back to top
31.7 C
Athens
Τρίτη 8 Ιουλίου 2025

ΣΕΒ: Ένας πρακτικός οδηγός για σωστή επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών

Τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού επέφεραν μεγάλη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.  Ο Απρίλιος 2020 έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, ενώ το 2019 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις B2C απέφεραν €5.8 δισ. Επίσης, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, αναδεικνύοντας την ανάγκη υποστήριξης των επιχειρήσεων στην παροχή της πληρέστερης δυνατής ενημέρωσης των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.  Με βάση τις εξελίξεις αυτές και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας διαρκείας του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, ο ΣΕΒ συνέταξε Πρακτικό Οδηγό για σωστή επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, με βασικές κατευθύνσεις, προτάσεις και πρακτικά παραδείγματα, για τους τρόπους βελτιστοποίησης της πληροφόρησης των καταναλωτών, στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών τους αγορών.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία «Recommendations for a better presentation of information to consumers» της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων, η οποία έχει προβληθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  Σε 10 βασικές οδηγίες συνοψίζει τα κύρια σημεία που θα πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις για την ορθή ενημέρωση των καταναλωτών του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.  Με οπτικά παραδείγματα και πρακτικές οδηγίες, παρέχει χρήσιμες συμβουλές για τη διευκόλυνση της συμμόρφωσης των  επιχειρήσεων στις απαιτήσεις ενημέρωσης των ψηφιακών καταναλωτών και την καλύτερη δυνατή επεξήγηση των πληροφοριών που πρέπει να γνωρίζουν πριν την ολοκλήρωση των αγορών τους -από το πώς μπορούν να ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησής τους έως τη δυνατότητα προσφυγής τους σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών, και την τυχόν δέσμευση της επιχείρησης από σχετικούς Κώδικες Δεοντολογίας.

Όπως επισημαίνεται στον Οδηγό, η διαρκώς αυξανόμενη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο επιφέρει αλλαγές στον τρόπο επικοινωνίας εμπόρου και καταναλωτή, καθώς η απουσία φυσικής πρόσβασης στο κατάστημα και τον έμπορο συχνά δυσκολεύει την κατανόηση των όρων συναλλαγής.  Όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Ιωάννης Γιώτης, προλογίζοντας την έκδοση, «στον ΣΕΒ πιστεύουμε στο τρίπτυχο ενημερωμένη επιχείρηση, ενημερωμένος καταναλωτής, υγιής αγορά».  Η διασφάλιση, συνεπώς, της κατάλληλης ενημέρωσης του ψηφιακού καταναλωτή είναι κομβικής σημασίας για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του στις ηλεκτρονικές αγορές και τον περιορισμό του κινδύνου παρανοήσεων και μελλοντικών διενέξεων.
Αναλυτικά ΕΔΩ ο οδηγός του ΣΕΒ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τα μέλη του ΣΕΒ αναλαμβάνουν δράση για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας

Η έκταση της καταστροφής που έχει υποστεί η Θεσσαλία από τις πρόσφατες πλημμύρες είναι τεράστια, ωστόσο είναι ακόμη πολύ νωρίς για να υπολογιστεί με ακρίβεια. 

Συνεργασία ΣΕΒ και Junior Achievement Greece

Απώτερος στόχος του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη είναι να συμβάλει στην καλύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις ανάγκες μιας οικονομίας που μετασχηματίζεται και μιας αγοράς εργασίας που αλλάζει, για καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης και μια ανταγωνιστική ελληνική οικονομία στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης

Τι πέτυχε το εμβολιαστικό προγράμμα COVID-19

Το μεγαλύτερο σε μέγεθος και έκταση έργο που έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα στον τομέα της Υγείας αποτέλεσε το εμβολιαστικό προγράμμα COVID-19 στην Ελλάδα

ΠΟΥ: Τουλάχιστον 17 εκατ. Ευρωπαίοι με Long COVID

Εκατομμύρια άνθρωποι θα πρέπει να ζήσουν με long covid τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον ΠΟΥ. Εκτιμάται ότι 17 εκ. Ευρωπαίοι είχαν συμπτώματα διάρκειας τουλάχιστον τριών μηνών το 2020 και 2021.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γιατί οι τράπεζες «ξαναθυμούνται» τον ασφαλιστικό κλάδο

Έμπειρος τραπεζίτης, σχολιάζοντας την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς, τονίζει με νόημα ότι «μετά από μια περίοδο δεκαπέντε

Στα 3,25 δισ. ευρώ η ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου ζωής και υγείας

Στα 3,248 δισ. ευρώ αυξήθηκε η συνολική παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών από τα προγράμματα ζωής και υγείας το 2024

Βαρόμετρο Πρακτικών Πληρωμών, Atradius Hellas: Το 55% των τιμολογίων εξοφλούνται εκπρόθεσμα

Μόλις τέσσερα στα δέκα τιμολόγια πληρώνονται εμπρόθεσμα στην Ελλάδα, με την εμπορική πίστωση να αποτελεί την κυρίαρχη μορφή χρηματοδότησης

Ορόσημο για την Hellas Direct: Στην Νεοαναπτυσσόμενων Εταιρειών Αγορά του Χρ. Κύπρου, με €20 εκατ. ομόλογο Tier 2

Η ασφαλιστική εταιρία Hellas Direct (HD Insurance PLC) ανακοινώνει την επιτυχή έκδοση και εισαγωγή προς διαπραγμάτευση ομολόγου Tier 2 ύψους

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ένα «Big Beautiful» νομοσχέδιο, πολλά εμπόδια σε υγεία-ασφάλιση

Οι πιθανές συνέπειες του νομοσχεδίου Τραμπ για τους έως τώρα δικαιούχους, τους παρόχους υγείας και τις ασφαλιστικές

Τι δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας για τις νέες ασφαλιστικές διατάξεις

Για τις ασφαλιστικές και άλλες διατάξεις του νέου εργασιακού νομοσχεδίου μίλησε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άννα Ευθυμίου

Έμπειρο στέλεχος ασφαλίσεων αστικής ευθύνης & γενικών ατυχημάτων

Η Ασφαλιστική Εταιρεία «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» (Όμιλος Intracom), μια ταχέως αναπτυσσόμενη και δυναμική εταιρεία στον ασφαλιστικό κλάδο

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Deloitte, ACCA και Πανεπιστημίου Πατρών

H τριμερής συνεργασία Deloitte, ACCA και Πανεπιστημίου Πατρών προσφέρει σε μεταπτυχιακούς φοιτητές πολύτιμη εμπειρία και κορυφαία πιστοποίηση

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική