«Ελεύθερος» συνεργασιών ο κλάδος οδικής βοήθειας

Με μια ισορροπητική κίνηση επιχειρεί το υπουργείο Μεταφορών να αποκαταστήσει τον περιορισμό του υγιούς ανταγωνισμού στο χώρο της οδικής βοήθειας, αίροντας την  υποχρέωση των συνεργατών οδικής βοήθειας να συνεργάζονται με μία μόνο εταιρεία. 

Με ειδική διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τη σύσταση Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, καταργείται ο περιορισμός της συνεργασίας με μία μόνο μικτή επιχείρηση και δίνεται η δυνατότητα σύναψης σύμβασης με τρεις εταιρείες οδικής βοήθειας.  

Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας των μικτών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης με συμπράξεις με τοπικούς συνεργάτες. 

Η ρύθμιση του θέματος αποκαθιστά στοιχειωδώς το πλαίσιο δραστηριότητας για το επάγγελμα της οδικής βοήθειας, όπως αυτό διαμορφώθηκε με βάση το νόμο 3651, οι διατάξεις του οποίου αποτελούν αντικείμενο αμφισβήτησης από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, που έχει προσφύγει στα αρμόδια κοινοτικά όργανα 

Σημειώνεται ότι ο νόμος εκτός από τη διάκριση σε αυτόνομες πανελλαδικές και μικτές επιχειρήσεις εισάγει μια σειρά ποσοτικά κριτήρια για την άσκηση της δραστηριότητας από τις εταιρείες του κλάδου, θέτοντας παράλληλα και αυστηρούς γεωγραφικούς περιορισμούς. 

Η ψήφιση του νόμου είχε θεωρηθεί από τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ως αντικοινοτική, στο βαθμό που, όπως υποστήριζαν, υπερέβαινε τις διατάξεις της οδηγίας που ρύθμιζε θέματα οδικής βοήθειας και δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.