Οι ενδιαφέρουσες κινήσεις της αγοράς

Μερικά πράγματα που συμβαίνουν στην αγορά πέραν της επιχειρηματικής διάστασης έχουν και συμβολική  αξία και η αναφορά τους έχει σημασία. Και αξίζει να εστιάσουμε σε αυτά για την καθαρά σημειολογική τους δυναμική. 

Για παράδειγμα η συνεργασία στον τομέα της νομικής προστασίας της ATE Ασφαλιστική με την DAS. Δυο μεγάλες εταιρείες που αποφάσισαν η καθεμιά να συνεισφέρει την τεχνογνωσία της με στόχο να δημιουργηθεί και να αποδοθεί στους καταναλωτές ένα καλύτερο προϊόν. 

Η ανακοίνωση δίνει ένα  μήνυμα στην αγορά, αυτό των συνεργειών, που κάποτε μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των ασφαλιστών αλλά σε πολύ μικρό βαθμό πέρασαν στην πράξη. Είναι πολύ ουσιαστικό στην παρούσα οικονομική συγκυρία, που η τάση δείχνει ατομικισμό και εσωστρέφεια, δύο εταιρείες να αποφασίζουν να συμπορευτούν καταδεικνύοντας αποφασιστικότητα και θέληση για να δημιουργήσουν κάτι καλύτερο. 

Επίσης σημαντικό είναι και αυτό της Ευρωπαϊκής Πίστης η οποία ολοκλήρωσε επιτυχώς τις ενέργειες επαναπιστοποίησής της με ISO 9001:2008, από τον αναγνωρισμένο φορέα TUV NORD. Η επαναπιστοποίηση αφορά στο σύνολο υπηρεσιών που παρέχει. Αυτό, κατά την άποψή μας δείχνει ότι η εταιρεία μεριμνά νοιάζεται αγωνιά για την βελτίωση των όσων επί σειρά ετών δίνει ως ασφαλιστική στην ελληνική αγορά. Και που αποσκοπεί; Φυσικά στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της. Να σημειωθεί ότι από το παρελθόν η Ευρωπαϊκή Πίστη  είχε πιστοποιηθεί δείχνοντας ότι ενδιαφέρθηκε για το θέμα της ποιότητας. 

Σημαντική, κατά την άποψή μας, είναι και η κίνηση της ΑΙΓΑΙΟΝ να διασφαλίσει τα ασφαλιστήριά της τα οποία δεν επιδέχονται παραχαράξεις  καθώς όποιος επιχειρήσει να τα φωτοτυπήσει εμφανίζουν την λέξη «άκυρο» μη επιτρέποντας σε επιτήδειους να βλάψουν το όνομα της εταιρείας. Η κίνηση της εταιρείας δείχνει ευαισθησία απέναντι στους καταναλωτές και συμβάλλει στην προστασία τους από τα όσα συμβαίνουν στην αγορά. 

Αυτά λοιπόν τα τυχαία παραδείγματα, διότι υπάρχουν και άλλα και αφορούν άλλες εταιρείες και τα οποία καταγράφουμε και θα τα αναφέρουμε προσεχώς, έχουν διπλή αξία: αφενός  προσθέτουν στις επιχειρήσεις και αφετέρου συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της αγοράς, δείχνουν την ευαισθησία και το ενδιαφέρον για τους καταναλωτές, δείχνουν πολλά. 

Και η αγορά έχει ανάγκη από αυτά. Και οι καταναλωτές επίσης τα βλέπουν τα ακούν και ίσως μπορεί να μη τα καταλαβαίνουν καλά,  αλλά σταδιακά εκπαιδεύονται και τα μαθαίνουν. Και οι συνέργειες και οι κινήσεις βελτίωσης της ποιότητας των προϊόντων και των διαδικασιών είναι σημαντικές ιδιαίτερα τώρα που οι ενδείξεις αποκαλύπτουν πώς οι πολίτες παρά τις όποιες δυσκολίες στρέφονται στην ασφάλιση. 

Δεν είναι τυχαίο ότι στην αγορά της πτώσης, και της ανέχειας τα συμβόλαια Υγείας αυξήθηκαν. Ούτε είναι τυχαίο ότι οι ασφαλιστικές κατέβαλλαν σε πολίτες αποζημιώσεις 436 εκατομμύρια ευρώ.