ΕΒΕΠ: 5 προτάσεις για τη διάσωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης

Το σχεδιασμό επαναλειτουργίας της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και κατόπιν συμφωνίας, συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και συνδιαχείρισή της από τους χρήστες, τους δήμους και τα Επιμελητήρια της περιοχής προτείνει ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ. 

Όπως αναφέρει σε επιστολή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς αποβλέπει στο να συσπειρώσει όλους τους θεσμοθετημένους φορείς της Πόλης, Επιμελητήρια, Συλλόγους, Εργοδοτικές Ενώσεις, Δήμους, ΤΕΙ, Πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής προοπτικής του Πειραιά και της χώρας εν γένει, μέσω της διάσωσης – αναβίωσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, αλλά και της αποδοτικότερης αξιοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού τη Χώρα. «Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας θα προκαλέσει αναπτυξιακό «ντόμινο» που θα παρασύρει ολόκληρη την Εθνική οικονομία, το οποίο θα μετουσιωθεί μέσω της σωτηρίας των εκατοντάδων επιχειρήσεων της Ν/Ζώνης, αλλά και των χιλιάδων παραλιμενικών επιχειρήσεων, της αναβίωσης της πάλαι ποτέ ευδοκιμούσας εμπορικής δραστηριότητας του Πειραιά, των χιλιάδων χειμαζόμενων εμπορικών του καταστημάτων, καθώς και της σωτηρίας εκατοντάδων Βιοτεχνιών, Μηχανουργείων, Τεχνικών Γραφείων, Ναυτικών Πρακτόρων, Εκτελωνιστών και άλλων ναυτιλιακών επαγγελμάτων».

Για το σκοπό αυτό, έπειτα από πρωτοβουλία του Ε.Β.Ε.Π., και σε συνδιοργάνωση με τα Επιμελητήρια του Πειραιά (Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό) και τις οργανώσεις Ναυπηγοεπισκευαστών, έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν σε ανοιχτή συζήτηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014, στις 17:00 μ.μ., στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π., οι Βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά, οι Ευρωβουλευτές, κα Ρόδη Κράτσα, κ. Γ. Κουμουτσάκος, κ. Ν. Χρυσόγελος, ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Β. Μιχαλολιάκος, οι Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής Πειραιά, οι Αντιπεριφερειάρχες Πειραιά και Νήσων, καθώς και εκπρόσωποι του κλάδου της ναυτιλίας. 

Πέντε προτάσεις από το ΕΒΕΠ:

1. Να παραμείνει κύριος Μέτοχος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, το Ελληνικό Δημόσιο και μόνο εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της Εθνικής οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του.
2. Ουσιαστική λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ. Σχεδιασμός επαναλειτουργίας της Ν/Ζώνης και κατόπιν συμφωνίας, συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και συνδιαχείρισή της από τους χρήστες, τους Δήμους και τα Επιμελητήρια της περιοχής.
3. Νομοθετική ρύθμιση ή ρήτρα, για τη συνέχιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στους ήδη χαρακτηρισμένους χώρους για διάστημα πενήντα (50) χρόνων.
4. Η λειτουργία των χώρων της Ν/Ζώνης και των Μικρών Ναυπηγείων – Καρνάγιων, να συνεχίσει να εγγυάται την ελεύθερη είσοδο για εργασία στο σύνολο των νόμιμων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων.
5. Καμία αλλαγή να μην προκύψει χωρίς τη συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη των χρηστών, σημειώνοντας πως η προτεινόμενη κατεύθυνση είναι η παγκοσμίως συνήθης πρακτική λειτουργίας  των λιμένων, μέσω των ιδιωτών, όταν αποχωρεί το δημόσιο.