Η προβολή των ασφαλιστικών εργασιών και ο κώδικας δεοντολογίας

Η ανάπτυξη των πωλήσεων είναι σίγουρο ότι απασχολεί όλη την ασφαλιστική αγορά. Ακόμα και αυτούς που τα στοιχεία τους δείχνουν ότι έχουν επηρεαστεί λιγότερο ή και καθόλου από την γενική καθίζηση της αγοράς. Συνεπώς όλοι έχουν επιδοθεί στην προσπάθεια να «ανοίξουν» τις δουλειές τους. Με τον ένα ή άλλο τρόπο όπως ο καθένας γνωρίζει ή όπως μπορεί με βάση τις δομές τους ή όπως δικαιολογείται από το μέγεθός του. Αλλιώς πουλάει μια μεγάλη ασφαλιστική «μπράντα» αλλιώς ένα μεσίτης, αλλιώς ένας πράκτορας.

Ακόμα και οι επιδόσεις τους είναι διαφορετικές και αποτελούν ίσως μερικές φορές και έκπληξη καθώς από αλλού αναμένονται οι επιδόσεις και από αλλού εμφανίζονται. Στον αγώνα αυτό της καθημερινότητας , της διακαούς επιθυμίας, της ζωτικής ανάγκης, της προσπάθειας επιβίωσης, ο καθένα ακολουθεί όπως είπαμε τις μεθόδους του. Και είναι σαφές ότι κάποιοι δοκιμάζουν και καινοτομίες. Ακολουθούν καινούριες μεθόδους, δοκιμάζουν και άλλους τρόπους.

Δεν είναι λίγοι αυτοί όπως έχουν επισημάνει και στο παρελθόν που μοιράζουν φυλλάδια στις γειτονιές. Σε αυτά επισημαίνουν –κυρίως- τις φθηνές τιμές και προκρίνουν αυτό το δέλεαρ. Άλλοι, μπορούν και πληρώνουν διαφημίσεις, άλλοι δοκιμάζουν να πουλήσουν μέσω προσφορών. Σε κάποιες πόλεις της Ελλάδος δοκίμασαν κάποιοι να διαφημίσουν προσφορές όπως δηλαδή συμβαίνει και με δεκάδες άλλα προϊόντα και υπηρεσίες. Άλλοι δοκιμάζουν μέσω «οχήματος» να γίνουν γνωστοί.

Οπότε και τολμούν να εκτεθούν σε  τόπους, τρόπους και περιοχές όπου υπάρχει μαζικότητα και συνεπώς οι πολλοί καταναλωτές θα αποτελέσουν δεξαμενή άντλησης δυνητικών πελατών. Αποφασίζουν λοιπόν να προσφέρουν το προϊόν τους και την υπηρεσία τους σε προνομιακή τιμή ή με έκπτωση σε αυτούς τους πελάτες που θα έλθουν διότι είδαν την διαφήμιση, είτε την άκουσαν, είτε πήραν το φυλλάδιο που βρήκαν στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, ή στο γκισέ καταστήματος.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα κίνητρο, που δοκιμάζεται ως προς την αποτελεσματικότητά του. Σε όλο αυτό το «σκηνικό» προβολής- διαφήμισης – παροχής κινήτρων- προσφορών και οτιδήποτε άλλο, υπάρχει προβληματισμός που σχετίζεται με το πόσο θεμιτές είναι, πόσο αποτελεσματικές και τελικά κατά πόσο μπορούν να αναπτυχθούν. Πως θα ήταν μια ασφαλιστική αγορά που ο καθένας θα μπορούσε εύκολα να προβάλει με οποιονδήποτε τρόπο το προϊόν του και την υπηρεσία του. Άγνωστο προς το παρόν.

Βέβαια αν αφεθούν τα πράγματα να κυλήσουν ανέλεγκτα  κανείς δεν αποκλείει ότι θα υπάρξει έξαρση των αυτόνομων προβολών και με βάση τις επιδιώξεις του κάθε προβαλλόμενου. Υπάρχει λένε τα συλλογικά όργανα της αγοράς κάποιος κώδικας δεοντολογίας. Ακόμα λένε ότι υπάρχουν και διαμαρτυρίες, Ωστόσο όλα είναι ρευστά και η αγορά , καθώς και τα μέλη της, ετοιμάζονται να δοκιμαστούν και στο πεδίο της προβολής…