Τα θύματα του νέου εισπρακτικού

ΚΕΙΜΕΝΟinsur

Θύματα για να επωμισθούν λάθη από την μη σωστή εφαρμογή του νέου εισπρακτικού αναζητούνται στην αγορά με την προσπάθεια να εστιάζει στην μετατόπιση ευθυνών από τις εταιρείες προς την διαμεσολάβηση. Στην ανάγκη τους, ορισμένες εταιρείες, να αποποιηθούν ευθύνες είτε περνούν το κατώφλι των παράνομων πρακτικών και αθέμιτων συμπεριφορών οι οποίες εμπίπτουν πλέον σε διαδικασίες επιβολής ποινών είτε προβαίνουν σε επιπόλαιες κινήσεις που εκθέτουν την διαμεσολάβηση και την εκθέτουν απέναντι στους πελάτες.

Κατά τις πληροφορίες του IW σχετικά στοιχεία έχουν περιέλθει σε γνώση των αρμοδίων της ΔΕΙΑ –ενδεχομένως και γραπτώς- και ελέγχονται. Μείζον θέμα που εντοπίζεται και αφορά μία εταιρεία είναι πώς αυτή περιπλέκει και την Εποπτική Αρχή αφού την επικαλείται ως τελικό αποδέκτη στοιχείων που ζητά από τους συνεργάτες της. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές η εταιρεία στην διαδικασία «αιτιάσεων πελατών» επισημαίνει στους συνεργάτες της ότι στην περίπτωση που δεν έχει λάβει το ποσό των ασφαλίστρων στα συμβόλαια που έχουν εκδοθεί τότε θα αποστέλλει τα ονόματά τους στην Εποπτική Αρχή ενώ προβλέπονται και βαριές ποινές για τους καθυστερημένους στην απόδοση ασφαλίστρων διαμεσολαβητές. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία αφενός επιχειρεί να κάνει τον εισπράκτορα –ελεγκτή και από την άλλη μετατοπίζει τις ευθύνες της καταγγέλλοντας τους καθυστερημένους. Ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ισχυρισμοί αυτοί δεν ευσταθούν και αποτελούν στοιχεία παραπλάνησης και άσκησης πίεσης χωρίς να ευσταθεί σχετικός λόγος.

Ακόμη μία περίπτωση συμπεριφοράς που ελέγχεται αφορά άλλη εταιρεία η οποία ακύρωσε τα συμβόλαια πελατών που είχε συνάψει διαμεσολαβούντας με το αιτιολογικό ότι είχε περάσει μία ημέρα καθυστέρησης και δεν είχε λάβει τα ασφάλιστρα. Ωστόσο ο διαμεσολαβών τα είχε εισπράξει και οι πελάτες –στις περιπτώσεις αυτοκινήτων- κυκλοφορούσαν έχοντας πάρει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο όμως δεν ήταν σε ισχύ καθώς είχε ακυρωθεί. Ο διαμεσολαβών έμεινε εκτεθειμένος απέναντι στους πελάτες τους οι οποίοι φυσικά και διαμαρτυρήθηκαν. Το θέμα καταγγέλθηκε σε αρμόδια όργανα της διαμεσολάβησης προκειμένου να επιληφθούν και κατά τις πληροφορίες ήδη συντάχθηκε επιστολή που στάλθηκε στην εποπτική αρχή και την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

Πρέπει να επισημανθεί ότι αυτές οι δύο περιπτώσεις δεν είναι μοναδικές. Τα κρούσματα είναι αρκετά και διαφορετικά μεταξύ τους. Όλα δείχνουν ότι γίνεται πόλεμος εντυπώσεων και προσπάθειες μετατόπισης ευθυνών. Δεν αποκλείεται η Τράπεζα της Ελλάδος αξιολογώντας όλα αυτά να εκδώσει οδηγίες «πλοήγηση» στο νέο νομοθετικό και κανονιστικό περιβάλλον προκειμένου να ενημερώσει τους συντελεστές της αγοράς με σαφήνεια για το τι ισχύει. Με τον τρόπο αυτό θα περιορίσει και τα πρώτα αλλά ενδεικτικά του τι έπεται κρούσματα ερμηνειών του νόμου και να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες που του αναλογούν.