Παρεμβάσεις διαφάνειας για την προστασία των καταναλωτών

Παρέμβαση διαφάνειας στην ασφαλιστική αγορά θα πραγματοποιήσει το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με στόχο να δημιουργήσει ένα καλύτερο νομοθετικό πλαίσιο που θα περιβάλλει τις σχέσεις εταιριών και ασφαλισμένων πολιτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόθεση των αρμοδίων είναι να καθοριστούν με σαφήνεια οι υποχρεώσεις των εταιριών στο θέμα την ενημέρωσης των καταναλωτών ώστε αυτή να είναι ορθή, πλήρης, αναλυτική και να μην αφήνει τυχόν δυσδιάκριτα σημεία ή θέματα που επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες με αποτέλεσμα στη συνέχεια να δημιουργούνται διαφωνίες ή τριβές εξαιτίας κάποιων εστιών παρερμηνείας. 

Έμφαση κατά τις πληροφορίες,  -εκτός των ασφαλιστικών συμβολαίων και της διαφάνειας στην ενημέρωση των καταναλωτών- θα δοθεί και στα επενδυτικά προγράμματα που προωθούνται από τις ασφαλιστικές καθώς αυτά μέχρι σήμερα τυγχάνουν ελαστικότερης αντιμετώπισης από αυτά που προωθούνται από τις τράπεζες ή άλλες εταιρίες του χρηματοπιστωτικού τομέα. 

Δηλαδή αυτό που αναφέρουν οι αρμόδιοι που ασχολούνται με το θέμα της θέσπισης κώδικα υποχρεώσεων για τις ασφαλιστικές, είναι ότι σήμερα οι ασφαλιστικές εταιρίες πουλάνε επενδυτικά προγράμματα με μικρότερες απαιτήσεις -από τον νόμο- σε σχέση με τους υπόλοιπους γεγονός που θα αντιμετωπιστεί ώστε να επικρατήσει ίση αντιμετώπιση. 

Αυτό σημαίνει ότι θα θεσπιστούν αυστηρότερα κριτήρια στις πωλήσεις ίσως και διαφορετική ενημέρωση των στελεχών. Επίσης μεγαλύτερη διαφάνεια θα επιχειρηθεί να επικρατήσει και στις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων όπου και αν αποφασίζονται. 

Προγράμματα υγείας και νοσοκομειακά όπως και αυτοκίνητο και διάφορες άλλες κατηγορίες θα ενταχθούν σε προγράμματα «υποχρεωτικής ενημέρωσης των καταναλωτών» με αναλυτική περιγραφή του λόγου και των ποσοστών των ανατιμήσεων. 

Τέλος οι καθυστερήσεις καταβολής αποζημιώσεων θα κοπούν καθώς εντάσσονται και αυτές στα θέματα για τα οποία η ασφαλιστική εταιρία θα δεσμεύεται έναντι των καταναλωτών όταν συνάπτουν την σύμβασή τους.