Τη θέση τους διεκδικούν οι on line ασφαλίσεις

Τ ο δικό τους μερίδιο όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κερδίζουν οι on-line πωλήσεις στην
Ελλάδα, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι της myDirect και Easy Insurance Agency. Σταδιακά, στον χώρο αυτόν αρχίζουν και δραστηριοποιούνται και εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς, που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες του διαδικτύου όχι μόνο να συγκρίνουν on-line τα ασφαλιστικά προϊόντα, αλλά και να διεκπεραιώσουν ηλεκτρονικά όλη τη διαδικασία αγοράς τους.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που πραγματοποιεί το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 2012 στην Ελλάδα το 11% των ασφαλιστηρίων συμβολαίων αυτοκινήτου και ζωής αγοράστηκαν μέσω του διαδικτύου. Τα πρώτα βήματα των ηλεκτρονικών ασφαλιστικών «καταστημάτων» έγιναν στον κλάδο του αυτοκινήτου και σήμερα οι εργασίες τους έχουν επεκταθεί και στον κλάδο της υγείας και, σε μικρότερο βαθμό, και σε άλλους τομείς, όπως την ασφάλιση σκαφών, επιχειρήσεων, ταξιδιών κ.ά.

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει την πρωτοκαθεδρία, αφενός λόγω της
υποχρεωτικότητας της ασφάλισης και αφετέρου λόγω του εύληπτου περιεχομένου του για τους ασφαλισμένους.
Ωστόσο, γενικότερα, οι ασφαλιστικές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω διαδικτύου πρέπει να είναι κατανοητές για το ευρύ κοινό, και γι’ αυτόν τον λόγο καθίσταται δύσκολο να διατεθούν μέσω του καναλιού αυτού «σύνθετα» ασφαλιστικά προϊόντα.

Οι καταναλωτές που σήμερα στρέφονται στο διαδίκτυο είναι, ως επί το πλείστον, πολίτες που κάνουν έρευνα
αγοράς πριν καταλήξουν στο προϊόν που επιθυμούν και αναζητούν υπηρεσίες με χαμηλό κόστος. Όπως μάλιστα
αναφέρει ο κ. Α. Βαρσαμής, Διευθύνων Σύμβουλος της Easy Insurance Agency το ποσοστό των καταναλωτών
που επιλέγουν να ασφαλιστούν στο ίντερνετ αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και κυρίως για ασφαλίσεις που
είναι απλές, όπως την ασφάλιση αυτοκινήτου, περιουσίας, σκαφών, την ταξιδιωτική, αλλά και τη νοσοκομειακή. «Το διαδίκτυο είναι ένας νέος τρόπος προσέλκυσης πελατών, που πιστεύω ότι θα πάρει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς», προσθέτει.

Στο εξωτερικό, σε συγκεκριμένους κλάδους ασφαλίσεων, το οn-line κανάλι πώλησης έχει ήδη κερδίσει μεγάλο
μέρος των ασφαλισμένων. Όπως αναφέρει ο κ. Κ. Λαμπρόπουλος, Γενικός Διευθυντής της myDirect. A.E.: «στην
Αγγλία και την Ολλανδία, πάνω από το 50% των ασφαλειών αυτοκινήτου γίνονται πλέον on-line. Θεωρούμε ότι
και στην Ελλάδα η αγορά κινείται ολοένα και περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών».

Τι υποστηρίζουν οι myDirect και Easy Insurance Agency
iw? Ποια είναι τα οφέλη των on-line πωλήσεων για τους καταναλωτές;

Kωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, Γενικός Διευθυντής, myDirect. A.E.: H on-line πώληση ασφαλιστικών προγραμμάτων μπορεί να προσφέρει στον καταναλωτή ευκολία, αμεσότητα, συνεχή εξυπηρέτηση και ασφαλιστικά προϊόντα τα οποία συνδυάζουν πλούσιες καλύψεις με χαμηλά ασφάλιστρα. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται η myDirect, η οποία, ως νέα σύγχρονη εταιρεία, έχει εξασφαλίσει τη χρήση τελευταίας της τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να λειτουργεί με χαμηλότερο κόστος προς όφελος του πελάτη, παρέχοντας καλές τιμές και υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, παρακάμπτοντας τις πολύπλοκες διαδικασίες.

Αντώνης Βαρσαμής, Διευθύνων Σύμβουλος της Easy Insurance Agency: Τα οφέλη που έχει ο καταναλωτής από τις on-line πλατφόρμες για την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων είναι πολλαπλά. Καταρχάς, ο καταναλωτής σε πολύ μικρό χρόνο μπορεί να κάνει μια πλήρη έρευνα αγοράς και να δει τιμές από το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς. Αυτό τον βοηθά να διαλέγει με τα δικά του κριτήρια – που ποικίλλουν από καταναλωτή σε καταναλωτή – και όχι αυτό που του συστήνουν. Μπορεί να επιλέγει με βάση την τιμή, την αξιοπιστία της εταιρείας, τους όρους του συμβολαίου, τις καλύψεις και οτιδήποτε άλλο είναι σημαντικό για τον ίδιο, έχει δηλαδή πάρει την «ασφάλιση στα χέρια του». Μπορεί εκ των προτέρων να διαβάσει τους όρους του συμβολαίου και αντίστοιχα να επιλέξει ή να απορρίψει κάποια εταιρεία, άρα υπάρχει πλήρης διαφάνεια, και έχει τηλεφωνική εξυπηρέτηση και υποστήριξη από πιστοποιημένους ασφαλιστικούς συμβούλους. Επιλέγει μόνος του τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του συμβολαίου όπου ο καταναλωτής επιθυμεί, και όλα αυτά ξοδεύοντας ελάχιστο χρόνο. Η υπηρεσία της on-line πώλησης είναι διαθέσιμη οποιαδήποτε ώρα μέσα στην ημέρα. Υπάρχουν πελάτες που αγοράζουν την ασφάλισή τους στις 12 ή στις 1 η ώρα το βράδυ, γιατί τότε είχαν ελεύθερο χρόνο.

iw? Πώς εξυπηρετείται ο πελάτης που έχει αγοράσει διαδικτυακά κάποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα;

Αντώνης Βαρσαμής: Ο πελάτης εξυπηρετείται καταρχάς διαδικτυακά: όλη η πληροφόρηση που επιθυμεί είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο. Φυσικά υπάρχει και τηλεφωνική εξυπηρέτηση από πιστοποιημένους ασφαλιστικούς συμβούλους, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα εξυπηρέτησης από τα γραφεία μας. Επίσης μπορεί κάποιος να ζητήσει ραντεβού στον χώρο του, δίνεται και αυτή η δυνατότητα σε ορισμένα ασφαλιστικά προγράμματα που το απαιτούν.

Kωνσταντίνος Λαμπρόπουλος: Η myDirect παρέχει μια ολοκληρωμένη ασφαλιστική πρόταση, τοποθετώντας τον πελάτη στο κέντρο, έχοντας ως πυρήνα ένα σύγχρονο πελατοκεντρικό σύστημα. Μεγάλη σημασία δίνουμε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας πριν αλλά και μετά την πώληση, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα που μας δίνει η τεχνολογία. Οι νέοι πελάτες μπορούν μέσω του www.mydirect.gr να ενημερωθούν για τα ασφαλιστικά προγράμματα, να υπολογίσουν τα ασφάλιστρά τους και να ασφαλιστούν εύκολα και γρήγορα on-line. Επίσης, σε περίπτωση που κάποιος πληρώσει με πιστωτική κάρτα, μπορεί να κατεβάσει, άμεσα, αντίγραφο του συμβολαίου του. Το ίδιο ισχύει και για τους υφιστάμενους πελάτες, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στα συμβόλαιά τους on-line και μπορούν άμεσα να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες των συμβολαίων τους, τις ανανεώσεις τους και να πραγματοποιήσουν πληρωμές on-line. 

Για τους πελάτες που προτιμούν την προσωπική επαφή, υπάρχει η τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης. Με ένα απλό τηλεφώνημα στο 801.803.83.83, τα έμπειρα στελέχη της myDirect είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν άμεσα κάθε πελάτη.
Επίσης όλοι οι πελάτες της myDirect έχουν 24ωρη υποστήριξη μέσω των ειδικών τηλεφωνικών γραμμών υγείας και φροντίδας ατυχήματος, που λειτουργούν 365 ημέρες τον χρόνο.

iw? Θεωρείτε ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει εξοικειωθεί με την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων μέσω ίντερνετ;

Kωνσταντίνος Λαμπρόπουλος: Πιστεύουμε ότι η σύγχρονη ανάγκη του καταναλωτή είναι να αποκτά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που επιθυμεί, από οπουδήποτε βρίσκεται, σε καλές τιμές, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα. Η ανάγκη αυτή ολοένα και αυξάνεται και έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και την ασφαλιστική αγορά.
Από τη γνώση μας για άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ξέρουμε ότι η ασφαλιστική αγορά κινείται, σε συγκεκριμένους κλάδους, προς την on-line κατεύθυνση. Για παράδειγμα, στην Αγγλία και την Ολλανδία, πάνω από το 50% των ασφαλειών αυτοκινήτου γίνονται πλέον on-line. Θεωρούμε ότι και στην Ελλάδα η αγορά κινείται ολοένα και περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Επίσης, οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας έχουν συμβάλει σημαντικά στην εξοικείωση του Έλληνα καταναλωτή με τις αγορές μέσω ίντερνετ, καθώς με αυτόν τον τρόπο γνωρίζει ότι μπορεί να εξασφαλίσει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες με σημαντικά χαμηλότερο κόστος. Βέβαια, όσον αφορά στον χώρο των on-line ασφαλειών, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.

Αντώνης Βαρσαμής: Οι καταναλωτές έχουν πλέον εξοικειωθεί όλο και περισσότερο, τον τελευταίο καιρό, με την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων μέσω διαδικτύου και σε αυτό έχει συντελέσει το γεγονός ότι όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες προωθούν την on-line πώληση των προϊόντων τους. Αυτό το ποσοστό τείνει να αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και κυρίως για ασφαλίσεις που είναι απλές, όπως την ασφάλιση αυτοκινήτου, περιουσίας, σκαφών, την ταξιδιωτική, αλλά και τη νοσοκομειακή. Το διαδίκτυο είναι ένας νέος τρόπος προσέλκυσης πελατών, που πιστεύω ότι θα πάρει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς.

 iw? Σε ποιους κλάδους παρέχει η εταιρεία σας «προϊόντα οn-line»; Υπάρχει η σκέψη να επεκταθείτε και σε άλλους κλάδους;

Αντώνης Βαρσαμής: Η εταιρεία μας είναι στο διαδίκτυο από το 2005. Είμαστε το πρώτο ασφαλιστικό on-line πρακτορείο. Οι κλάδοι που αυτήν τη στιγμή προωθούμε on-line είναι: αυτοκινήτου, περιουσίας κατοικίας και επιχείρησης, σκαφών, ταξιδιωτικής, αστικής ευθύνης επαγγελματιών, φωτοβολταϊκών, και νοσοκομειακά προγράμματα που περιλαμβάνουν την εξωνοσοκομειακή περίθαλψη και τις σοβαρές ασθένειες. Υπάρχουν σκέψεις και για άλλους κλάδους ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργούνται στην αγορά. Πολύ σύντομα ελπίζουμε να μπορέσουμε να αναρτήσουμε και συνταξιοδοτικά προγράμματα, γιατί αποτελούν μια σημαντική ανάγκη της αγοράς και αυτό το εισπράττουμε καθημερινά από την αγωνία των πελατών μας για τη σύνταξή τους.

Kωνσταντίνος Λαμπρόπουλος: H myDirect προσφέρει on-line, και μέσω της τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης, ασφαλιστικά προγράμματα της εταιρείας Prime Insurance στους κλάδους αυτοκινήτου και υγείας (νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψης). Στόχος μας είναι να εμπλουτίζουμε συνεχώς τα διαθέσιμα προϊόντα ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών. Όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα που παρέχονται μέσω της myDirect, ανεξαρτήτως κλάδου, είναι ευέλικτα αφού ο ασφαλισμένος μπορεί να επιλέξει τις καλύψεις που ταιριάζουν στις δικές του ανάγκες πάντα με οικονομικά ασφάλιστρα.