Άγνοια για τα δικαιώματα τους έχουν οι μισοί καταναλωτές

Άγνοια για τα δικαιώματα τους ως καταναλωτές έχουν οι Έλληνες πολίτες σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ΤΟ ΚΕΠΚΑ και η ΕΟΚΕ. Τα αποτελέσματα της έρευνας με θέμα  «Δικαιώματα καταναλωτών την εποχή της κρίσης» δείχνουν  ότι περίπου το 50% των πολιτών εκτιμά ότι τα προϊόντα που διατίθενται δεν είναι ασφαλή και πως κατά την περίοδο της κρίσης η πολιτεία δεν έχει ενισχύσει τους μηχανισμούς που θα θωρακίσουν την ασφάλεια των καταναλωτών.

Ειδικότερα η έρευνα έδειξε πως:
1 Οι καταναλωτές σε ποσοστό 46,54%, πιστεύουν ότι οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς λειτουργούν λιγότερο, από όσο λειτουργούσαν, πριν την κρίση. Μόνον το 17,05% των καταναλωτών πιστεύει ότι η κατάσταση είναι καλύτερη.
2 Οι καταναλωτές σε ποσοστό 52,07%, δεν πιστεύουν ότι τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά είναι ασφαλή, παρόλη την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία. Μόλις 5,07% πιστεύει ότι η ασφάλεια των προϊόντων βελτιώθηκε, με την κρίση.
3 Το 65,90% των καταναλωτών πιστεύει ότι η Κυβέρνηση ακούει λιγότερο τη φωνή των καταναλωτών, τώρα με την κρίση. Μόλις 5,07% των καταναλωτών πιστεύει ότι η Κυβέρνηση αφουγκράζεται τα προβλήματά μας, περισσότερο από πριν την κρίση.
4 Οι καταναλωτές δηλώνουν ότι, τώρα με την κρίση, τους προβληματίζουν περισσότερο από πριν, η αποπληρωμή φόρων (85,25%), η ακρίβεια αγαθών (74,65%), η πραγματοποίηση διακοπών (73,27%), η δυνατότητα διασκέδασης (70,97%), η πληρωμή λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος (70,97%), η αγορά τροφίμων (59,91%), η πληρωμή δόσεων δανείων (57,60%), η ασφάλεια αγαθών (55,76%), η αγορά ειδών ένδυσης-υπόδησης (54,38%), η αγορά επίπλων-ηλεκτρικών συσκευών (52,53%).

Στην έρευνα, συμμετείχαν 756 καταναλωτές, από όλη την Ελλάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το ΚΕ.Π.ΚΑ., το χρονικό διάστημα 20 Ιανουαρίου – 19 Φεβρουαρίου 2014.

Την έρευνα μπορείτε να δείτε εδώ
http://kepka.org/images/stories/consumersrights_kepka.pdf