Συντήρηση δυνάμεων στον κλάδο αυτοκινήτου

Σε αμυντικές κινήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου προχωρεί μερίδα εταιριών στην προσπάθειά της  να κερδίσει χρόνο στη μάχη για τις αυξημένες κεφαλαιακές ανάγκες που επιβάλλει η εποπτεία. 

Η πολιτική στον κλάδο του αυτοκινήτου επιβάλλει συντήρηση δυνάμεων μέσα από τη μείωση των απαιτούμενων αποθεμάτων που πρέπει να υπολογίζει κάθε εταιρία για την κάλυψη των εκκρεμών ζημιών του κλάδου και ήδη αρκετές είναι οι εταιρίες που προτίμησαν να αποστασιοποιηθούν από τη μάχη των μεριδίων που ξέσπασε στην αγορά μετά το κλείσιμο των πέντε εταιριών. 

Την ώρα που οι περισσότερες εταιρίες επιδόθηκαν σε έναν πόλεμο άνευ όρων για τον προσεταιρισμό του στόλου των 880.000 αυτοκινήτων, υπήρξαν εταιρίες επέλεξαν να γυρίσουν την πλάτη τους σε δοκιμασμένες πρακτικές του παρελθόντος, μειώνοντας το στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων. 

Μεταξύ αυτών είναι η Διεθνής Ένωση, αλλά και εταιρίες όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Αιγαίον, οι οποίες κινήθηκαν στην τακτική της συντήρησης δυνάμεων και σταθεροποίησαν το στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων τους. 

Η πολιτική αυτή συνδυάστηκε με σημαντικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα τη διατήρηση της παραγωγής στα ίδια επίπεδα, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερο τεχνικό αποτέλεσμα στο τέλος του χρόνου

Η διαφοροποίηση πολιτικής συνδέεται με την προσπάθειά τους να μειώσουν τα απαιτούμενα αποθέματα που επιβάλλει η εποπτική αρχή, καθώς  το μήνυμα που απέστειλε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης κ. Γιώργος Πέτσας, για εταιρίες που επιμένουν σε καταστροφικές πρακτικές φαίνεται ότι βρήκε ήδη ευήκοον ους.

Χαρακτηριστική είναι η πολιτική της Διεθνούς Ένωσης, η οποία επέλεξε να χάσει το 25% του στόλου των αυτοκινήτων της, προχωρώντας σε αυξήσεις της τάξης του 36% κατά τη διάρκεια του έτους. 

Η πολιτική αυτή οδήγησε σε σημαντική μείωση των ζημιών που διαχειρίζεται η εταιρεία κάθε μήνα, ενώ την ίδια στιγμή η παραγωγή εμφανίζεται αυξημένη κατά 4%. 

Παρόμοια πολιτική, χωρίς να οδηγηθεί σε μείωση του στόλου της, ακολούθησε και η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία προχώρησε σε σημαντική αύξηση των ασφαλίστρων κατά 30% συνολικά την τελευταία διετία, ενισχύοντας το στόλο των αυτοκινήτων της κατά 35.000-40.000 αυτοκίνητα. 

Της τάξης του 25% ήταν οι αυξήσεις των ασφαλίστρων στις οποίες προχώρησε η Αιγαίον, συμμετέχοντας με μικρή αύξηση κατά 10.000 αυτοκίνητα, στη μάχη των μεριδίων στην οποία επιδόθηκε η αγορά.