Γ. Βασιλάτος για insurtech: Ο,τι λάμπει δεν είναι χρυσός

Μια νέα πραγματικότητα δημιουργούν στην ασφαλιστική αγορά η τεχνολογική πρόοδος με τον τομέα του insurtech. Μετά την αρχική αμηχανία και τον φόβο, οι εταιρείες αφομοιώνουν και εργάζονται πλέον πάνω στα νέα δεδομένα. Ωστόσο, από τη μια πλευρά, πράγματι υπάρχουν σπουδαίες προοπτικές, ενώ στον αντίποδα κάποιες «ευκαιρίες» λάμπουν, αλλά δεν είναι «χρυσός».

Τα παραπάνω επισημαίνει σε συνέντευξή του στο iw, ο κ. Γιάννης Βασιλάτος, Chief Digital Transformation & Growth Officer της Eurolife ERB.

Πληθώρα δυνατοτήτων για συνεργασίες με startups δίνει στην εταιρεία ο όμιλος της Fairfax, ένα πλεονέκτημα που δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτο ο κ. Βασιλάτος και η ομάδα του. Πρωτοποριακή ήταν, μεταξύ άλλων, η πρόσφατη συνεργασία με την Datarobot σε θέματα pricing, portfolio retention και cross/up sales.

Συνέντευξη στον Βάιο Κρόκο

 iw? Ποια είναι η άποψή σας για τις νέες τάσεις και τη «μεγάλη εικόνα» που δημιουργείται όσον αφορά το insurtech και την ασφαλιστική βιομηχανία;

απ. Αν αξιολογήσουμε προσεκτικά τις εξελίξεις, θα δούμε ότι δεν πρόκειται απλώς για νέες τάσεις, αλλά για μια νέα πραγματικότητα. Πλέον, είναι τεράστιο το εύρος και το βάθος που μπορεί να έχει ο συνδυασμός της insurtech δραστηριότητας με μεγάλες και καθιερωμένες ασφαλιστικές εταιρείες. Αποτελεί μέρος της στρατηγικής τους, η οποία εκτείνεται πέρα από τα συγκεκριμένα όρια της καινοτομίας. Είναι ο βασικός μοχλός αλλαγής και καθορίζει τους πρωτοπόρους.

Καθώς το κύμα του insurtech έκανε την εμφάνισή του στον ορίζοντα, πολλοί πέρασαν από την υπεροψία στην αμηχανία και μετά στον φόβο. Οι σοβαροί παίκτες της αγοράς έχουν ξεπεράσει αυτά τα στάδια και τώρα αξιολογούν κάθε εξέλιξη, με ψυχραιμία και επιχειρηματική λογική.

 iw? Είναι απειλή ή πεδίο συνεργασίας η τάση για insurtech; Τι προκλήσεις διαβλέπει η Eurolife αναφορικά με αυτό;

απ. Υπάρχουν καταπληκτικές ευκαιρίες, για να δημιουργήσουμε μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη και για να κάνουμε ακόμα πιο αποτελεσματικές τις λειτουργίες της Eurolife ERB. Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχουν και «ευκαιρίες» που φαίνονται να «λάμπουν», αλλά δεν είναι «χρυσός».

Αυτό είναι εύλογο όταν έχουμε μια τόσο νέα και δυναμική εξέλιξη. Χρειάζεται πάντα ένας χρόνος ωρίμανσης, ειδικά όταν πρόκειται για περιοχές και τεχνολογίες που στόχος είναι να προσφέρουν λύσεις σε υπαρκτές ανάγκες, για τις οποίες ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει.

Στη Eurolife ERB, βρισκόμαστε συνεχώς σε διαδικασίες αναζήτησης, αξιολόγησης και εφαρμογής των διαθέσιμων επιλογών. Ως εταιρεία, επενδύουμε σε ανθρώπους και συνεργασίες, ώστε να προσαρμόζουμε αποτελεσματικά τη νέα αυτή πραγματικότητα στον τρόπο που λειτουργούμε. Αξίζει να σημειώσω ότι αυτή η προσαρμογή αφορά όλες τις διευθύνσεις και όλα τα τμήματα της Eurolife ERB. Δεν είναι κάτι που περιορίζεται στην ομάδα του Digital Transformation.

Σε ό,τι αφορά τις προκλήσεις, δύο είναι εκείνες που με απασχολούν. Πρώτον, το να είμαστε συνεχώς σε θέση να αναγνωρίζουμε αμέσως τις επιλογές και τις τάσεις που διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Και δεύτερον, το να επιλέγουμε εκείνες που αφορούν τους πελάτες μας και το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθεί κάποιος στο κυνήγι της απόλυτης καινοτομίας και πρωτοπορίας. Οι πελάτες μάς εμπιστεύονται για να διαχειριζόμαστε το ρίσκο και τα χρήματά τους και αυτό πρέπει να είναι το πρωταρχικό μέλημά μας.

 iw? Ποιες είναι οι κινήσεις σας αναφορικά με τις ανάγκες της αγοράς σε συνάρτηση με τα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας;

απ. Το cloud είναι, εδώ και χρόνια, η στρατηγική επιλογή μας. Όλες οι νέες εφαρμογές μας είναι εκεί και υπάρχει σε εξέλιξη ένα έργο, ώστε να μεταφερθούν εκεί και οι παλαιότερες. Για εμάς, λοιπόν, το cloud είναι εδώ για να μείνει.

Το ίδιο, σε μικρότερη κλίμακα, ισχύει και για το ΑΙ. Η συνεργασία μας με την Datarobots, πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα, μας έχει δώσει τεράστια αξία. Δουλεύουμε μαζί τους σε θέματα pricing, portfolio retention και cross/up sales.

Παρακολουθούμε όλες τις εξελίξεις στις περιοχές που αναφέρετε. Στρατηγική επιλογή μας είναι να συνεργαζόμαστε με αναγνωρισμένους οργανισμούς, μεγάλες εταιρείες που έχουν συνεχή επαφή με τις εξελίξεις που συμβαίνουν στις μεγάλες αγορές.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος της FairFax, στον οποίο ανήκουμε, μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε πρόσβαση σε best practices όλων των εταιρειών του ομίλου, αλλά και να μοιραζόμαστε τις δικές μας επιτυχίες.

Είμαστε, λοιπόν, έτοιμοι και στρατηγικά τοποθετημένοι, ώστε να εκμεταλλευόμαστε κάθε ευκαιρία που έχει εμπορική και επιχειρηματική λογική.

 iw? Συνεργάζεστε με startup εταιρείες που προσφέρουν τέτοιες καινοτόμες λύσεις;

απ. Βεβαίως. Οι συνεργασίες αυτές μας προσφέρουν νέες ιδέες, αλλά κυρίως δίνουν φρέσκο αέρα στον τρόπο σκέψης και προσέγγισης της πραγματικότητας. Μας θυμίζουν τις ρίζες και τα γνήσια χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας.

Όλοι εμείς, στη Eurolife ERB, που ερχόμαστε σε επαφή με startups, απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή.

Η επιχειρηματική μας οικογένεια μάς προσφέρει πρόσβαση σε διαφορετικές ομάδες startups. O όμιλος της Fairfax έχει επενδύσει σε έναν σημαντικό incubator, μέσω της FairVentures, από τον οποίο έχουμε συνεχή ροή προτάσεων.

Επιπλέον, έχουμε το δικαίωμα να προσθέτουμε στα πεδία έρευνάς τους τις περιοχές που μας ενδιαφέρουν. Σας διαβεβαιώ ότι ασκούμε το δικαίωμα αυτό πολύ τακτικά. Πρόσφατα, συνεργαστήκαμε με θέμα το peer to peer insurance, το design thinking και λύσεις SMEs insurance.

Παράλληλα, η Eurobank έχει, όπως γνωρίζετε, επενδύσει στο Egg, το οποίο κάνει καταπληκτικό έργο. Ήδη παίρνουμε υπηρεσίες από δύο startups που στηρίζονται από το Egg.

Ταυτόχρονα, η ομάδα μου και εγώ, παρακολουθούμε και ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή δραστηριότητα insurtech startups, όπως, για παράδειγμα, έναν πολύ αποτελεσματικό και ποιοτικό incubator στο Μόναχο.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance World

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*