Aon Analytics: Αυξάνονται τα περιστατικά Μόλυνσης Προϊόντων

Τα κόστη των απαιτήσεων που προέκυψαν από την πρόσφατη ανάκληση μισού δις. αυγών πρόκειται να ξεπεράσουν κάθε ιστορικό ρεκόρ, σύμφωνα με το «2010 Food System, Agribusiness and Beverage Industry report» της Aon Analytics. 

Η συχνότητα των φαινομένων ανάκλησης προϊόντων, είτε πρόκειται για τροφές κατοικίδιων ζώων είτε για προϊόντα αγροτικής παραγωγής όπως τομάτες, αυξάνονται ραγδαία, με αποτέλεσμα οι εταιρείες των κλάδων Τροφίμων και Ποτών να δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για να προστατευτούν από τέτοια περιστατικά. 

Σύμφωνα με το «2010 Food System, Agribusiness and Beverage Industry report» οι εταιρείες του κλάδου αυτού θα πρέπει να περιορίσουν την μεταβλητότητα των εσόδων τους, να σταθεροποιήσουν τα κέρδη τους, να περιορίσουν την έκθεσή τους σε κινδύνους, εφαρμόζοντας τα κατάλληλα προγράμματα διαχείρισης κινδύνων. 

Ο λόγος είναι ότι μία τυχαία ή ηθελημένη μόλυνση προϊόντων μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες στη φήμη μίας εταιρείας, στην κερδοφορία της καθώς και στην εμπιστοσύνη των πελατών και την διακράτηση του προσωπικού της. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Aon οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν εταιρείες του κλάδου είναι: η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ασφάλεια των τροφίμων, o κίνδυνος απώλειας φήμης, ο κίνδυνος βλάβης στην εταιρική ταυτότητα, καθώς και απρόσμενες ρυθμιστικές αλλαγές. 

Ένα σωστά σχεδιασμένο ασφαλιστήριο ατυχηματικής ή κακόβουλης μόλυνσης προϊόντος ή και ανάκλησης ελαττωματικού προϊόντος μπορεί να καλύψει τα έξοδα ανάκλησης, αντικατάστασης και αποκατάστασης ενός προϊόντος καθώς και την απώλεια κερδών που θα μπορούσε να προκύψει από τη συγκεκριμένη αιτία. Η κάλυψη αυτή προστατεύει το εμπορικό όνομα κάθε εταιρείας παραγωγής προϊόντων υπογραμμίζοντας τον επαγγελματισμό και ενισχύοντας την αξιοπιστία της έναντι των καταναλωτών. 

Συνεπώς μία σχολαστική προσέγγιση της ασφαλιστικής κάλυψης έναντι κινδύνων για προϊόντα καθώς και οι σωστές ενέργειες διαχείρισης κινδύνων αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για τις εταιρείες παραγωγής τροφίμων και ποτών που θέλουν να προστατεύσουν τη φήμη τους και να ενισχύσουν τη σχέση εμπιστοσύνης τους με τον καταναλωτή. 

Πηγή: Aon