Ο κ. Rosenwald ανέπτυξε τις απόψεις του για τις συμφωνίες άμεσου διακανονισμού στη Γαλλία στα πλαίσια της ενότητας του συνεδρίου που ήταν αφιερωμένη στον Κλάδο Αυτοκινήτων και είχε τίτλο: «Συμφωνία Άμεσου Διακανονισμού Ζημιών από Τροχαίο Ατύχημα: Εμπειρία από άλλες ευρωπαϊκές αγορές“.
Αναφέρθηκε δε σε τρία παραδείγματα – συμφωνίες από τη Γαλλική αγορά:
– Υλικές ζημιές στις ασφάλειες αυτοκινήτου (IRSA) με 1.7 εκατ. απαιτήσεις / έτος και η οποία χαρακτηρίζεται ως επιτυχημένη από τη Γαλλική αγορά.
– Ζημιές από πλημμύρα στις ασφάλειες κατοικίας (Cidre – Cidecop) με 1.2 εκατ. απαιτήσεις / έτος, όπου η αγορά είναι ανικανοποίητη σε μεγάλο βαθμό.
– Ελαφρές σωματικές βλάβες στις ασφάλειες αυτοκινήτου (IRCA) με 0,2 εκατ. απαιτήσεις / έτος. Οι μεγάλες και πλήρως αυτοματοποιημένες ασφαλιστικές εταιρίες είναι πλήρως ικανοποιημένες στην προκειμένη περίπτωση, υποστήριξε.
Επεσήμανε μεταξύ άλλων, ότι οι άμεσοι διακανονισμοί έχουν πραγματικό νόημα, αν η ποιότητα του διακανονισμού προσφέρει διαφοροποίηση στα πλαίσια του ανταγωνισμού.
Οι απευθείας διακανονισμοί δίνουν τη δυνατότητα περιορισμού του συνολικού κόστους (απαιτήσεις + διαχείριση), κάτι που δεν ισχύει όμως για κάθε επιμέρους – ξεχωριστή περίπτωση κόστους.
Πρόσθεσε, ότι οι απευθείας διακανονισμοί μπορούν να έχουν επιτυχία στην αγορά, αν περισσότερες ασφαλιστικές διαχειρίζονται οι ίδιες τα αιτήματα (ή μέσω θυγατρικών τους), καθώς επίσης, αν η αγορά είναι κατανεμημένη μεταξύ μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεων.