Αποκαλυπτικά στοιχεία για τους «ασφαλιστικούς δεσμούς» της εταιραείας ενόψει της εισαγωγής της στη Wall Street
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Η Uber, μια από τις εταιρείες-σύμβολα της λεγόμενης «οικονομίας του διαμοιρασμού» (gigeconomy) προετοιμάζεται για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο, από την οποία θα μπορούσε να αντλήσει έως και 10 δις. δολάρια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου που επικαλείται η ιστοσελίδα InsuranceJournal, δεν θα βρισκόταν σε αυτή την ισχυρή θέση χωρίς…ασφάλιση.
«Οι δραστηριότητές μας εξαρτώνται όχι μόνο από την ασφαλιστική κάλυψη των οδηγών, αλλά και από άλλους τύπους ασφάλισης για πρόσθετους κινδύνους», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο ενημερωτικό δελτίο της Uber.
H εταιρεία είναι προφανώς εκτεθειμένη σε όλη την γκάμα των κινδύνων που αφορούν τις μεταφορικές της δραστηριότητες. Είναι επίσης αντιμέτωπη με τους cyber κινδύνους, καθώς και τους κινδύνους που αφορούν την υπόληψή της και συνδέονται με την αρνητική δημοσιότητα γύρω από την «επιθετική» -όπως έχει χαρακτηριστεί από πολλούς- εργασιακή της κουλτούρα.
«Εάν οι ασφαλιστικές εταιρείες (με τις οποίες συνεργαζόμαστε) αλλάξουν τους όρους των συμβολαίων κατά τρόπο που είναι ασύμφορος για τους οδηγούς ή για εμάς, εάν υποχρεωθούμε να αγοράσουμε πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη για άλλες πτυχές της δραστηριότητάς μας ή εάν δεν συμμορφωνόμαστε με τις ρυθμίσεις που διέπουν τον ασφαλιστικό κλάδο, τότε οι δραστηριότητές μας μπορούν να υποστούν πλήγμα», παραδέχεται η Uber (μέσω του ενημερωτικού δελτίου).
Στο τέλος του 2018, η εταιρεία είχε διαθέσιμα ύψους 2 δις. ευρώ για ασφαλιστική κάλυψη, με το ποσό να έχει δυπλασιαστεί σε σχέση με το 2017. Το σχετικό κονδύλι παρουσίασε αντίστοιχη αύξηση και την περίοδο 2016-2017.
Η Uber συνεργάζεται –μεταξύ άλλων- με τις ασφαλιστικές εταιρείες Allstate, Travelers, Geico, Slice, State Farm, American Family, Liberty Mutual, Mapfre, Mercury, Erieκαι MetLife. Πέρα από τις καλύψεις που συνδέονται με τον κλάδο αυτοκινήτων, έχει ακόμα ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης, αποζημίωσης εργαζομένων, περιουσίας, cyberκαθώς και ευθύνης στελεχών. Ετοιμάζεται δε να επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες όπως την διαχείριση φορτίων (Uber Freight), την παράδοση έτοιμων γευμάτων (Uber Eats) και τα αυτόνομα οχήματα (Advanced Technologies Group), που θα πρέπει να καλυφθούν και αυτές ασφαλιστικά.
Σε αντίθεση πάντως με άλλους κολοσσούς της υψηλής τεχνολογίας, όπως η Amazon, η Uberδεν ενδιαφέρεται να εισέλθει και η ίδια στον ασφαλιστικό κλάδο. «Δεν έχουμε τέτοια πρόθεση», δήλωσε πρόσφατα ο CurtisScott, υπεύθυνος για τις δραστηριότητες ασφάλισης της Uber. «Είμαστε καλοί στο να είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας, με εξειδίκευση στα logistics. Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι καλές στο να είναι…ασφαλιστικές εταιρείες, πράγμα καθόλου εύκολο», κατέληξε.