Τέλος στην ταλαιπωρία των ασφαλισμένων της ΑΣΠΙΣ ζητά η ΕΚΠΟΙΖΩ

Νέα επιστολή έστειλε η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) προς τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου με την οποία ζητά την άμεση παρέμβασή του ώστε να δοθεί τέλος στην «ταλαιπωρία και ανασφάλεια των θιγόμενων καταναλωτών – ασφαλισμένων του ομίλου Ασπίς».
 
Η ΕΚΠΟΙΖΩ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι αν και έχει ήδη συμπληρωθεί διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών από την απόφαση της Επ.Ε.Ι.Α για την ανάκληση της άδειας λειτουργίας στον όμιλο Ασπίς, η κατάσταση των ασφαλισμένων «παραμένει μετέωρη και η κυβέρνηση κωφεύει» και από τον υπουργό ζητά:
 
– Να οριστούν λεπτομερώς οι αρμοδιότητες του επόπτη χαρτοφυλακίων ζωής για να αντεπεξέλθει με αποτελεσματικότητα στον δυσχερή του ρόλο.
 
– Να προσδιοριστεί τι καλύπτει η εγγύηση του Δημοσίου καθώς το συγκεκριμένο ζήτημα παραμένει στη σχετική νομοθετική διάταξη ασαφές και να προχωρήσει στην έκδοση των αναγκαίων υπουργικών αποφάσεων για την ενεργοποίηση της σχετικής νομοθετικής διάταξης αναφορικά με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής.
 
– Να τηρηθεί χρονοδιάγραμμα για την διαχείριση και την διαδικασία καταβολής των εκκρεμών αποζημιώσεων
 
– Να διασφαλιστεί ότι όλοι οι ασφαλισμένοι στον κλάδο Ζωής αλλά και Υγείας δεν θα χάσουν τα δικαιώματά τους και τα χρήματα που έχουν αποταμιεύσει.
 
– Να ρυθμιστεί νομοθετικά η τύχη των υπολοίπων ασφαλιστηρίων συμβολαίων που παραμένουν εκτός της νομοθετικής ρύθμισης, δηλαδή ασφαλίσεις ζημιών, νοσοκομειακής κάλυψης κλπ.
 
– Στα πλαίσια της διαφάνειας και της προστασίας των ασφαλισμένων να υποχρεωθεί η Επ.Ε.Ι.Α. να δημοσιεύσει τα ονόματα των ασφαλιστικών εταιριών που δεν πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις φερεγγυότητας.
 
Επιπροσθέτως επιβάλλεται η εξυγίανση της ασφαλιστικής αγοράς με τους συνεχείς και αποτελεσματικούς ελέγχους της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπιστία, διαφάνεια και ο υγιής ανταγωνισμός στο χώρο αυτό, αλλά και να τύχουν ουσιαστικής προστασίας οι ασφαλισμένοι- καταναλωτές.
Τέλος, κατά την ΕΚΠΟΙΖΩ, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη για άμεση και υπεύθυνη πληροφόρηση του καταναλωτικού κοινού για το τι μέλει γενέσθαι, με σκοπό να μπει ένα τέλος στην «ταλαιπωρία και την ανασφάλειά τους».
Η ΕΚΠΟΙΖΩ συστήνει στους θιγόμενους καταναλωτές, να συμπληρώνουν το σχετικό υπόδειγμα αίτησης που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της και να το αποστέλλουν στην υπό εκκαθάριση εταιρεία με κοινοποίηση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.