Τα σχήματα της «λογικής του αφεντικού» είναι παρωχημένα ως αντίληψη

«Έχω όραμα για την εταιρεία να παραμείνει ελληνική και να μεγαλώνει με την υφιστάμενη συνοχή» αποκαλύπτει στο iw ο δημιουργός της Ευρωπαϊκής Πίστης, κ. Χρήστος Γεωργακόπουλος, θεωρώντας ότι μια εταιρεία πρέπει να ανήκει σε αυτούς που την δημιουργούν και είναι οι μέτοχοι, οι εργαζόμενοι και οι πελάτες.

Εμφανώς αισιόδοξος για την Ευρωπαϊκή Πίστη, η οποία εν μέσω κρίσης «τρέχει» με ρυθμούς ανάπτυξης 20%, ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά τα νέα του προγράμματα όπως το  «δημόσιος υπάλληλος» και αυτό που θεωρεί «τομή» για την αγορά και αφορά την συνταξιοδότηση όλων των ασφαλισμένων της Ε.Π.

Ανθρωποκεντρικός πάντα, πιστεύει ότι τα «δίκτυα είναι πολύτιμα» εξηγώντας ότι δε μπορείς να πάς κόντρα στις πηγές των εσόδων σου και τους συνεργάτες που σε στηρίζουν. Επίσης στην εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη που μας παραχώρησε αναφέρει ότι:

κ. Χρήστος Γεωργακόπουλος, Ευρωπαϊκή Πίστη • Επιβάλλεται να υπάρχουν ελληνικές εταιρείες
• Προβλέπει περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς αλλά και σημαντική ανάπτυξη σε όσους επιβιώσουν
• Διακρίνει ανάγκη συσπείρωσης των υγιών ελληνικών εταιρειών
• Θεωρεί ότι η αγορά είναι υποασφαλισμένη
• Αποδίδει στην αδυναμία των εταιρειών την κάμψη της παραγωγής
• Συστήνει στους πολίτες να σπεύσουν να ασφαλιστούν

iw? Σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα η Ε.Π από άποψη οικονομικών μεγεθών, παραγωγής συμβολαίων κ.λπ.

Χ.Γ.: Μια λέξη μόνο: εξαιρετική. Καλύτερη από ιδρύσεως της από πλευρά μεγεθών τα οποία από 30 Ιουνίου του 2009 μέχρι 30 Ιουνίου του 2010 είναι σημαντικά αυξημένα. Μάλιστα αν λάβει κανείς υπόψη του την κρίση και την επίδραση που ενδεχομένως να έχει στην αγορά εμείς έχουμε βελτίωση. Νιώθουμε υπερήφανοι.

iw? Που αποδίδετε αυτά τα θετικά όπως λέτε αποτελέσματα;

Χ.Γ.: Είναι πολλοί παράγοντες. Είναι η ίδια η αγορά, η αξιοποίηση που κάνουμε, οι στόχοι που βάζουμε και συνειδητά προσπαθούμε επιτύχουμε κινητοποιώντας όλες τις δυνάμεις της εταιρείας. Ένα μέρος, σχετικά  μικρό σε σχέση με το 20% που έχουμε ως ρυθμό ανάπτυξης, από χρονιά σε χρονιά οφείλεται και στις αφαιρέσεις αδειών από εταιρείες και τις μετακινήσεις των δικτύων και αυτών των χαρτοφυλακίων. Εμείς βέβαια ως εταιρεία είχαμε πολύ μικρό ποσοστό απορρόφησης αυτού του χαρτοφυλακίου ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου. Εκτιμώ ότι από το 20% που σας αναφέρω ένα ποσοστό ίσως κοντά στο 5% να οφείλεται στη συγκέντρωση παραγωγής από άλλες εταιρείες που έκλεισαν.

iw? Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το επόμενο διάστημα

κ. Χρήστος Γεωργακόπουλος, Ευρωπαϊκή Πίστη Χ.Γ.: Εμείς έχουμε ανακοινώσει τους στόχους μας, καθώς ως εισηγμένη εταιρεία έχουμε αυτή την υποχρέωση. Πάντως είναι συγκεκριμένοι: η κερδοφορία μας που την υπολογίζουμε στα 5 εκατομμύρια ευρώ και ήδη το εξάμηνο δείχνει ότι οδηγούμαστε με ακρίβεια εκεί, ο ρυθμός ανάπτυξης να υπερβεί το 20%, η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών μας και η διεύρυνση της γκάμας τους. Αυτό που κάνουμε τώρα είναι η επίτευξή τους.

iw? Θα δώσετε έμφαση σε κάποια προϊόντα μέσα στο επόμενο διάστημα δεδομένου ότι η οικονομική κρίση επηρεάζει και τις επιλογές των καταναλωτών; Πείτε μας κάτι που θεωρείτε ως πρόκληση για το μέλλον.

Χ.Γ.: Αυτό που κάνουμε τώρα μέχρι και τη λήξη του χρόνου αφορά την επίτευξη των στόχων μας όπως σας προανέφερα. Ωστόσο προετοιμαζόμαστε ώστε μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να έχουμε καθορίσει τους στόχους του 2011 κάτι που θεωρώ ως πολύ μεγάλο έργο. Μέσα στους στόχους μας είναι και η σύσταση νέων προϊόντων ή η επαναφορά παλαιών τα οποία όμως έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία. 

Για παράδειγμα να σας αναφέρω το πρόγραμμα «δημόσιος υπάλληλος». Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα ασφάλισης των δημοσίων υπαλλήλων του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς είναι η τάξη που πλήττεται περισσότερο από τις άλλες τάξεις εξαιτίας της παρέμβασης της κυβέρνησης για τη μείωση του δημόσιου τομέα. Είναι ένα πρόγραμμα που τους δίνει απίστευτα προνόμια. Ένα πλήρες πρόγραμμα σπονδυλωτό που καλύπτει οποιαδήποτε ανάγκη του ασφαλισμένου. Επίσης έχουμε ετοιμάσει το πρόγραμμα συνταξιοδότησης όλων των ασφαλισμένων μας από την Ευρωπαϊκή Πίστη. Είναι ένα πρόγραμμα που αποτελεί τομή για την εταιρεία μας και εντάσσεται στο πλαίσιο της προώθησης νέων προϊόντων αλλά και νέων συστημάτων διανομής που υιοθετούμε διότι δεν θα διανέμεται μόνο από το κλασικό σύστημα των δικτύων διανομής αλλά μπορεί να διανέμεται απευθείας στους πελάτες.
 
iw? Η εταιρεία σας επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση και αν ναι σε ποιον τομέα;

Χ.Γ.: Είναι πολύ δύσκολο να το μετρήσει κανείς και να προσδιορίσει πόσο μπορεί να επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση. Ειδικότερα σε μια εταιρεία όπως εμείς που τρέχουμε με ρυθμό ανάπτυξης στο 20%. Δεν ξέρω ούτε το πόσο περισσότερο θα προχωρούσαμε σε ανάπτυξη ούτε αν  προχωρούσαμε στην περίπτωση όπου δεν υπήρχε η οικονομική κρίση. 

Πάντως πιστεύω ότι πιο εύκολα ασφαλίζεται κάποιος όταν είναι σε δύσκολη κατάσταση παρά όταν έχει οικονομική άνεση ή επικρατεί ευμάρεια. Τώρα είναι η ώρα που εγώ προτείνω στους πολίτες να ασφαλιστούν. Τώρα υπάρχει σοβαρός λόγος.

iw? Δηλαδή πιστεύετε ότι παρά την ανέχεια που επικρατεί και την λιτότητα είναι καιρός για πωλήσεις ασφαλιστικών συμβολαίων; Δηλαδή μπορεί κάποιος που τα φέρνει δύσκολα πέρα να πεισθεί να αγοράσει συμβόλαιο;

Χ.Γ.: Πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά ή άλλες εποχές.

iw? Τα στοιχεία όμως των εταιρειών στο εξάμηνο δείχνουν κάμψη. Αυτή που οφείλεται;

Χ.Γ.: Στην αδυναμία των εταιρειών. Οι ανάγκες των ανθρώπων σήμερα είναι οξύτερες. Αλλά εμείς οι εταιρείες που έχουμε και την ευθύνη ενημέρωσης του κοινού δεν τους δίνουμε το δικαίωμα στη γνώση και την ενημέρωση. Τους περιμένουμε. Δεν τους δίνουμε το δικαίωμα να γνωρίσουν και να αποφασίσουν. Όταν δεν ενημερώνονται σωστά από τις εταιρείες από τα δίκτυα από όλα τα συστήματα επικοινωνίας που υπάρχουν και βλέπουμε τους πελάτες μόνο ως ευκαιρία να πάρουμε ένα ασφάλιστρο τότε αυτοί οι πελάτες στην πρώτη δυσκολία θα το ακυρώσουν.

iw? Ποια είναι σήμερα η θέση της ΕΠ στην αγορά. Πώς βλέπετε την εταιρεία που εσείς δημιουργήσατε;

Χ.Γ.: Είναι πολλές οι οπτικές γωνιές. Μπορώ να πω ότι είναι εξαιρετική από πλευράς φερεγγυότητας, αξιοπιστίας εγκυρότητας και ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών από πλευράς κόστους διαχείρισης όπου μπορεί να έχουμε και το μικρότερο στην αγορά. Αυτό σημαίνει ότι πολύ μικρό μέρος των ασφαλίστρων πάει σε γενικά έξοδα όπως και σε κόστος πρόσκτησης. 

Η εταιρεία έχει σημαντική συνοχή διοικητική και διαχειριστική που της επιτρέπει αξιοποιεί τις δυνάμεις που έχει. Επίσης η εταιρεία έχει ένα εξαιρετικό προσωπικό και το λέω με πλήρη συνείδηση και καμαρώνω όπως όλοι στην εταιρεία μας για την ποιότητα του ανθρωπίνου δυναμικού. Έχουμε στελέχη όχι απλώς με καλή κατάρτιση αλλά με αγάπη για την εταιρεία. Είναι αφοσιωμένα στην εταιρεία και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

iw? Είναι προσωπικές σας επιλογές;

Χ.Γ.: Ορισμένοι ναι αλλά και άλλοι είναι επιλογές των αρμοδίων στελεχών της εταιρείας.

iw? Δημιουργήσατε μια εταιρεία η οποία μέσα στα χρόνια παρέμεινε ελληνική. Αυτό είναι επιλογή σας; Πείτε δύο λόγια για την «ελληνικότητα» της εταιρείας.

Χ.Γ.: Δημιουργήσαμε μια εταιρεία με μεγάλη μακροχρόνια και συνειδητή προσπάθεια. Είναι συνείδηση όλων μας ότι η εταιρεία είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας χιλιάδων ανθρώπων καθώς έχουμε περίπου 3 χιλιάδες συνεργάτες, που ο καθένας έβαλε το δικό του λιθαράκι. Η εξέλιξή μας είναι το αποτέλεσμα της συνεισφοράς όλων. Η εταιρεία είναι ελληνική. Η πρόθεσή μας είναι συνειδητή επιλογή. 

Θέλαμε μια εταιρεία που να είναι κέντρο αποφάσεων, να μην είναι υποκατάστημα ή θυγατρική. Θέλαμε μια εταιρεία που να εξυπηρετεί αυτούς που την εμπιστεύονται είτε είναι μέτοχοι , είτε εργαζόμενοι, είτε ασφαλιζόμενοι. Μια εταιρεία που έχει ως κεντρική αντίληψη να είναι κοντά σε αυτούς που την συνθέτουν. Προτάσεις κατά καιρούς έχουμε αλλά είναι για να μας χαϊδεύουν τα αυτιά. 

Υπάρχει ένα όραμα για την εταιρεία αλλά δε θα σας δώσω λεπτομέρειες. Και αυτό διότι θέλω να είναι η εταιρεία που θα το κάνει. Θεωρώ ότι μια εταιρεία πρέπει να ανήκει σε αυτούς που την δημιουργούν οι οποίοι είναι: οι μέτοχοι οι εργαζόμενοι και οι πελάτες. Δεν υπάρχει εταιρεία χωρίς έναν από τους τρεις συντελεστές. Η εταιρεία λοιπόν θα μείνει ελληνική αλλά με ένα σύστημα που δε θα πάψει ποτέ να μεγαλώνει και να έχει αυτή τη συνοχή. Είναι προσωπική μου σκέψη δεν την γνωρίζει κανείς και δε θέλω να επεκταθώ.

iw? Πώς περιγράφετε την κατάσταση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς;

Χ.Γ.: Με τρία άλφα  Αφερρέγγυα, Αναξιόπιστη, Αναξιοποίητη.

iw? Γιατί έχετε αυτή την σκληρή άποψη;

Χ.Γ.: Η αλήθεια είναι πάντα σκληρή. Η αγορά μας έχει σκιές από την αφαίρεση αδειών. Στα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας μας έχουν αφαιρεθεί 132 άδειες ασφαλιστικών εταιρειών. Αυτό κάτι λέει και είναι σαφές ότι η αγορά είναι αναξιοποίητη. Όταν αυτή τη στιγμή έχει ασφαλιστεί το 14% των κατοικιών και το 10% από αυτές είναι μέσω στεγαστικών δανείων. Το 86% είναι ανασφάλιστο. 

Ακόμα και στον κλάδο αυτοκινήτων χιλιάδες αυτοκίνητα είναι ανασφάλιστα. Το ίδιο συμβαίνει σε κάθε είδους ασφάλιση. Πόσες επιχειρήσεις είναι ανασφάλιστες ή υποασφαλισμένες;  Έχει λοιπόν  η αγορά τα προβλήματά της όπως την φήμη που υπάρχει ότι η εταιρείες δεν πληρώνουν. Αυτά δεν φύτρωσαν. Ένα στοιχείο ακόμη για τα αίτια αυτής της αναξιοπιστίας και την αφερεγγυότητα είναι και η κακή τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζουν οι εταιρείες για να πάρουν μερίδια αγοράς. Επίσης απ΄ ότι φαίνεται κι αυτό το έλλειμμα που οι ίδιες οι εταιρείες ομολογούν με απίστευτα ποσά εξαιτίας της αποθεματοποίησης των εκκρεμών ζημιών, των μη δεδουλευμένων ασφαλίστρων.

iw? Αυτό τι σημαίνει;

Χ.Γ.: Ότι τα έσοδα από τα ασφάλιστρα, τα δικαιώματα, είναι λιγότερα από αυτά που πληρώνουν οι εταιρείες. Και αυτό οφείλεται  στο φαινόμενο ετεροχρονισμού παροχής και αντιπαροχής. Ο πελάτης πληρώνει τώρα για κάτι που πιθανόν θα συμβεί στο μέλλον. Συνεπώς συμπεραίνεται  ότι αφού τώρα εισπράττω θα μπορώ να εισπράξω και όταν θα έλθει το μέλλον. Δεν υπάρχει σε κανένα αγαθό αυτό.

iw? Αυτό μπορεί να λυθεί;

Χ.Γ.: Θα λυθεί εκ των πραγμάτων με την εφαρμογή της Solvency που αλλάζει το θεσμικό περιβάλλον εντελώς, από τον σκληρότερο έλεγχο που έχει αρχίσει εδώ και χρόνια να γίνεται. Εμείς για πρώτη φορά νιώσαμε την ανάσα του ελέγχου στην πλάτη μας στα 33 χρόνια που λειτουργεί η εταιρεία στην αγορά.

iw? Πιστεύετε ότι η οδηγία Solvency θα προκαλέσει ανατροπή στην αγορά; Νομίζετε ότι θα κλείσουν και άλλες εταιρείες;

Χ.Γ.: Δεν νομίζω πώς μπορούν να αντέξουν με τη Solvency αλλά και εξαιτίας του ανταγωνισμού που δημιουργεί αυτή η κατάσταση.

iw? Που θα οδηγηθούμε;

Χ.Γ.: Σε περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς. Σε συγκέντρωση μεγαλύτερη. Αυτοί που θα μείνουν θα έχουν να κερδίσουν από μια περίοδο πολύ ισχυρή από πλευράς ανάπτυξης και αποτελεσμάτων. Το τι θα κάνουν οι εταιρείες δεν ξέρω.

iw? Για την εταιρεία σας με τη Solvency τι λέτε;

Χ.Γ.: Εμείς έχουμε κάνει το τεστ επάρκειας ήδη. Το τελειώσαμε αρχές Μαΐου. Έχουμε κάνει την άσκηση. Αν δηλαδή την 1η Ιουλίου εφαρμοζόταν η οδηγία θα είμαστε κατά 5 εκατομμύρια 800 χιλιάδες ευρώ επάνω από το όριο που ορίζει ως καθαρή θέση. Βέβαια αν κάνουμε και κάποιες μεταβολές διαχειριστικές και διοικητικές θα είμαστε πολύ πιο πάνω από το όριο.

iw? Σχετικά με την ανάπτυξη των εταιρειών υπάρχουν ελπίδες πέραν της σημερινής εκτίμησης για την υφιστάμενη κατάσταση; 

Χ.Γ.: Προοπτικές υπάρχουν. Η αγορά είναι τεράστια και υποασφαλισμένη έως ανασφάλιστη. Υπάρχει αγορά. Η ανάγκη του κοινωνικού συνόλου είναι αδήριτη για να προστατεύσει αγαθά που αντιστοιχούν σε κόπους ζωής. Άρα οι προοπτικές υπάρχουν. Γι’ αυτό που δεν είμαι καθόλου βέβαιος είναι αν υπάρχουν δυνατότητες για την αξιοποίηση της αγοράς. Μέχρι τώρα δε φαίνεται ότι οι δυνατότητες αξιοποίησης της αγοράς εναρμονίζονται από πλευράς δυναμισμού με τις προοπτικές της.

iw? Σχετικά με τις πωλήσεις προϊόντων που σε αυτό θα στηριχθούν οι εταιρείες. Γίνεται λόγος για τα κανάλια διανομής. Ποιο πιστεύετε ότι θα επικρατήσει στο μέλλον;

Χ.Γ.: Μας έχει απασχολήσει πάρα πολύ. Διότι τα δίκτυα και τα συστήματα διανομής είναι οι πηγές των εσόδων μας. Η ανάλυση που έχουμε κάνει δείχνει ότι εξαρτάται από το τι είδους προϊόντα θέλεις να προωθήσεις. Προϊόντα υποχρεωτικά όπως το αυτοκίνητο είναι πιθανόν να φύγουν από τα χέρια των διαμεσολαβούντων και να πάνε σε άλλα συστήματα διανομής για λόγους κόστους. Ωστόσο υπάρχουν προϊόντα που μπορούν να προωθηθούν μόνο μέσω δικτύων. Τα δίκτυα είναι πολύτιμα. Δε μπορεί μια εταιρεία να προχωρήσει να επιβιώσει, να αναπτυχθεί, να έχει προοπτικές αν δεν έχει σύστημα διανομής ανθρώπων προς ανθρώπους. Το ασφαλιστικό προϊόν είναι κυρίαρχα συναισθηματικό. Έχει να κάνει με την ανθρώπινη ψυχή και το ανθρώπινο συμφέρον.

iw? Δηλαδή πιστεύετε στους ασφαλιστές σας.

Χ.Γ.: Ναι η δύναμη είναι εκεί. Βέβαια το δεύτερο σύστημα είναι το διαδίκτυο. Δεν υπάρχει αμφιβολία πώς θα παίξει τεράστιο ρόλο. Ο σχεδιασμός μας είναι αυτό το σύστημα,  που το έχουμε θέσει σε εφαρμογή αλλά δεν έχει πάρει την έκταση που θέλουμε,  να μην είναι απέναντι από τα δίκτυα αλλά να αποτελεί πηγή εισοδήματός τους. Να είναι σύμμαχός τους. Πιστεύουμε ότι θα αναπτυχθούν και θα ενσωματωθούν αντικειμενικά συστήματα διανομής όπως τα call center η το διαδίκτυο αλλά για προϊόντα που πωλούνται έτσι.  Αυτά θα είναι δίκτυα διανομής που δε θα αποδυναμώσουν αλλά αντίθετα θα ενισχύσουν τα υφιστάμενα που μας στήριξαν μας ανέπτυξαν. Δε μπορεί να πάς με δύο λόγια κόντρα στις πηγές των εσόδων σου.

iw? Η άποψή για την εποπτεία της αγοράς την δράση της ΕπΕΙΑ ποια είναι;

Χ.Γ.: Δεν υπάρχει σύγκριση με το παρελθόν. Η ΕπΕΙΑ έκανε πάρα πολύ σωστά τη δουλειά της. Όλο το σύστημα μας έκανε να νιώσουμε για πρώτη φορά ότι υπάρχει εποπτεία. Καταπληκτική δουλειά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Και είναι από τις περιπτώσεις που απορεί κανείς γιατί αυτό αλλάζει. Δε μπορώ ούτε να συμφωνήσω ούτε να διαφωνήσω με την μετάβαση της εποπτείας στην Τράπεζα της Ελλάδος. Κανείς δε μπορεί να πει ότι θα είναι καλύτερα η χειρότερα. Θα το δούμε στην πράξη. Πάντως μακάρι να παραμείνει ως σύστημα ελέγχου ίδιο και μακάρι να πάνε και όλοι οι άνθρωποι που εργάζονται στην ΕπΕΙΑ στην ΤτΕ. Γιατί να αναζητήσουν άλλους;

iw? Η εταιρεία σας είναι ο εκπρόσωπος του κλάδου στο Χρηματιστήριο. Αυτό πώς το ερμηνεύετε; Που το αποδίδετε;

Χ.Γ.: Είναι επιλογή μας. Δεν εισαχθήκαμε τυχαία και αυτό δεν έγινε την περίοδο που ήταν μόδα. Είμαστε από τον Δεκέμβριο του 1997 όταν το χρηματιστήριο ήταν πολύ χαμηλά.

iw? Τι διασφαλίζει για εσάς το χρηματιστήριο και τι εκπροσωπεί;

Χ.Γ.: Σαφώς διασφαλίζει πόρους. Και αν θελήσουμε κάποια στιγμή να αυξήσουμε το κεφάλαιό μας για οποιοδήποτε λόγο στην περίπτωση που ήταν ένα ο ιδιοκτήτης θα έπρεπε να βάλει λεφτά και η δουλειά μας δεν βγάζει τέτοια λεφτά ώστε να προκαλεί έναν ιδιοκτήτη που έφτιαξε μια τέτοια εταιρεία να κάνει αύξηση κεφαλαίου. Έχουμε λοιπόν πρόσβαση στην αγορά κεφαλαίου έχουμε επίσης τη δυνατότητα του να ρευστοποιούν οι μέτοχοι τις μετοχές τους κάτι που θα ήταν απολύτως αδύνατο στην περίπτωση που οι μετοχές δεν ήταν εισηγμένες. Όποιος θέλει μπορεί να ρευστοποιήσει την περιουσία του ανά πάσα στιγμή χωρίς να αναζητά την συναίνεση των άλλων. Επίσης υπάρχουν και κίνητρα φορολογικά, καθώς και κίνητρα δημοσιότητας και αναγνωρισιμότητας.

iw? Πείτε μας για τον ανταγωνισμό στην ασφαλιστική αγορά. Έχει ομαλοποιηθεί;

Χ.Γ.: Είναι καλύτερα αλλά δεν έχει ομαλοποιηθεί. Εξακολουθούν να υπάρχουν εταιρείες χαμηλού ασφαλίστρου που δε μπορεί να τεκμηριωθεί ούτε από το κόστος πρόσκτησης ούτε από το κόστος γενικών εξόδων. Διαπιστώνω ότι ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου υπάρχουν ασφάλιστρα με μεγάλες διαφορές μεταξύ των εταιρειών.

iw? Πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχουν ελληνικές εταιρείες στην αγορά και επίσης η πολυετής τάση εισόδου των πολυεθνικών θα συνεχιστεί στην αγορά και κατά πόσο αυτή θα δώσει το περιθώριο στις ελληνικές να αντέξουν;

Χ.Γ.: Για εμάς επιβάλλεται να υπάρχουν ελληνικές εταιρείες. Και το έχουμε εκφράσει παλαιότερα αναδεικνύοντας και την ανάγκη συσπείρωσης ελληνικών εταιρειών αξιόπιστων και φερέγγυων που υπάρχουν και επίσης την δημιουργία μεγαλυτέρων σχημάτων χωρίς όμως αυτή την εγωιστική ορμή την ιδιοκτησίας. Εγώ προσωπικά ως άτομο το έχω κάνει. Είχα το 67% της εταιρείας και δε δίστασα να γίνει 53% για να μπουν συνεργάτες μου πριν εισηχθούμε στο Χρηματιστήριο, Δε δίστασα να γίνει 38% για να μπούμε στο χρηματιστήριο, να γίνει 30% όταν απορροφήσαμε την Eurogroup και δε δίστασα να γίνει 21% για να μπει η τράπεζα Πειραιώς. 

Είναι μακριά από εμένα το συναίσθημα της ιδιοκτησίας. Είχα πάντα στο μυαλό μου το γενικό καλό. Το πώς θα μπορούσε το νομικό πρόσωπο να πάει καλύτερα. Αυτό είναι κάτι που δεν είναι οικείο στις ελληνικές επιχειρήσεις.  Πιστεύω ότι αυτά τα σχήματα της λογικής του αφεντικού είναι παρωχημένα ως αντίληψη και επιχειρηματική λογική. Γιατί μια εταιρεία ασφαλιστική στεγάζει συμφέροντα πολύ πιο πέρα από τη φυσική ζωή ή υγεία του ιδιοκτήτη ή την οικογένειά του που ενδεχομένως δεν έχει ιδέα από ασφαλίσεις. Και συνεπώς πρέπει να φτιαχτούν σχήματα εάν θέλουμε να επιβιώσουμε ως ελληνική αγορά. Επιβάλλεται διότι κανείς δεν ξέρει καλύτερα από τους Έλληνες τι θέλουν οι Έλληνες. Καμιά φορά ζητάμε από τους άλλους, τους ξένους, να είναι πιο φιλέλληνες από εμάς. 

Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης αν οι ξένες εταιρείες θα πιέσουν τις ελληνικές εταιρείες η απάντηση βγαίνει από το προηγούμενο ερώτημα σχετικά με τις προοπτικές μας. Δεν φταίνε οι ξένοι. Είναι επαγγελματίες και δεν έχουν κανένα λόγο να πιέσουν κανέναν. Η αγορά είναι τόσο μεγάλη που υπάρχει χώρος για όλους.  Εγώ πιστεύω ότι η είσοδος των ξένων εταιρειών βοηθά στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης. Κάνουν καλό και στις ελληνικές εταιρείες. Θα μάθει ο κόσμος να ασφαλίζεται.

iw? Οι προοπτικές και τα σχέδια που είχατε για το άνοιγμα της εταιρείας σας στα Βαλκάνια σε ποιο στάδιο βρίσκονται;

Χ.Γ.: Είχαμε σχεδιάσει με την τράπεζα Πειραιώς και είχαμε πάρει απόφαση και εμείς ως διοικητικό συμβούλιο και η τράπεζα ως εκτελεστική επιτροπή. Να φτιάξουμε μια εταιρεία μαζί στην Ρουμανία ( 50-50) όπου η τράπεζα έχει σημαντική παρουσία. Αυτό ήταν το φθινόπωρο 2008. Ωστόσο μετά ακολούθησε η χρηματοοικονομική ανατροπή με την Lehman, τα στεγαστικά δάνεια στην Αμερική  όλη αυτή η θύελλα που άλλαξε τα δεδομένα και η απόφασή μας αυτή δεν απορρίφθηκε αλλά ανεστάλη για ευθετότερο χρόνο. 

Με την Τράπεζα συνεργαζόμαστε πάρα πολύ καλά. Είναι ένας επενδυτής σε εμάς γιατί τα συμφέροντά της,  της επέβαλλαν να συνεργαστεί με άλλες εταιρείες στο Bancassurance. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η ζωή είναι για δύο ή τρία ή πέντε χρόνια. Τα νομικά πρόσωπα έχουν όνειρα και προοπτική πολύ μεγαλύτερη από τη λήψη των συμβάσεων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. 

 Το α’ μέρος της μαγνητοσκοπημένης συνέντευξης, του κ. Χρήστου Γεωργακόπουλου μπορείτε να δείτε εδώ 

 Το β’ μέρος της μαγνητοσκοπημένης συνέντευξης, του κ. Χρήστου Γεωργακόπουλου μπορείτε να δείτε εδώ