back to top
31.7 C
Athens
Τρίτη 8 Ιουλίου 2025

Ναυτασφάλιση: Οι επιπτώσεις από την μείωση των περιοχών υψηλού κινδύνου

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Μείωση του ασφαλιστικού κόστους για τις ναυτιλιακές εταιρείες διαφαίνεται στον ορίζοντα μετά την απόφαση ενός διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού να μειώσει την γεωγραφική περιοχή που θεωρείται υψηλού κινδύνου (High Risk Area ή HRA)  στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό αναφορικά με τον κίνδυνο επίθεσης από Σομαλούς πειρατές.

H μείωση της HRA θα πρέπει να οδηγήσει σε μειωση των ασφαλίστρων για τις ναυτιλιακές, δήλωσε ο Πέτερ Σαντ, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της  Baltic and International Maritime Council  (BIMCO). Όπως αποκάλυψε το Platts, την περασμένη εβδομάδα η BIMCO απέστειλε συμβουλευτικό έγγραφο για τη μείωση του HRA στα στις 65 μοίρες ανατολικά από 78 προηγουμένως και στα νότια στις 10 μοίρες από 5 προηγουμένως. Τα όρια της περιοχής υψηλού κινδύνου στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν σε 15 μοίρες βόρεια και 22 μοίρες βόρεια, αντίστοιχα.

- Advertisement -

Η BIMCO  είναι ο μεγαλύτερος διεθνής ναυτιλιακός σύνδεσμος του κόσμου με πάνω από 2.200 μέλη και επανεξετάζει συχνά τις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης για προστασία έναντι του κινδύνου πειρατείας γύρω από τη Σομαλία. Από τη στιγμή που όντως μειωθούν τα ασφαλιστικά κόστη, θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες της αγοράς πόσο γρήγορα θα μετακυλιστούν τα οφέλη στους πελάτες, είπε ο Σαντ. Η μείωση -όταν γίνει- θα αποτυπωθεί σίγουρα στους ναύλους για τα δρομολόγια τάνκερ και πλοίων ξηρού φορτίου που περνούν από τα δυτικά παράλια της Ινδίας”  υποστήριξε παράγοντας της αγοράς. Το πρόσθετο ασφάλιστρο που επιβαρύνει στην παρούσα φάση τα πλοία που σταματούν στα λιμάνια της περιοχής (Βομβάη, Βεγγάλη κλπ.)  θα πρέπει να καταργηθεί”, υποστήριξε άλλος.

Δεν συμμερίζονται, όμως, όλοι στους ναυτιλιακούς κύκλους την αισιοδοξία αυτή. “Η μείωση της HRA είναι περισσότερο θεωρητική άσκηση καθώς δεν έχουν υπάρξει σημαντικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην επίμαχη περιοχή εδώ και περίπου τρία χρόνια, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την προσαρμογή των ναύλων”, σημείωσε ναυλομεσίτης πετρελαιοφόρων πλοίων στη Σιγκαπούρη. Η “μάστιγα” των Σομαλών πειρατών έφτασε στο ζενίθ της το 2011 (οπότε εκδηλώθηκαν 151 επιθέσεις σε εμπορικά πλοία) όταν τα πλοία που διέσχιζαν την περιοχή υψηλού κινδύνου επωμίζονταν βαριές δαπάνες για να έχουν ένοπλους φύλακες εν πλω, ενώ δυνάμεις του πολεμικού ναυτικού από διάφορες χώρες επιτηρούσαν τα διεθνή ύδατα στα ανοιχτά της Σομαλίας. ¨Αμφιβάλλω για το εάν θα μπορέσει κανείς να υπολογίσει την επίπτωση της μείωσης της HRA για οποιοδήποτε από τα δρομολόγια που θεωρητικά θα επηρεάζονταν”, σημείωσε ο Σαντ. ‘’Αλλες παράμετροι της αγοράς είναι πιο σημαντικές”.

Η ίδια η BIMCO από την πλευρά της σημείωσε ότι μπορεί να περιόρισε τα όρια της HRA, υπογράμμισε όμως παράλληλα ότι οι πειρατές διατηρούν την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα. Τυχόν μείωση των μέτρων φύλαξης στην περιοχή θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία για την αναβίωση των δραστηριοτήτων των πειρατών. “Επομένως, διατηρώντας τη δέσμευση να προασπίσει την ασφάλειά του με ίδια μέσα, ο ναυτιλιακός κλάδος υποστηρίζει πλήρως την συνέχιση της στρατιωτικής παρουσίας στην περιοχή όσο η απειλή της πειρατίας εξακολουθει να υφίσταται”, καταλήγει η BIMCO.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Swiss Re: Η ναυτασφάλιση αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις

Καθώς η σεζόν των συνεδρίων ξεκινά, το τρέχον τοπίο της (αντ)ασφάλισης στη Ναυτιλία βρίσκεται στο επίκεντρο, με την παγκόσμια οικονομία να εξακολουθεί να ανακάμπτει

Η Generali Hellas στα Ποσειδώνια 2016, με παράλληλη είσοδο στην αγορά του Hull & Machinery

Η εταιρεία επεκτείνει το παγκόσμιο δίκτυο εξυπηρέτησης μεσιτών ναυτασφάλισης, ενώ τα γραφεία της στην Ελλάδα αποκτούν στρατηγική σημασία για την εξυπηρέτηση των Ελλήνων μεσιτών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ένα «Big Beautiful» νομοσχέδιο, πολλά εμπόδια σε υγεία-ασφάλιση

Οι πιθανές συνέπειες του νομοσχεδίου Τραμπ για τους έως τώρα δικαιούχους, τους παρόχους υγείας και τις ασφαλιστικές

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική

Insurance Europe: Ναι στην αναθεώρηση του προτύπου γνωστοποίησης εκπομπών

Η πρόωρη υποχρεωτική γνωστοποίηση εκπομπών που συνδέονται με την ασφάλιση ενέχει κίνδυνο ακατάλληλων δεδομένων, σύμφωνα με την ένωση

Ευρώπη Ασφαλιστική: Αύξηση παραγωγής και κερδοφορίας το α’ εξάμηνο

Ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο κατέγραψε σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρώπη Ασφαλιστική μετά την ολοκλήρωση του deal με τον όμιλο Intracom

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τι δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας για τις νέες ασφαλιστικές διατάξεις

Για τις ασφαλιστικές και άλλες διατάξεις του νέου εργασιακού νομοσχεδίου μίλησε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άννα Ευθυμίου

Ένα «Big Beautiful» νομοσχέδιο, πολλά εμπόδια σε υγεία-ασφάλιση

Οι πιθανές συνέπειες του νομοσχεδίου Τραμπ για τους έως τώρα δικαιούχους, τους παρόχους υγείας και τις ασφαλιστικές

Έμπειρο στέλεχος ασφαλίσεων αστικής ευθύνης & γενικών ατυχημάτων

Η Ασφαλιστική Εταιρεία «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» (Όμιλος Intracom), μια ταχέως αναπτυσσόμενη και δυναμική εταιρεία στον ασφαλιστικό κλάδο

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Deloitte, ACCA και Πανεπιστημίου Πατρών

H τριμερής συνεργασία Deloitte, ACCA και Πανεπιστημίου Πατρών προσφέρει σε μεταπτυχιακούς φοιτητές πολύτιμη εμπειρία και κορυφαία πιστοποίηση

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική