Οι ευκαιρίες των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων

Σε μία από τις βασικότερες επιλογές αναδεικνύονται για το κοινό τα συνταξιοδοτικά προγράμματα των ασφαλιστικών εταιριών στην αναζήτηση διεξόδου μετά τις τελευταίες ρυθμίσεις για την κοινωνική ασφάλιση.

Στην ίδια την αντίληψη των πολιτών άλλωστε, το σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης έχει ήδη «χρεοκοπήσει», καθώς πέρα από τα επιπλέον χρόνια, η απογοήτευση είναι τέτοια που πολλοί αναφέρουν «ότι δε θα πάρουμε καθόλου σύνταξη».

Η οικονομική συγκυρία αποτελεί βέβαια τροχοπέδη, καθώς μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα και η ανασφάλεια των πολιτών. Επίσης, οι γνωστές εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά, μείωσαν την αξιοπιστία του κλάδου. Οι ασφαλιστικές εταιρίες παρόλα αυτά, θα πρέπει να κινηθούν ταχύτατα και να είναι έτοιμες τόσο άμεσα, όσο και στο μέλλον, για να αποτελέσουν μια αξιόπιστη λύση στο πρόβλημα της σύνταξης.

Τα προγράμματα ασφαλώς θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να γίνουν πιο πελατοκεντρικά, όπως με πιο πρόσφατους πίνακες θνησιμότητας όπου απαιτείται, καλύτερους όρους, κλπ. Ωστόσο, ήδη παρέχουν σημαντικά πλεονεκτήματα για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.

Μεταξύ αυτών και ανάλογα το πρόγραμμα που επιλέγει ο πελάτης, αναφέρουμε ενδεικτικά:
-    Επιλογή του ποσού και της ηλικίας που θα αρχίσει να εισπράττεται η σύνταξη.
-    Εγγυημένο επιτόκιο ή προγράμματα χωρίς εγγυήσεις με υψηλότερη προσδοκώμενη απόδοση, αλλά και υψηλότερο ρίσκο.
-    Συμμετοχή στην υπεραπόδοση σε περίπτωση που η εταιρία ξεπεράσει το εγγυημένο επιτόκιο.
-    Φοροαπαλλαγή Ασφαλίστρων.
-    Δυνατότητα έκτακτων καταβολών για ενίσχυση της απόδοσης.
-    Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων κάθε χρόνο για κάλυψη του πληθωρισμού.
-    Ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση θανάτου και μόνιμης ολικής ανικανότητας.
-    Καταβολή του κεφαλαίου στη λήξη του προγράμματος με διάφορους τρόπους, όπως εφάπαξ, ισόβια μηνιαία σύνταξη, με δόσεις.

Τα ασφαλιστικά προγράμματα βέβαια, στην Ελλάδα τουλάχιστον, δεν αγοράζονται από μόνα τους με βάση τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν. Οι ασφαλιστικές, στα πλαίσια πάντα της οικονομικής συγκυρίας, χρειάζεται – πέραν του εκσυγχρονισμού και του πελατοκεντρικού χαρακτήρα – , να βγουν «μπροστά» εστιάζοντας και σε κινήσεις που σχετίζονται με την προβολή και προώθηση των προγραμμάτων, καθώς και στην εκπαίδευση και κατάλληλη επικοινωνία με τα δίκτυα διανομής.