Η τρομοκρατία δεν επηρεάζει τα ασφάλιστρα της αεροπορικής βιομηχανίας

Παρά την πρόσφατη τρομοκρατική ενέργεια -όπου ένας Νιγηριανός μέλος της Αλ Κάιντα- προσπάθησε να ανατινάξει ένα αμερικανικό επιβατικό αεροπλάνο, ο κ. Steve Alexandris, αντιπρόεδρος του αεροπορικού τμήματος της Aon, σε δηλώσεις του ανέφερε ότι « η αγορά αντιδρά μόνο όταν υπάρχουν απώλειες. Μέχρι να πραγματοποιηθεί ένα συμβάν και να έχει αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα μιας εταιρίας δεν θα υπάρξουν αλλαγές στον αριθμό των επιβατών». 

Οι μεσίτες αναφέρουν ότι στις ΗΠΑ οι αεροπορικές εταιρίες αγοράζουν την κάλυψη του «πολεμικού ρίσκου» από την Ομοσπονδιακή Διεύθυνση Μεταφορών, σε αντίθεση με ότι γίνεται σε άλλες χώρες. 

Σε χώρες οι οποίες μετά την 11 Σεπτεμβρίου προχώρησαν στην κάλυψη αεροπειρατειών, τώρα πιέζουν τις αεροπορικές εταιρίες να αγοράζουν τη συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη από ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες. 

Ο κ. Alexandris ανέφερε ότι το τελευταίο γεγονός που έλαβε χώρα ανήμερα των Χριστουγέννων δε θα φέρει αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά «πολεμικού ρίσκου». 

Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι ζημίες των εμπορικών πτήσεων βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών, οι αντασφαλιστές θα συνεχίζουν να αναζητούν αυξήσεις, ανέφερε ο κ. Brian Glod, διευθύνων σύμβουλος του αεροπορικού τμήματος της Marsh στις ΗΠΑ. 

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι πτήσεις είναι πλέον πιο ασφαλείς από ποτέ και για μεγάλο χρονικό διάστημα δήλωσε ο κ. Garrett Hanrahan, chief executive officer της Willis

«Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί κατά πολύ τα τελευταία 10 χρόνια με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί οι πτώσεις αεροσκαφών αλλά και αρκετοί λόγοι που συντελούν στις πτώσεις αεροσκαφών, ανέφερε ο κ. Alexandris.

Ωστόσο οι απώλειες από αεροπορικά ατυχήματα οδηγούν τους ασφαλιστές να επιζητούν αυξήσεις στα ασφάλιστρα. Σύμφωνα με έρευνα της Aviation Safety Network το 2009 υπήρξαν 757 αεροπορικά ατυχήματα με θύματα. 

Τα στοιχεία αυτά είναι κάτω από τον μέσο όρο της δεκαετίας, 802 θανατηφόρα ατυχήματα και μόλις 11 επιβατικές πτήσεις, που είναι ο χαμηλότερος αριθμός τα τελευταία 60 χρόνια.     

Σύμφωνα με τους μεσίτες είναι ο αριθμός των ατυχημάτων και οι ζημίες που προκαλούν που ωθούν την ασφαλιστική βιομηχανία να επιζητά την αύξηση των ασφαλίστρων.  

Ο κ. Alexandris επισήμανε ότι παρά το γεγονός ότι το 2009 ήταν ένα από τα πιο ασφαλή έτη, παρόλα αυτά συγκαταλέγεται στα έτη με τις μεγαλύτερες ζημίες. Σύμφωνα αναφορά της Willis, οι αποζημιώσεις για το 2009 όσον αφορά αεροπορικά ατυχήματα θα αγγίξουν τα 2,4 δις δολάρια. 

Ο κ. Hanrahan ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι η αγορά δυσκολεύει όλο και περισσότερο, αυτό δε γίνεται με γρήγορο ρυθμό. Ωστόσο μια σειρά από σημαντικές ζημίες μπορεί να αλλάξουν άρδην τα δεδομένα.