Ασφαλιστικό «μπέρδεμα» με την ηφαιστειακή σκόνη

Πιέσεις να αποζημιώσουν για τις πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω της ηφαιστειακής σκόνης έχουν δεχτεί οι ασφαλιστικές εταιρίες, σύμφωνα με την  Telegraph, παρά το γεγονός ότι η πολιτική των ασφαλιστικών εταιριών δεν καλύπτει το εν λόγω γεγονός. 

Εκπρόσωπος του Συνδέσμου των Βρετανών Ασφαλιστών, δήλωσε πως «παίρνεις αυτό που πληρώνεις και εάν έχεις αγοράσει ένα γενικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο, δεν πρόκειται να σε καλύψει για τα πάντα».

Ο κ. Mike Powell, οικονομικός ερευνητής της εταιρίας Defaqto, προτείνει οι ταξιδιώτες, οι οποίοι έχουν ήδη περάσει από τον έλεγχο των αφίξεων, να είναι δυνατό να καλυφθούν. 

Η πολιτική των περισσοτέρων, θα είναι ότι θα παρέχουν κάλυψη, με βάση αν ο ασφαλισμένος έχει περάσει επίσημα από τον έλεγχο» δήλωσε.

Αλλαγή πολιτικής

Πολλές εταιρίες των οποίων η πολιτική δεν καλύπτει αυτόν τον κίνδυνο, όπως η Aviva και η HSBC, έχουν δηλώσει ότι θα προβούν σε πληρωμές.  Η Aviva περιέγραψε την απόφαση της αυτή ως κίνηση «καλής θέλησης», ενώ αρχικά είχε δηλώσει ότι δεν θα προβεί σε πληρωμές.

Οι αερογραμμές δεν καλύπτονται

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Dow Jones οι αεροπορικές εταιρίες δεν καλύπτονται για την απαγόρευση της απογείωσης αεροσκαφών λόγω ηφαιστειακών γεγονότων. 

Οι αεροπορικές εταιρίες δε διαθέτουν ασφάλιση για πτήσεις που ματαιώνονται εξαιτίας φυσικών φαινομένων, διότι τα ασφαλιστήρια αυτά έχουν πολύ μεγάλο κόστος

Τα τυπικά ασφαλιστήρια συμβόλαια αεροπορικών εταιριών καλύπτουν τις ζημίες που προκαλούνται σε αεροπλάνα, εφόσον πέταξαν μέσα από ένα σύννεφο ηφαιστειακής τέφρας.

«Ένα αεροπορικό δυστύχημα, ως συνέπεια της πτήσης μέσω της τέφρας θα ήταν 100% ασφαλισμένο. Είναι μια υποχρεωτική ασφάλιση, αλλά ως γεγονός μάλλον απίθανο να συμβεί επειδή όταν συμβαίνει κάτι παρόμοιο τα αεροδρόμια κλείνουν», είπε ο κ. Christoph Groffy, εκπρόσωπος της μονάδας Talanx AG της HDI-Gerling, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες των γερμανικών αεροπορικών εταιρειών.

Ιδιαίτερα ακριβά τα συμβόλαια διακοπής εργασιών

«Τα συμβόλαια διακοπής εργασιών έχουν πολύ μεγάλο κόστος και γενικά, οι αεροπορικές εταιρίες ή οι αερολιμένες δεν τα αγοράζουν, με αυτόν λοιπόν τον τρόπο ο κίνδυνος ελλοχεύει» δήλωσε ο κ. Christoph Groffy.

Εκπρόσωπος της αντασφαλιστικής Hannover Re AG  δήλωσε ότι η διακοπή εργασιών δεν καλύπτεται από τα συμβόλαια των αεροπορικών εταιριών, οπότε  «δεν αναμένεται επίπτωση από αυτό το γεγονός». Την άποψη αυτή εξέφρασαν ασφαλιστικές εταιρίες στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

«Ο τρόπος που οι αεροπορικές εταιρίες αντιμετωπίζουν το γεγονός μοιάζει πολύ με την καθυστέρηση λόγω καιρικών συνθηκών, όπως μια σοβαρή χιονοθύελλα ή μια θύελλα πάγου», δήλωσε ο κ. Robert Hartwig, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφαλιστικής Πληροφόρησης με έδρα τη Νέα Υόρκη, που παρέχει στοιχεία για την καλύτερη κατανόηση θεμάτων που σχετίζονται με την ασφάλιση.

«Παρά το γεγονός ότι το φαινόμενο αυτό θα κοστίσει από άποψη οικονομικών απωλειών δισεκατομμύρια, είναι απίθανο το μεγάλο μέρος αυτής της απώλειας να είναι ασφαλισμένο» είπε ο κ. Robert Hartwig.

Η ηφαιστειακή σκόνη έχει κοστίσει ήδη 20 εκατ. λίρες στην TUI

Σήμερα το πρωί η βρετανική TUI Travel, η οποία περιλαμβάνει την Thomson, First Choice και την Airtours, δήλωσε ότι την Κυριακή 18 Απριλίου, είχε περίπου 100.000 πελάτες, οι οποίοι έπρεπε να έχουν επιστρέψει στις εστίες τους από τις διακοπές, αλλά παραμένουν αποκλεισμένοι. 

Το 90% εκείνων που απέτυχαν να ταξιδεψουν από το Ηνωμένο Βασίλειο επιλέγουν να μεταφέρουν αργότερα τις διακοπές τους κάνοντας εκ νέου κρατήσεις». Σύμφωνα με την εταιρία το κόστος μέχρι τώρα ανέρχεται στα 20 εκατ. λίρες, με τις ημερήσιες δαπάνες να διαμορφώνονται στα 5-6 εκατ. στερλίνες.