Επιταχύνονται οι διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων

Η επιτάχυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων 2010 αποφασίστηκε στη διάρκεια της χθεσινή κυβερνητικής σύσκεψης στο Μαξίμου. 

Το πρόγραμμα θα συζητηθεί σε προσεχές Υπουργικό Συμβούλιο ώστε να οριστικοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα κινηθεί η Κυβέρνηση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», στην σύσκεψη συζητήθηκε το μέλλον μεγάλων επιχειρήσεων του Δημοσίου, όπως του ΟΣΕ, του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, του ΟΠΑΠ, της ΔΕΗ αλλά και του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ

Αποφασίστηκε επίσης να πουληθούν τα καζίνα της Κέρκυρας και της Πάρνηθας και εξετάστηκε το ενδεχόμενο χορήγησης νέων αδειών σε περιοχές με τουριστική ανάπτυξη.

Ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου είχε ζητήσει σε προηγούμενο υπουργικό συμβούλιο να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αυτές εντός του Μαΐου ώστε να αρχίσει να μπαίνει χρήμα στα κρατικά ταμεία. 

Στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΠΣΑ) έχει υπολογιστεί ότι περίπου 2,5 δισ. ευρώ το 2010 θα προέλθουν από ιδιωτικοποιήσεις και μετοχοποιήσεις.

Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων θα συζητηθεί σε προσεχές Υπουργικό Συμβούλιο ώστε να οριστικοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα κινηθεί η κυβέρνηση στο θέμα αυτό, καθώς η περίπτωση κάθε επιχείρησης είναι διαφορετική.

Την ίδια στιγμή, σε εφαρμογή εντός του 2010 ετοιμάζεται να θέσει η Κυβέρνηση το σχέδιό της για τη συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων, με στόχο αφενός οι επιχειρήσεις αυτές να αποκτήσουν ευελιξία και αφετέρου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας χτες στο συνέδριο Digital Εconomy Forum που οργάνωσε στην Αθήνα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) ανακοίνωσε ότι ήδη προωθείται η συγχώνευση σε μία εταιρεία των τεσσάρων κατασκευαστικών που διαθέτει σήμερα το Δημόσιο.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εταιρείες Θέμις Κατασκευαστική (δικαστήρια, φυλακές), Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), ΔΕΠΑΝΟΜ (κατασκευή νοσοκομείων) και ΟΕΚ (κατασκευαστικό τμήμα εργατικών κατοικιών), οι οποίες θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία του Δημοσίου.

Ο κ. Ρέππας έκανε λόγο για «πληθωρισμό φορέων του Δημοσίου», επισημαίνοντας ότι στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η συγχώνευση, σε τρεις από πέντε, των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ, καθώς επίσης και η συνένωση των αστικών συγκοινωνιακών φορέων σε δύο, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και έναν για τα μη σταθερής τροχιάς (λεωφορεία και τρόλεϊ).

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει τη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΕΔΙΣΥ, έτσι ώστε μετά τη συγχώνευση να παραμείνουν σε λειτουργία οι εταιρείες του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Ακόμα, στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σχεδιάζεται η συνένωση των εταιρειών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ), της λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) και του Τραμ (Τραμ Α.Ε), αλλά και η συγχώνευση της εταιρείας των αστικών λεωφορείων (ΕΘΕΛ) με των τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ).