσού που πληρώνει ο πελάτης, στο οποίο ένα μεγάλο μέρος, από 20-45% αποτελεί το δικαίωμα συμβολαίου και τους φόρους.  Στους Μεσίτες, το μέσο έσοδο ανά €100 που πληρώνει ο ασφαλιζόμενος το υπολογίζω σε περίπου €11-13!

Τέλος η Solvency ΙΙ , φέρνει νέα δεδομένα τόσο σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιρειών, όσο και σε επίπεδο διαμεσολαβούντων,  που η εφαρμογή του θα ταράξει θετικά τον θεσμό, δημιουργώντας παράλληλα υποχρεώσεις που θα προβληματίσουν.

Γραφεία – Επικοινωνία
Μπραχαμίου 9, Μαρούσι 151 24, Αθήνα
Τηλ. Κέντρο: 210.61.96.525
Fax: 210.61.98.479

Στελέχη της εταιρείας

Σταύρος Σπυράτος  Οικονομικός Διευθυντής
Ελίνα Κοντοπούλου  Administration Manager
Γιάννης Πλεξίδας  Διευθυντής Marine & Casualty
Διονύσης Αντύπας  Διευθυντής Property & Engineering
Χρύσα Αλαΐσκα   Administration Manager
Μαρία Σερέτη  Private Clients
Λουΐζα Καλογεράκου  Employee Benefits & Administration Manager
Βαγγέλης Παπαγιάννης Υπεύθυνος Εισπράξεων
Ελευθερία Παππά  Υπεύθυνη Διακανονισμού Ζημιών
Χάρης Ζάββος  Ασφάλειες Οχημάτων & Στόλων
Σοφία Στουριώτη   Βοηθός Λογιστού
Καταλίν Αλιξανντρέσκου Εξωτερικές Εργασίες