Ατιμώρητα τα ανασφάλιστα οχήματα

Και μόνο οι συχνές αναφορές περί των αυστηρών ποινών που θα επιβάλλονται στους ανασφάλιστους οδηγούς με το νέο νόμο ήταν αρκετές ώστε περίπου 500.000 κάτοχοι ΙΧ οχημάτων να ασφαλιστούν κατά τους τελευταίους τέσσερις μήνες.

Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η αγορά, δείχνουν ότι ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων από 5,3 εκατ. που ήταν 31 Δεκεμβρίου 2012 αυξήθηκε στις 15 Απριλίου 2013 στα 5,8 εκατ. οχήματα.

Ωστόσο, οι ασφαλιστές γκρινιάζουν ότι όσο το υπουργείο Οικονομικών δεν καταλήγει στη μορφή που θα έχει το «e-παράβολο» για τους ανασφάλιστους, τόσο η πληγή στον κλάδο θα παραμένει ανοικτή. 

«Ένωση και Επικουρικό Κεφάλαιο ασκούν αφόρητες πιέσεις στο υπουργείο και ειδικότερα στο γενικό γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων, προκειμένου να θέσει σε ισχύ το ηλεκτρονικό παράβολο, δίχως ωστόσο να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα, καθότι όπως δηλώνεται από υπηρεσιακούς παράγοντες, σε αυτή τη φάση, προτεραιότητα για το υπουργείο  αποτελούν οι φόροι και οι δηλώσεις εισοδήματος» αναφέρει στο IW ο πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου, Δημήτρης Ζορμπάς.

Η αγορά πάντως επιμένει να δηλώνει ότι οι καθυστερήσεις για την καθιέρωση του «e-παραβόλου» το μόνο που επιφέρουν είναι ετήσιες απώλειες εσόδων για το δημόσιο της τάξης των 60 εκατ. ευρώ.

Όσο για την καθημερινότητα των ασφαλιστικών εταιρειών, είναι μάλλον σκληρή, διότι μπορεί ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων να αυξάνεται, τα έσοδά τους όμως μειώνονται. Όπως υποστηρίζεται, τα χτυπήματά των ασφαλίστρων είναι πλέον ανελέητα.
Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι σε μέσα επίπεδα τα ασφάλιστρα φέτος καταγράφονται μειωμένα κατά 30% έναντι του 2012 και όλα δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός δεν θα σταματήσει εδώ, ενώ αστάθμητο παράγοντα αποτελεί η μαζική μεταφορά συμβολαίων από τη μια εταιρεία στην άλλη. Και εδώ ως κρίσιμος παράγοντας λειτουργεί το ύψος του ασφαλίστρου. Όποιος μειοδοτήσει σε ασφάλιστρο, και, ταυτόχρονα, πλειοδοτήσει σε παροχές, κερδίζει τη μερίδια του λέοντος, δίχως τις περισσότερες φορές να προβληματίζεται για τις επιπτώσεις που μπορεί να υπάρξουν στη φερεγγυότητά του. 

Πρόκειται για… λεπτομέρειες που μάλλον περνούν απαρατήρητες από την Τράπεζα της Ελλάδος και που ενδεχομένως, κάποια στιγμή να κοστίσουν ακριβά στον κλάδο.