Γ. Καραβίας: Η διαμεσολάβηση θέλει χρόνο προσαρμογής

«Οδικό χάρτη» για τους ελέγχους που διενεργεί η Τράπεζα της Ελλάδος στα μεσιτικά, πρακτορειακά και ασφαλιστικά γραφεία, ζητούν οι διαμεσολαβούντες ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους έναντι των όσων προβλέπει σήμερα η ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και να διευκολύνουν τους ελεγκτές στο έργο τους.

«Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι πλέον εξαιρετικά απαιτητικό, ενώ τα γραφεία διαμεσολάβησης δεν έχουν «μάθει» στους εξονυχιστικούς ελέγχους της εποπτικής αρχής. Έχουν κάθε διάθεση να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, όμως χρειάζονται καθοδήγηση» αναφέρει στο iw  ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων, κ. Γιώργος Καραβίας, προσθέτοντας ότι ο ΣΕΜΑ είχε και κατά το παρελθόν θέσει ανάλογο θέμα στην εποπτική αρχή, δίχως ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες της να ανταποκριθούν.

Αναφερόμενος στο εισπρακτικό, θεωρεί ότι ορθώς η Τράπεζα της Ελλάδος επιβάλλει όρους απόλυτης διαφάνειας στις συναλλαγές, και πιέζει ώστε η διαμεσολάβηση να επικεντρωθεί περισσότερο στο έργο της, που είναι η προώθηση και η πώληση ασφαλιστικών προγραμμάτων, ωστόσο όμως η εποπτική αρχή θα πρέπει να δώσει χρόνο στην αγορά πριν κινήσει τις διαδικασίες ελέγχου για το θέμα αυτό.

Όπως τονίζει ο κ. Καραβίας, «συνήθειες ετών, πολύ δε περισσότερο δεκαετιών, δεν αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη. Ασφαλιστικές εταιρείες και διαμεσολαβούντες χρειάζονται ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα». Ο ίδιος εκτιμά ότι η Τράπεζα της Ελλάδος θα πρέπει να αρχίσει τους ελέγχους στην αγορά αφού πρώτα κλείσει το α΄ εξάμηνο του 2014, δίνοντας ένα άτυπο μεσοδιάστημα ώστε ο κλάδος να προλάβει να αντιδράσει ουσιαστικά.

Σημειώνεται ότι, όπως ανέφερε κατά το παρελθόν το iw, στη γκρίζα ζώνη των συναλλαγών μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και διαμεσολαβούντων βρίσκονται περί τα 800 – 900 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για υποχρεώσεις των δικτύων που θα πρέπει να εισπραχθούν από τις ασφαλιστικές το αργότερο έως το τέλος του 2015, δεδομένου ότι από την 1η Ιανουαρίου 2016 τίθεται σε εφαρμογή το Solvency II.