Τα μυστικά ενός έξυπνου ασφαλιστήριου αυτοκινήτου

Όποιος ισχυρίζεται ότι η ασφάλιση ενός αυτοκινήτου αποτελεί απλή, γρήγορή και εύκολη υπόθεση, μάλλον σφάλει. Ο ασφαλισμένος καλείται να είναι εξαιρετικά προσεκτικός, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που ο κλάδος βαίνει προς εξυγίανση, ώστε αν και εφόσον τεθεί θέμα αποζημίωσης, να την εισπράξει χωρίς προβλήματα. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζει τα εξής:
 
– Το κυνήγι του φθηνότερου ασφαλίστρου δεν είναι κατ΄ ανάγκη ότι πιο σοφό. Εξάλλου, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις, στην αγορά ισχύει ο κανόνας που λεει πως «ότι πληρώνεις παίρνεις», γι΄ αυτό και η αναζήτηση των εκπτώσεων θα πρέπει να γίνεται με σύνεση
– Ο όγκος της ασφαλιστικής δεν υποδηλώνει φερεγγυότητα. Η φερεγγυότητά της προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία, και τη γενικότερη παρουσία της στην αγορά
– Πέρα από τις υποχρεωτικές καλύψεις τα συμβόλαια προβλέπουν χρεώσεις και για συμπληρωματικές ασφαλίσεις
– Οι καλύψεις που προσφέρονται ως «πακέτο» είναι πάντα οικονομικότερες, μια και με χαμηλό κόστος περιλαμβάνουν την ασφάλιση πολλών κινδύνων
– Η νομική προστασία των οδηγών μπορεί πολλές φορές ως κάλυψη να αποδειχθεί κάτι περισσότερο από χρήσιμη
– Το σέρβις που προσφέρει μια εταιρεία είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που θα πρέπει να προσέχει κάθε οδηγός πριν από την υπογραφή του συμβολαίου του
– Με την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητου, αλλάζει υποχρεωτικά και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ώστε η άδεια αυτοκινήτου και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να είναι στο ίδιο όνομα
– Τα περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια προσφέρουν και την κάλυψη της οδικής βοήθειας, η οποία είναι χρήσιμη κυρίως για γηραιότερα οχήματα
– Ο κοτσαδόρος απαιτεί ειδική ασφάλιση. Το επασφάλιστρο που καταβάλλεται είναι της τάξης του 10 – 20% και προσδιορίζεται βάσει του τροχοφόρου το οποίο σέρνει το αυτοκίνητο
– Αποζημιώσεις δεν καταβάλλονται για τροχαία τα οποία προκλήθηκαν σε μη χαρτογραφημένους δρόμους, καθώς και σε ιδιωτικά – κλειστά parking
– Τα αντικείμενα που μεταφέρονται στη σχάρα του αυτοκινήτου δεν είναι ασφαλισμένα
– Ο συνοδηγός – ανεξαρτήτου συγγένειας με τον οδηγό – καθώς και όλοι οι επιβαίνοντες στο όχημα θεωρούνται τρίτα πρόσωπα και σε περίπτωση τροχαίου αποζημιώνονται βάσει της αστικής ευθύνης που προβλέπει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος
– Για ταξίδια εκτός συνόρων απαιτείται «πράσινη κάρτα», η οποία χορηγείται από την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είναι ασφαλισμένο το αυτοκίνητο
– Ορισμένες από τις συμπληρωματικές καλύψεις που αναγράφονται στο συμβόλαιο εξαιρούνται για ταξίδια εκτός των ελληνικών συνόρων, με πρώτη την κάλυψη της κλοπής
– Αν σημειωθεί τροχαίο με όχημα που φέρει ξένες πινακίδες ο εμπλεκόμενος θα πρέπει να ζητήσει την «πράσινη κάρτα» του οδηγού, ώστε βάσει αυτής να εντοπίσει τον αντιπρόσωπο της ασφαλιστικής στη χώρα μας