Δημήτρης Μαύρος: Ειλικρίνεια, αξιοπιστία, ηθική και διαφάνεια

Ο Δημήτρης Μαύρος, ιδρυτής και πρόεδρος του PRC Group και του Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, μίλησε επίσης για τις νέες ευκαιρίες που παρέχουν τα κοινωνικά μέσα στον τομέα της ΕΚΕ. Σήμερα συντελούνται κοσμοϊστορικές αλλαγές, είπε ο κ. Μαύρος. Αλλαγές που επιδρούν στις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις, αλλαγές που επιδρούν σημαντικά στο φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον. Αλλαγές τις οποίες στη χώρα μας και σε αρκετές ακόμη χώρες γίνοναι αισθητές σαν καταιγίδα. 

Αλλαγές που κάνουν πολλές επιχειρήσεις να μην παρακολουθούν απλώς τις εξελίξεις στην κοινωνία, αλλά να παρεμβαίνουν σε αυτές αναπτύσσοντας οι ίδιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Η ιδιαίτερη ευθύνη, που πολλές εταιρείες επιδεικνύουν έναντι των αναγκών και ανησυχιών της κοινωνίας, είναι το νέο και ενδιαφέρον στοιχείο που χαρακτηρίζει το σύγχρονο επιχειρείν.

Μέχρι σήμερα, η άσκηση της εταιρικής ευθύνης είχε περιορισθεί στο μετριασμό των κινδύνων που η επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να ενέχει για τη φύση ή την κοινωνία, μέσω της συμμόρφωσης σε νόμους και κανόνες αυτορύθμισης. Η πρακτική αυτή αλλάζει διεθνώς και η Ελλάδα παρακολουθεί τις σχετικές εξελίξεις και προσαρμόζεται σε αυτές. Μία από τις αλλαγές που συντελούνται είναι η εκτεταμένη χρήση των social media, η οποία καθιστά την επικοινωνία των εταιρειών με το κοινό τους άμεση, διαρκή και απολύτως διαφανή. 

Είναι αλήθεια ότι οι περισσότερες εταιρείες υπολείπονται στον τομέα της ειλικρίνειας και της διαφάνειας, κάτι που όμως αποδεικνύεται μέγα σφάλμα. Αυτό επειδή, σε κάθε περίπτωση μικρού ή μεγάλου ατοπήματος κάποιας εταιρείας, δεν μπορεί παρά να βρεθεί κάποιος (εργαζόμενος, πελάτης, καταναλωτής, παρατηρητής, καταναλωτής) που θα το αποκαλύψει, και μάλιστα χωρίς την ανάγκη πρόσβασης στην επαγγελματική δημοσιογραφία, αλλά απ’ ευθείας στα εκατομμύρια των χρηστών των κοινωνικών μέσων.

Οι εταιρείες, λοιπόν, έχουν όφελος να επικοινωνούν αμφίδρομα και διαφανώς με το ευρύτερο κοινό, καθώς έτσι έχουν τη δυνατότητα να εξηγούν τη δική τους θέση, να παρέχουν ερμηνείες, να διαλύουν παρανοήσεις ή να απολογούνται εντίμως εφ’ όσον υπάρχει λόγος, με τρόπο ώστε να προστατεύουν τη δημόσια εικόνα τους και την καλή σχέση τους με το κοινό. Ο ανοικτός κοινωνικός διάλογος παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να εκφράσει ενδεχόμενη δυσαρέσκεια έναντι προϊόντων ή δραστηριοτήτων μιας εταιρείας, συχνά όμως έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις που οι ίδιοι οι καταναλωτές έχουν υποστηρίξει και αποκαταστήσει την εικόνα προϊόντων και εταιρειών.

Ο κ. Μαύρος, τέλος, αναφέρθηκε στα ευρήματα πρόσφατης έρευνας του Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η οποία ανέδειξε ότι ο Έλληνας καταναλωτής προσδοκά από την εταιρεία με την οποία συναλλάσσεται να είναι: ειλικρινής, αξιόπιστη, ηθική και διαφανής.