Σημαντικές αναμένονται οι προοπτικές για τους μεσίτες

Σημαντικές ευκαιρίες, αλλά και απειλές κρύβει για τους μεσίτες το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις που «ταρακούνησαν» ολόκληρο το οικοδόμημα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.

Τα νέα δεδομένα αφορούν γενικότερα βέβαια τους διαμεσολαβητές σε αυτή τη μεταβατική φάση και μέχρι η ελληνική ασφαλιστική αγορά βρει ξανά το βηματισμό της.

Βασικό ζητούμενο είναι η άμεση προσαρμογή, αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών προκειμένου η διαμεσολάβηση όχι απλά να παρακολουθεί, αλλά και να διαμορφώνει αν είναι δυνατό εξελίξεις, τουλάχιστον όσον αφορά τη διάθεση των ασφαλιστικών προγραμμάτων.

Βασικό χαρακτηριστικό στη νέα εποχή, αναμένεται να είναι ο περιορισμός του αριθμού των μεσιτών και η δημιουργία πιο ισχυρών σχημάτων, που θα προκύψουν μέσα από συνενώσεις/συγχωνεύσεις και θα έχουν μικρότερα κόστη λειτουργίας και πρόσκτησης πελατείας.

Η ευρωπαϊκή προσαρμογή είναι πολύ πιθανό επίσης, να οδηγήσει σε μείωση προμηθειών όπως στην περίπτωση της αστικής ευθύνης αυτοκινήτων. 

Είναι σημαντικό συνεπώς για τους μεσίτες να δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς ασφάλισης που θα τους δίνουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα έσοδά τους και να έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα δίκτυα διανομής όπως είναι το internet για παράδειγμα.

Οι νέες τεχνολογίες από την πλευρά τους, αλλάζουν τις παραδοσιακές σχέσεις και σίγουρα δίνουν νέες δυνατότητες σε ασφαλιστικές εταιρίες και πελάτες. 

Το γεγονός αυτό δε θα πρέπει όμως να δημιουργεί φόβο για τους μεσίτες και τους υπόλοιπους διαμεσολαβητές. Είναι σημαντικό, οι νέες τεχνολογίες να αντιμετωπίζονται και να αποτελούν εργαλείο δουλειάς που ενισχύει το συγκριτικό πλεονέκτημα, την αξιοπιστία και το επίπεδο της εξυπηρέτησης. 

Η άμεση συγκριτική τιμολόγηση ασφαλιστικών προγραμμάτων, η ηλεκτρονική αίτηση, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις και με αντίστοιχο τρόπο, το underwriting, αποτελούν κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα της συμβολής που μπορεί να έχει η χρήση της νέας τεχνολογίας στη διαμεσολάβηση.
 
Όλα αυτά δε γίνονται βέβαια από μόνα τους. Χρειάζεται έμφαση, καθώς και ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών και από τους μεσίτες. Αρκετοί, να σημειωθεί, έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί έντονα σε αυτήν την κατεύθυνση.

Αλλαγές αναμένονται και σε επίπεδο προϊόντων. Ήδη υπάρχουν μεσίτες που διαθέτουν προϊόντα κάτω από τη δική τους ονομασία. 

Η δημιουργία νέων προϊόντων φαίνεται να αποτελεί βασική ανάγκη ανάπτυξης για τους μεσίτες στο νέο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι πελάτες τείνουν να ζητούν μια πιο συνολική, αντί για μεμονωμένη αντιμετώπιση των αναγκών τους. 

Οι τομείς προστασίας του περιβάλλοντος και της ενέργειας έχουν σίγουρα σημαντικές προοπτικές για τη δημιουργία νέων προϊόντων.

Ο αριθμός των ασφαλιστικών εταιριών, αλλά και των διαμεσολαβητών πιθανότατα θα μειωθεί. Στη διαμεσολάβηση, οι πραγματικοί επαγγελματίες όμως θα είναι αυτοί που θα επιβραβευθούν και θα επιβιώσουν.