Κερδίζουν έδαφος οι διαδικτυακές ασφαλιστικές συναλλαγές

Ποσοστό άνω του 63% των Βρετανών χρησιμοποιούν πλέον το διαδίκτυο προκειμένου είτε για να αγοράσουν κάποιο ασφαλιστικό συμβόλαιο ή να διεκπεραιώσουν ασφαλιστικές συναλλαγές σύμφωνα με έρευνα για τις e-συναλλαγές στην Μεγάλη Βρετανία.

Το 79% των συμμετεχόντων ανέφερε ως κύριο λόγο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο το γεγονός ότι του δίνεται η δυνατότητα να συγκρίνει προϊόντα και τιμές.
 
Ωστόσο σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι ασφαλιστές δεν καταφέρνουν να κεφαλαιοποιήσουν το πλεονέκτημα αυτό, καθώς ποσοστό που αγγίζει το 80% αναφέρει ότι έχει αντιμετωπίσει προβλήματα χρησιμοποιώντας ασφαλιστικά portals στις συναλλαγές του.
 
Το 48% αναφέρει ότι θα εγκατέλειπε τη συναλλαγή χωρίς να την ολοκληρώσει, ενώ το 44% θα «μετακόμιζε» σε κάποιον ανταγωνιστή.
 
Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των καταναλωτών που αντιμετωπίζει προβλήματα όταν χρησιμοποιεί ασφαλιστικά portals έχει μειωθεί στο 79% από το 94%, τα προβλήματα παραμένουν.
 
Το πιο κοινό πρόβλημα με 44% είναι η λήψη λανθασμένων μηνυμάτων, με 35% ακολουθεί η δυσκολία πλοήγησης στις ιστιοσελίδες και με 30% η μάταιη αναζήτηση.
 
Το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα που επικοινώνησε με κάποιο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης δεν κατάφερε να λύσει το πρόβλημα που αντιμετώπιζε, ενώ το 78% ανέφερε ότι ο εκπρόσωπος με τον οποίο συνομίλησε είτε δεν γνώριζε την ιστιοσελίδα ή δεν μπορούσε να λύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο πελάτης.
 
Ένα ακόμη ανησυχητικό εύρημα της έρευνας για τις ασφαλιστικές εταιρίες, είναι ότι αυξάνεται ο αριθμός των δυσαρεστημένων καταναλωτών που απευθύνεται απευθείας στις εταιρίες. Το 13% που αντιμετωπίζει προβλήματα καταγράφει τις απόψεις του σε διάφορα blogs, αριθμός σχεδόν διπλάσιος από το 7% που ήταν το 2008.

Το 79% των καταναλωτών που διαβάζει αρνητικά σχόλια για μια ασφαλιστική εταιρία στο διαδίκτυο, απάντησε ότι δεν θα προχωρούσε σε συναλλαγές με τη συγκεκριμένη εταιρία.
 
Τα διάφορα forums και blogs διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Σύμφωνα με την έρευνα, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι το διάβασμα σχολίων στο διαδίκτυο τους επηρέασε άμεσα στο να προχωρήσουν σε κάποια συναλλαγή, ενώ το 79% άλλαξε την προτίμησή του σχετικά με το ποια εταιρία τελικά θα επιλέξει.