Ασφαλιστές: Άρχισε η τήρηση του βιβλίου Εσόδων – Εξόδων

Σε γνώριμα φορολογικά «λημέρια», επανήλθαν από τις αρχές του μήνα οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι. Μετά από μια πρόσκαιρη όπως αποδείχθηκε τελικά απαλλαγή, επανέρχονται στην υποχρέωση τήρησης βιβλίων Εσόδων – Εξόδων.

Ειδικότερα, από 1/7/2010 άρχισε να ισχύει το νέο φορολογικό καθεστώς για τους ασφαλιστικούς συμβούλους χωρίς επαγγελματική εγκατάσταση με την ένταξή τους και πάλι την τήρηση βιβλίων Β’ Κατηγορίας.

Ταυτόχρονα άρχισε να «τρέχει» και η προθεσμία που έχει θέσει το Υπουργείο Οικονομικών για την ένταξη στα νέα δεδομένα. Συγκεκριμένα, η δήλωση μεταβολών, δηλαδή η μετάβαση από το καθεστώς της απαλλαγής στην τήρηση Βιβλίων, θα πρέπει να υποβληθεί στο τμήμα Μητρώου των Δ.Ο.Υ. μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2010

Κατά συνέπεια, μέχρι την ημερομηνία αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί, για όσους έχουν βιβλίο Εσόδων – Εξόδων (χειρόγραφο), η ενημέρωση του βιβλίου για τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο. Στην περίπτωση αυτών που έχουν μηνιαία κατάσταση, δηλαδή Μηχανογραφικό Βιβλίο, η εκτύπωση μπορεί να γίνει μέχρι την 31η Οκτωβρίου.

Η θεώρηση από τους ασφαλιστικούς συμβούλους, μπορεί επομένως να γίνει μέχρι την πιο πάνω προθεσμία όσον αφορά την περίπτωση της ενημέρωσης και εκτύπωσης.

Να σημειωθεί, ότι τα βιβλία Εσόδων – Εξόδων τα οποία έχουν θεωρηθεί στο παρελθόν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εκ νέου χωρίς να χρειάζεται επαναθεώρηση τους, στην περίπτωση βέβαια που αυτά δεν έχουν ακυρωθεί. Για το λόγο αυτό, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι χρειάζεται να προσέξουν, αν αναγράφεται στο βιβλίο, ακύρωση λόγω της προηγούμενης μετάβασης στο καθεστώς της απαλλαγής.

Να προσθέσουμε, ότι δεν υπάρχει διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα όσον αφορά το θέμα της εκκαθάρισης. Ειδικότερα, στις περιπτώσεις που εκδίδεται εκκαθάριση από τις ασφαλιστικές εταιρείες, δεν υφίσταται υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου από τον ασφαλιστικό σύμβουλο. Ουσιαστικά η εκκαθάριση αντικαθιστά το τιμολόγιο.