Ασφάλειες Ζωής: Έλλειψη εμπιστοσύνης στις ασφαλιστικές εταιρίες

Είναι κοινή πεποίθηση, ότι η ασφάλεια Ζωής αποτελεί μια δύσκολη πώληση. Οι διαμεσολαβούντες συχνά αντιμετωπίζουν τη διστακτικότητα των υποψήφιων πελατών και καλούνται να εφαρμόσουν τεχνικές πωλήσεων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αντιρρήσεις τους.

Επίσης, την παρούσα περίοδο της οικονομικής κρίσης οι πωλήσεις των ασφαλιστικών προγραμμάτων έχουν δυσκολέψει περαιτέρω και ειδικότερα στον κλάδο Ζωής που οι καλύψεις δεν είναι υποχρεωτικές. 

Η επιλογή τους αντίθετα βρίσκεται σε συνάρτηση με παράγοντες όπως οι ανάγκες, οι προτεραιότητες, αλλά και ο βαθμός συνειδητοποίησης των πελατών.

Στη στάση που θα τηρήσει ο πελάτης σημαντικός είναι και ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιριών και ειδικότερα των δικτύων διανομής που καλούνται να βοηθήσουν τον πελάτη να αντιληφθεί-συνειδητοποιήσει τη σημασία των παραπάνω και να λάβει αποφάσεις.

Η κρίση επίσης, αποτελεί παράγοντα που προβάλλεται συχνά από στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου για να εξηγήσει τη διστακτικότητα των καταναλωτικού κοινού.

Με βάση τα στοιχεία της Επ.Ε.Ι.Α., ο κλάδος Ζωής κατέγραψε πτώση σε ετήσια βάση το 2009 κατά περίπου 3% σε σχέση με το 2008, ενώ νωπές είναι οι μνήμες μας από τις σημαντικές ανόδους τα προηγούμενα χρόνια.

Το insuranceworld.gr, επιχείρησε να διερευνήσει το θέμα μέσω ψηφοφορίας στην ιστοσελίδα μας. Το ερώτημα ήταν: «Γιατί διστάζετε να κάνετε μια ασφάλεια Ζωής;». 

Ο οικονομικός παράγοντας με την απάντηση «λόγω κόστους» που θα περίμενε κανείς να συγκεντρώσει τις περισσότερες προτιμήσεις και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που είναι σε πλήρη εξέλιξη, συγκέντρωσε ποσοστό μόλις 22,22%.

Αντίθετα, σχεδόν ένας στους δύο (49,38%), απάντησαν ότι διστάζουν λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης στις ασφαλιστικές εταιρίες.
Ποσοστό 17,28% συγκέντρωσε η απάντηση «δεν πιστεύω σε αυτά τα προγράμματα», 8,64% «δεν έχω ενημερωθεί» και μόνον 2,47% «δεν ενδιαφέρομαι».

Πάντα υπήρχε το θέμα της εμπιστοσύνης. Ωστόσο, είναι προφανές, ότι οι εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο, επιδείνωσαν την κατάσταση.

Οι ανακλήσεις των αδειών και ειδικότερα της Ασπίς Πρόνοια με το πολύ μεγάλο χαρτοφυλάκιο Ζωής, κατέρριψαν την παγιωμένη πεποίθηση ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες Ζωής δεν κλείνουν.

Η πράξη απέδειξε συνεπώς το αντίθετο, ενώ η έλλειψη οποιασδήποτε προετοιμασίας για την αντιμετώπιση της επόμενης ημέρα; και των συνεπειών που θα είχε μια τέτοια απόφαση – με τα γνωστά προβλήματα που έξι μήνες μετά παραμένουν άλυτα -, κλόνισαν ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη του κοινού.

Ας αναλογιστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στο χώρο τις ευθύνες τους και τη σημασία του ρόλου που έχουν στην ασφαλιστική αλυσίδα και να μην «ενοχοποιούν» εξωγενείς (μόνον) παράγοντες. 

Προπάντων, δεν είναι ώρα πανηγυρισμών αλλάς κοινής δράσης και σκληρής δουλειάς προκειμένου να αποκατασταθεί και γιατί όχι, να ισχυροποιηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού.

Το σίγουρο είναι ότι  ο ασφαλιστικός κλάδος επιτελεί λειτούργημα και ότι οι ανάγκες προς κάλυψη υπήρχαν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

Εμείς στο insuranceworld.gr, θα συνεχίσουμε μέσα από τις ψηφοφορίες να αναζητούμε θέσεις και απόψεις, από τις οποίες προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα που καλούνται να αξιοποιήσουν οι εμπλεκόμενες πλευρές.