Διευρύνονται οι δραστηριότητες των ασφαλιστικών εταιρειών

Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι γεγονός ότι εδώ και αρκετά χρόνια, διευρύνουν το πεδίο των δραστηριοτήτων τους και διαθέτουν μέσω των ασφαλιστικών τους δικτύων και άλλα προϊόντα εκτός των παραδοσιακών ασφαλιστικών προγραμμάτων που αφορούν την ασφάλιση της ζωής και της περιουσίας των πελατών τους. 

Να σημειωθεί ότι τα παρακάτω αφορούν στο αποκλειστικό δίκτυο συνεργατών της ΑΧΑ Ασφαλιστικής σε αποκλειστική συνεργασία με την Alpha Bank.

Η διεύρυνση των δραστηριοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών οφείλεται κατά τη γνώμη μας σε δυο κύριους λόγους:
Ο πρώτος λόγος είναι η κάλυψη της ανάγκης της αγοράς και των πελατών. Παράδειγμα με τη ζήτηση που είχε αναπτυχθεί για την αγορά χρηματοοικονομικών προϊόντων την δεκαετία 90 ή η ζήτηση για δάνεια την τελευταία δεκαετία. 

Ο δεύτερος λόγος είναι η ανάγκη για «αλλαγή» του ίδιου του ρόλου του ασφαλιστή αλλά και η ανάγκη «εκσυγχρονισμού» του ασφαλιστικού επαγγέλματος και η προσαρμογή του στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος του 1980 εξελίσσεται σε σύγχρονο σύμβουλο παροχής υπηρεσιών προς τον πελάτη που συμπεριλαμβάνει την κάλυψη όλων των χρηματοοικονομικών αναγκών του είτε είναι για κατανάλωση, είτε για προστασία είτε και για επένδυση του πλεονάζοντος κεφαλαίου-εισοδήματος τους. 

Κάτω από αυτή τη θεώρηση η διεύρυνση του πεδίου των δραστηριοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών σε συναφή όμως δραστηριότητες, με το νέο ρόλο του ασφαλιστικού συμβούλου σε σύμβουλο παροχής υπηρεσιών ήταν αναγκαία αλλά και συνάδει με την δραστηριοποίηση των ασφαλιστικών εταιρειών και των δικτύων. 

Η οικονομική συγκυρία κατά τη γνώμη μας, δεν είναι αυτή που καθιστά ακόμα πιο επίκαιρη την «επέκταση». Είναι οι σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες των πελατών που καθιστούν αναγκαία αυτή την στρατηγική. Άρα η σημασία μίας ανάλογης πρακτικής για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και η μεταστροφή του παραδοσιακού ασφαλιστή σε σύμβουλο παροχής υπηρεσιών είναι μονόδρομος. 

Ο σύμβουλος χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους και λογισμικά, λαμβάνοντας ποιοτικά, ποσοτικά και οικονομικά στοιχεία, θα αναλύει το profil των υποψηφίων πελατών, και αποτυπώνοντας τους την τρέχουσα κατάσταση, θα τους παρουσιάζει και τις λύσεις που θα του ικανοποιούν τις πραγματικές τους ανάγκες. Η ένταξη αυτών των προϊόντων στην προϊοντική  «φαρέτρα» των ασφαλιστικών συμβούλων είναι και επίκαιρη και επιβεβλημένη.  Εδώ και χρόνια στην Αμερική αυτή είναι η συνήθης πρακτική.

Όπως αναφέρεται σε πληθώρα ερευνών marketing, ο πελάτης για να θεωρείται πιστός πελάτης, θα πρέπει να έχει αγοράσει από τον ίδιο σύμβουλο τουλάχιστον τρία συναφή με την δραστηριότητα του Συμβούλου προϊόντα αυξάνοντας έτσι και τη διατηρησιμότητά του.

Η ΑΧΑ Ασφαλιστική ως πρώην Alpha Ασφαλιστική, από το 1999 δραστηριοποιείται στην διαμεσολάβηση για την διάθεση αμοιβαίων κεφαλαίων και από το 2001 στη διάθεση τραπεζικών δανειακών προϊόντων.
 
Η διάθεση αυτών των προϊόντων δεν απαιτεί εξειδικευμένο δίκτυο. Απαιτεί όμως γνώση και εξειδίκευση από τους ασφαλιστικούς συμβούλους. Για την προώθηση των αμοιβαίων κεφαλαίων απαιτείται και υποχρεωτική πιστοποίηση των πωλητών (σύμφωνα με τον νόμο). Οι παραδοσιακοί ασφαλιστές με την κατάλληλη εκπαίδευση και υποστήριξη μπορούν να αντεπεξέλθουν στην προώθησή τους στην αγορά.

Η ΑΧΑ Ασφαλιστική επίσης, έχοντας στενή συνεργασία με την Alpha Bank διαμεσολαβεί για τη διάθεση μέσω επιλεγμένων και εξουσιοδοτημένων συνεργατών της, Αμοιβαία Κεφαλαία (όλων των κατηγοριών και τύπων) της εταιρίας διαχείρισης Alpha Asset Management Α.Ε.Δ.Α.Κ. καθώς και τραπεζικά – δανειακά προϊόντα της Alpha Bank σε ιδιώτες (καταναλωτικά, στεγαστικά και επισκευάστηκα δάνεια), καθώς και όλων των τύπων δάνεια για μικρές επιχειρήσεις.