Πρώτη έρχεται η τιμή και δεύτερη η ασφαλιστική κάλυψη για τους καταναλωτές

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη, λόγω της οικονομικής ύφεσης, εστιάζουν περισσότερο στο κόστος των ασφαλιστικών προϊόντων και λιγότερο στην προστασία και τις καλύψεις που αυτό προσφέρει, σύμφωνα με έρευνα για τις τάσεις των καταναλωτών της EIOPA.

 Επίσης στα παράπονα που καταθέτουν οι ασφαλισμένοι αναφέρονται σε έλλειψη ενημέρωσης που παραπλανεί τον καταναλωτή και «φτωχές συμβουλές» από τους ασφαλιστές για τους όρους και το περιεχόμενο των προγραμμάτων.
Η έκθεση δείχνει επίσης και την ύπαρξη πρακτικών από ασφαλιστικές εταιρίες ή μεσάζοντες όπως οι μονομερείς αλλαγές στους όρους των συμβολαίων. 

Στον τομέα της χρηματοπιστωτικής καινοτομίας, τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αυξήσει τη χρήση του λεγόμενου «μαύρου κουτιού» (Black box), που καταγράφει τη συμπεριφορά οδήγησης των ασφαλισμένων. 

Επίσης οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη φαίνεται πως επενδύουν στα νέα κανάλια προώθησης και Marketing των προϊόντων τους όπως το διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, καθώς οι εταιρείες έχουν αυξήσει τις δράσεις τους σε αυτά τα μέσα. 

Σύμφωνα με τον κ. Gabriel Bernardino, πρόεδρο της EIOPA : «Η παρούσα έκθεση αποτελεί μια σαφή εξέλιξη , αλλά η συλλογή δεδομένων σχετικά με τις τάσεις των καταναλωτών πρέπει να βελτιωθεί, τόσο σε κεντρικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η EIOPA θα εξετάσει τις τάσεις και τους τομείς που επισημαίνονται στην έκθεση και, όπου κριθεί σκόπιμο, θα αναπτύξει στοχευμένες πολιτικές και προτάσεις για την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών στην ΕΕ».