Λιγότερες αλλλά μεγαλύτερες σε μέγεθος οι μεσιτικές εταιρίες του αύριο

Παναγιώτης Μπαρτσιωκας, Πρόεδρος, Συνδέσμου των Συνεργαζόμενων με Μεσίτες Lloyd’s στην Ελλάδα

Το ασφαλιστικό περιβάλλον γίνεται πολύ πιο απαιτητικό από ότι ήταν στο παρελθόν. Οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των ασφαλιζομένων είναι μεγαλύτερες και πιο πολύπλοκες. 

Η ασφάλιση είναι πλέον κοινωνικό αγαθό και επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα των ανθρώπων σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι στο παρελθόν. Εύκολα βλέπουμε τι συμβαίνει π.χ. με εταιρίες που ανακαλείται η άδεια τους ή ετοιμάζονται από τώρα να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού ή του Solvency II. 

Η διαμεσολάβηση βεβαίως πρέπει να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες, στο νέο περιβάλλον. Έχω την εντύπωση ότι στο μέλλον θα υπάρχει μικρότερος αριθμός μεσιτών ασφαλίσεων θα είναι όμως μεγαλύτεροι σε μέγεθος. 

Φυσικά αυτοί οι μέγα brokers θα συνυπάρχουν και με ελάχιστους μικρούς μεν, αλλά brokers μπουτίκ, άκρως εξειδικευμένους σε πολύ ειδικούς κίνδυνους.    

Η κρίση στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, απ’ ότι φαίνεται, μάλλον είναι παροδική και οφείλεται στο παγκόσμιο οικονομικό κλίμα. Ο τρόπος με τον οποίο πρέπει η ασφαλιστική αγορά να αντιδράσει είναι μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, την στήριξη της αξιοπιστίας του κλάδου με κάθε τρόπο και ίσως με συγχωνεύσεις εταιριών είτε ασφαλιστικών είτε μεσιτικών. 

Οι νέες τεχνολογίες από την άλλη πλευρά, αποτελούν χρήσιμο εργαλείο. Δεν αντικαθιστούν όμως -και δεν πρέπει να αντικαθιστούν- την προσωπική επαφή και την σχέση αξιοπιστίας που δημιουργείται μέσω αυτής. 

Ο Σύνδεσμος των Συνεργαζόμενων με Μεσίτες Lloys’s στην Ελλάδα πιστεύει ότι τα μέλη του δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν αν οι πελάτες των μελών του σε μια ανοικτή οικονομία έχουν κατ’ ευθείαν επαφή και αλληλογραφία με τις ασφαλιστικές εταιρίες.
 
Αντίθετα, η διαφάνεια στο ασφαλιστικό περιβάλλον γίνεται πιο φιλική για όλους και ιδιαίτερα στον καταναλωτή με αποτέλεσμα να ενδυναμώνετε η σχέση πελάτη-μεσίτη. 

Όποιος μεσίτης ασφαλίσεων φοβάται την κατ’ ευθείαν επαφή πελάτη του με ασφαλιστική εταιρία,  πιστεύουμε ότι δεν είναι ο ίδιος σίγουρος για την ποιότητα υπηρεσιών που παρέχει στον πελάτη του.

Είναι πιθανόν στο μέλλον και σε ένα άκρως ανταγωνιστικό ή ρυπογόνο περιβάλλον με καθόλου αμελητέες ευθύνες προς τρίτους κ.λ.π., οι πελάτες  να ζητούν από εμάς όχι να ασφαλίσουμε μεμονωμένα τα περιουσιακά τους στοιχεία από φυσικούς κινδύνους, αλλά να προστατεύσουμε την οικονομική τους υπόσταση «εις όλον» από κινδύνους φυσικούς και μη, καθ’ όσον οι ενυπόθηκοι δανειστές τους θα είναι πολύ περισσότερο απαιτητικοί απέναντι στην εταιρεία τους σαν οικονομική οντότητα. 

Πιστεύω ότι οι Μεσίτες Ασφαλίσεων έχουν να παίξουν πράγματι πρωταγωνιστικό ρόλο στο να οργανώσουν ή να «ενορχηστρώσουν» καλύψεις σαν κι αυτές ή παρόμοιες.