Ακυρώσεις συμβολαίων φέρνει η κρίση

Δύσκολες ώρες φαίνεται ότι θα περάσει ο ασφαλιστικός κλάδος εξαιτίας των νέων οικονομικών μέτρων που περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.

Τη «νύφη» όπως είναι αναμενόμενο, σε μια τέτοια περίοδο έντονης αβεβαιότητας για τη μελλοντική ροή και τα επίπεδο των εισοδημάτων, καλούνται, να πληρώσουν οι λεγόμενες «ελαστικές» δαπάνες. Όπως είναι φυσικό, οι πολίτες / καταναλωτές, δεν μπορούν να σταματήσουν να πληρώνουν για τη διατροφή ή για τους λογαριασμούς του ρεύματος και του τηλεφώνου.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι, με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσουν τις δαπάνες για ασφάλιστρα; Ως κάτι που είναι απαραίτητο ή αντίθετα ως έξοδο που μπορεί να αποφευχθεί;

Υπάρχουν δε, δύο κατηγορίες πολιτών / πελετών στην προκειμένη περίπτωση: Από τη μια πλευρά είναι αυτοί που έχουν ήδη κάποιο πρόγραμμα και βρίσκονται σε φάση (ή αναμένεται να βρεθούν το επόμενο διάστημα), επαναπροσδιορισμού  και επανακατανομής του ατομικού ή οικογενειακού τους προϋπολογισμού. Από την άλλη πλευρά, είναι οι νέοι, δυνητικοί πελάτες, που θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα το επόμενο διάστημα.

Η «μάχη» των ασφαλιστικών εταιρειών και των δικτύων δίδεται προς όλα τα … μέτωπα,  καθώς διαβλέπουν ότι η κατάσταση δε θα είναι καθόλου εύκολη στη συνέχεια. Βασικό ζητούμενο στον κλάδο, ήταν πάντα οι νέες εργασίες. Στις μέρες μας ωστόσο, το σκεπτικό «να κρατήσουμε τουλάχιστον αυτά που έχουμε», αποκτά μεγάλη σημασία.

Πρόβλημα μάλιστα, παρατηρείται σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς ακόμα και με τα συμβόλαια αυτοκινήτου, καθώς υπάρχουν ιδιοκτήτες που δεν ανανεώνουν – ή καθυστερούν να το κάνουν – τα συμβόλαιά τους.

Η διατηρησιμότητα είναι σήμερα συνεπώς βασική επιδίωξη, καθώς μαζί με την οικονομική δυσκολία που μπορεί να οδηγήσει σε ακυρώσεις, ο κίνδυνος μπορεί να προέλθει και από άλλες πλευρές. Αυτές έχουν να κάνουν με το κατά πόσο ο πελάτης είναι συνειδητοποιημένος και με το κατά πόσο έχει κατανοήσει τι είναι αυτό που έχει αγοράσει και τι μπορεί να προσδοκά στο μέλλον.

Σε ένα βαρύ κλίμα όπως αυτό που δημιουργούν οι ανακοινώσεις για τα μέτρα, το ασφαλιστικό, κλπ, είναι επόμενο η απαισιοδοξία να περισσεύει. Αυτό προκύπτει και ως άμεση αντίδραση στο ερώτημα «Πώς θα αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές τις ασφάλειες μετά τα οικονομικά μέτρα;» που τέθηκε σε ψηφοφορία στο insuranceworld.gr.

Σχεδόν εφτά στους δέκα (67,24%), απάντησαν ότι «Θα περιορίσουν τις δαπάνες για ασφάλιστρα κόβοντας τα συμβόλαιά τους». Ένα ποσοστό αντίθετα 26,72% είχε την άποψη ότι «θα κατανοήσουν την αξία της ασφαλιστικής κάλυψης και θα συνάψουν συμβόλαια», ενώ ελάχιστοι είναι αυτοί που πιστεύουν ότι δε θα υπάρξει καμία επίπτωση: Το 6,03% απάντησε ότι «τα μέτρα δε θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά του κοινού»

Εδώ ακριβώς εστιάζεται και η προσπάθεια των ασφαλιστικών εταιριών και των δικτύων πωλήσεων: Να μειώσουν το ποσοστό στην πρώτη απάντηση και να αυξήσουν όσο είναι δυνατό το αντίστοιχο ποσοστό στη δεύτερη.

Σε τέτοιες περιόδους – αν και υπό τις παρούσες συνθήκες είναι δύσκολο να γίνει αποδεκτό από τους πελάτες -, η αξία της ασφαλιστικής κάλυψης καθίσταται ακόμα πιο επίκαιρη και αναγκαία. Και αυτό γιατί αν επέλθει κάποιο συμβάν, το ερώτημα που τίθεται είναι αν και κατά πόσο ο απλός πελάτης / καταναλωτής θα είναι σε θέση να αντεπεξέλθει οικονομικά.

Όλες οι πλευρές χρειάζεται επομένως, να δώσουν τη μάχη της ενημέρωσης, να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να επικοινωνήσουν στους πελάτες την αξία της ασφαλιστικής κάλυψης. Σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά μοιάζει με μονόδρομο στις παρούσες συνθήκες.

Ίσως ήρθε η ώρα επίσης, να γίνει αποδεκτό και στην πράξη, ότι ο αγώνας είναι κοινός για όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικότερα η κατάσταση.