Ψήφο εμπιστοσύνης στη διαμεσολάβηση από τους ασφαλιστές

Ψήφο εμπιστοσύνης έδωσαν στη διαμεσολάβηση οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών κατά την πολυπληθή συνάντηση που είχαν χτες στο Μέγαρο Μουσικής. Οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών απέστειλαν σαφές μήνυμα προς την ΤτΕ ότι από κοινού όλοι οι συντελεστές της αγοράς ( ασφαλιστές, διαμεσολαβητές, θεσμικοί φορείς) θα πρέπει να βρουν τρόπους ήπιας προσαρμογής της ασφαλιστικής αγοράς στο νέο κανονιστικό πλαίσιο το οποίο η εποπτική αρχή προσπαθεί να εφαρμόσει ακολουθώντας τα διεθνή στάνταρτ.

Έλληνες και πολυεθνικοί ασφαλιστές τόνισαν την αναγκαιότητα μεταβατικής περιόδου και αναφέρθηκαν σε παραδείγματα άλλων χωρών στο θέμα της είσπραξης και απόδοσης ασφαλίστρων από τη διαμεσολάβηση, καθώς και στο χρόνο έκδοσης ασφαλιστηρίου συμβολαίου πληρωμής από τον καταναλωτή. Όπως διαφάνηκε οι διαμεσολαβούντες αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν βρει μία πλατφόρμα που αφορά στην ομαλή λειτουργία της αγοράς και επί αυτής θα κινηθούν συντονισμένα και αυτόνομα, προκειμένου να διασφαλίσουν ομαλή συνέχεια στις ασφαλιστικές εργασίες. Κανείς εξ αυτών δε διαφωνεί με την υιοθέτηση νέων κανόνων, όμως θεωρούν κρίσιμο να εφαρμοστούν όσοι δεν προκαλούν γραφειοκρατικά και λειτουργικά εμπόδια στις εταιρείες. Σημειώνεται ότι η συνάντηση που ήταν από τις μεγαλύτερες που έχουν πραγματοποιηθεί στην ασφαλιστική αγορά, καταδεικνύει ότι οι συντελεστές έχουν αναπτύξει υψηλό βαθμό ευαισθησίας αναφορικά με τον κλάδο και το μέλλον του. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ετοιμάζεται και υπερσυνάντηση με συγκεκριμένη ατζέντα.

Τα θέματα που συζητήθηκαν είναι τα ακόλουθα:

– Τα σημεία ισορροπίας που πρέπει να βρει η αγορά όσον αφορά τους όρους που θέτουν οι Πράξεις 30 και 31 του Διοικητή της ΤτΕ

– Η ανισότητα των κανόνων όσον αφορά τις ΕΠΥ

– Τα ανασφάλιστα οχήματα

– Ο ανταγωνισμός του χαμηλού ασφαλίστρου

– Οι πιέσεις για τις αλλαγές συμβολαίων πελατών 

– Οι ανακλήσεις αδειών

Στη συζήτηση την οποία διοργάνωσαν τα Επιμελητήρια Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης και η ΕΑΔΕ συμμετείχαν οι κ.κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, Γ.Γ. ΕΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, Πρόεδρος Κ.Ε.Ε., Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος ΕΑΕΕ, Ιωάννης Ρεκλείτης, Πρόεδρος ΕΕ Αθηνών, Γεώργιος Μπενέτος, Πρόεδρος ΕΕ Πειραιώς, Μιχάλης Ζορπίδης, Πρόεδρος ΕΕ Θεσσαλονίκης, Bertrand Woirhaye – Γεν. Δ/ντής «Groupama» Χρήστος Γεωργακόπουλος – Δ/νων Σύμβουλος «Ευρωπαϊκής Πίστης» Δημήτριος Ζορμπάς – Γεν. Δ/ντής «Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής» / Πρόεδρος Επικουρικού Κεφαλαίου Θεόδωρος Κοκκάλας – CEO «Ergo», Γεώργιος Κώτσαλος – Δ/νων Σύμβουλος «Interamerican» Δημήτρης Μαζαράκης – Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος «Metlife Alico» Κάρολος Σαϊας – Δ/νων Σύμβουλος «Interasco».

Τις ερωτήσεις στους εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών έκαναν οι κ.κ  Δημήτρης Γαβαλάκης – Πρόεδρος ΠΣΣΑΣ, Ελένη Γρυπάρη – Πρόεδρος ΠΣΑΣ, Γιώργος Καραβίας – Πρόεδρος ΣΕΜΑ, Δήμητρα Λύχρου – Πρόεδρος ΕΕΑΕ, Όλγα Νικολαϊδη – Γεν. Γραμματέας ΠΟΑΔ, και Αλέξανδρος Ραφαηλίδης – Πρόεδρος ΕΑΔΕ και ΠΟΑΔ.

Ειδικότερα όσον αφορά τις πράξεις του Διοικητή 30 και 31 και την απόδοση ασφαλίστρων εντός επτά ημερών ο B. Woirhaye, Γενικός Διευθυντής της Groupama εξέφρασε την άποψη πως αν και γενικά η ΤτΕ κινείται προς τη σωστή κατευθυνση όσον αφορά την προστασία του καταναλωτή, ωστόσο είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να πληρώσει το συμβόλαιο του μέσα σε επτά μέρες. Τόνισε ότι ο συγκεκριμένος όρος δεν υφίσταται πουθενά αλλού στην Ευρώπη και αν η εποπτική αρχή επιμείνει στην εφαρμογή του θα υπάρξει αύξηση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Αναφερόμενος στην πολιτική που θα ακολουθήσει η Groupama είπε πως η εταιρεία έχει προνοήσει για την ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για τους διαμεσολαβούντες και την εταιρεία.

Από την πλευρά του ο κ. Θ. Κοκκάλας, CEO της ERGO επισήμανε ότι η προσαρμογή στα νέα δεδομένα θα γίνει μέσω της καλόπιστης συνεργασίας και είπε πως η διοίκηση της ERGO έχει κάνει τις προβλέψεις της προκειμένου να στηρίξει τους διαμεσολαβητές. Όσον αφορά το θέμα της ακύρωσης ο κ. Κοκκάλας είπε πως αν και το ζήτημα αυτό χρήζει ερμηνείας εκτιμά ότι ουσιαστικά δεν αλλάζει η διαδικασία στο χώρο του αυτοκινήτου. Επίσης σύμφωνα με τον κ. Κάρολο Σαία, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Interasco, σε περίπτωση που ένα συμβόλαιο ακυρωθεί και ο πελάτης επιθυμεί να επιστρέψει σίγουρα το συμβόλαιο πρέπει να πάει στον ασφαλιστή που το έχει φέρει στην εταιρεία.

Για το θέμα της ανισότητας που προκύπτει ανάμεσα στις ΕΠΥ και τις υπόλοιπες εταιρείες στις πρόσφατες Πράξεις του Διοικητή μίλησε ο κ. Δ. Ζορμπάς, Γενικός Διευθυντής της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής και πρόεδρος του ΕΚ. Όσον αφορά το διαφορετικό χρονικό περιθώριο που θα έχει ο διαμεσολαβητής και ο πελάτης στην απόδοση των ασφαλίστρων είπε πως «η εμπορική πολιτική της εταιρείας θα μπορέσει να δώσει άλλα περιθώρια είτε με το τυπώνω πληρώνω είτε με άλλους τρόπους». 

Στη Ελλάδα οι ΕΠΥ δεν ξεπερνούν τις 10 και έχουν 350.000 ασφαλισμένους. Το μόνο πεδίο στο οποίο δεν έχει αρμοδιότητα η ΤτΕ ειναι ο εποπτικός έλεγχος τους, ωστόσο αναμένεται νέο πλαίσιο για τις εταιρείες αυτές που θα ελέγχει διάφορες παραμέτρους όπως το αν έχουν αντιπροσώπους ζημιών κλπ

Εν συνεχεία ο κ. Δ. Μαζαράκης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MetLife Alico απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την άσκηση πιέσεων στους διαμεσολαβητές να αλλάξουν τα νοσοκομειακά προγράμματα των ασφαλισμένων ανέφερε ότι οποιαδήποτε άσκηση πολιτικής που οδηγεί το διαμεσολαβητή να λειτουργήσει εναντίον του πελάτη όπως και η αναίτια μεταφορά ασφαλισμένων από τους διαμεσολαβητές είναι πρακτικές καταδικαστέες. Ως πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας, Ζωής και Σύνταξης της ΕΑΕΕ ανέφερε ότι έχει λάβει καταγγελίες τις οποίες όμως δεν μπορεί να αξιοποιήσει καθώς είναι ανώνυμες.

Σε ερώτηση σχετικά με το μειοδοτικό ανταγωνισμό στα ασφάλιστρα ο κ. Χ. Γεωργακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Πίστης ανέφερε ότι.ο τιμολογιακός πόλεμος οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο εταιρειών και τραυματίζει το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης.

Τέλος σχετικά με το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων ο κ. Δ. Ζορμπάς ανέφερε ότι η τροχαία διενεργεί περίπου ελέγχους σε 15.000 οχήματα την ημέρα και υπολογίζεται πως οι ανασφάλιστοι οδηγοί ανέρχονται περίπου στο 1 εκατ. Από τον Ιανουάριο θα ξεκινήσει να τίθεται σε εφαρμογή η επιβολή προστίμων.