Σφακιανάκης: Η κατακόρυφη πτώση στα ΙΧ φέρνει ζημιές το 2010

Ζημιογόνο θα είναι το 2010 για τη Σφακιανάκης παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έχει θέσει, εδώ και ένα χρόνο, σε λειτουργία σημαντικό πρόγραμμα εξορθολογισμού δαπανών που μέχρι στιγμής έχει στεφθεί με επιτυχία. 

Η συνεχής και κατακόρυφη πτώση της αγοράς  του αυτοκινήτου από 280.000 πωλήσεις το 2008 σε 220.000 το 2009 και σε 150.000 βάσει των προβλέψεων φέτος έχει οδηγήσει τις εταιρείες στην προσπάθεια περικοπής εξόδων σε όλους τους τομείς της δραστηριότητας τους, από τη μείωση του αριθμού καταστημάτων που διατηρούν και του προσωπικού τους, μέχρι την επαναδιαπραγμάτευση ενοικίων που τα συμβόλαια τους βρίσκονται εν ισχύ και την περικοπή των αμοιβών του διοικητικού συμβουλίου. 

Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία κατόρθωσε το 2009 να εξοικονομήσει περί τα 10 εκατ. ευρώ ενώ στόχο έχει να κερδίσει άλλα τόσα φέτος. 

Οι ενέργειες που θα γίνουν θα αφορούν στη μείωση κατά 19% στις αμοιβές των μελών του διοικητικού συμβουλίου (-18% πέρυσι), νέος γύρος επαναδιαπραγματευσης ενοικίων με στόχο τη μείωση τους σε ποσοστό 10%-30%, κάτι που έγινε και την περυσινή χρονιά, συγχώνευση καταστημάτων που βρίσκονται κοντά ή σε περιοχές που δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση, μείωση αποθεμάτων και απιτήσεων.

Ήδη τα καταστήματα της εταιρείας από 62 που ήταν πριν δύο περίπου χρόνια έχουν μειωθεί στα 47. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Σταύρος Τάκη διαβεβαιώνει ότι η Σφακιανάκης θα εξακολουθήσει να εκπροσωπεί στην Ελλάδα όλες τις μάρκες που διαθέτει μέχρι σήμερα. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία θα προχωρήσει στις παραπάνω κινήσεις μείωσης των λειτουργικών της δαπανών ο κ. Τάκη ανέφερε στην τακτική γενική συνέλευση ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χρήση του 2010 θα είναι ζημιογόνος».

Ο λόγος δεν είναι άλλος από το κατρακύλισμα των νέων ταξινομήσεων τόσο στα ΙΧ όπως αναφέρθηκε και παραπάνω αλλά και στα επαγγελματικά όπου η εικόνα σύμφωνα με τον κ. Τάκη είναι ακόμα χειρότερη.   

Ζημιές και ενίσχυση κύκλου εργασιών το α΄ τρίμηνο

Ζημιές προ φόρων και ενισχυμένο κύκλο εργασιών παρουσίασε η Σφακιανάκης τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο μητρικής το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010, ανήλθε στα 99,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 8,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) ανήλθαν σε 5,1 εκατ. ευρώ και τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημία 3,1 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010, διαμορφώθηκε σε 86,5 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 12,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ και τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημία 1,8 εκατ. ευρώ.  

Παράλληλα, η συνολική αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε αύξηση της τάξης του 20,6% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 και οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων Suzuki ανήλθαν σε 3.205 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 37,1% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Αντίστοιχα η συνολική αγορά δικύκλων παρουσίασε αύξηση της τάξης του 20,2% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 και οι ταξινομήσεις μοτοσικλετών Suzuki ανήλθαν σε 944 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 5,7% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009.