Οι προβλέψεις για την επόμενη ημέρα

Η προβολή των εταιρειών στο μέλλον, το πώς θα είναι, πώς θα λειτουργούν, τι θα κάνουν, σε ποιους θα απευθύνονται, είναι μια δύσκολη διαδικασία, την οποία όμως επιχειρούν να προσεγγίσουν όλα τα στελέχη προκειμένου να μεριμνήσουν για την ανάπτυξη του νομικού προσώπου.

Το ζητούμενο, αυτό που ενδιαφέρει, το επιδιωκόμενο,  είναι να παραμείνουν επίκαιροι , το οποίο όμως πρακτικά δεν είναι και τόσο εύκολο ή δεν είναι εύκολο για όλους.

Ωστόσο είναι αναγκαίο και μάλιστα επιτακτικά διότι η επικαιροποίηση είναι παράμετρος που αφορά και την επιβίωση. Κάποιοι το λένε εκσυγχρονισμό και κάποιοι άλλοι φυσική εξέλιξη. Όπως και να το πει κανείς, το μέλλον, είναι γνωστό ότι καθορίζεται εν πολλοίς από την  καθημερινή συμπεριφορά του νομικού προσώπου, της διοίκησής του και φυσικά όλου του στελεχιακού δυναμικού.

Στην Ελλάδα που υφίσταται ένα πρόσθετο πρόβλημα στην οικονομία η πρόβλεψη του μέλλοντος είναι ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση όπως ακόμα πιο επίπονη είναι και η δουλειά των στελεχών για να προετοιμάσουν τις εξελίξεις εν μέσω αστάθειας.
Υπάρχει συνταγή για το μέλλον; Αυτή είναι η συνήθης ερώτηση όσων αγωνιούν, θέλουν να είναι επίκαιροι και κυρίως προνοητικοί. Ναι απαντούν, σύμβουλοι επιχειρήσεων, αλλά και κορυφαία στελέχη της αγοράς επισημαίνοντας ότι ακόμα και συνυπολογίζοντας την παράμετρο του απρόοπτου μπορεί σήμερα να κάνει ο καθένας κινήσεις που διασφαλίζουν μια ομαλότητα στην εξέλιξή του.

Και ποιες είναι αυτές; Αρχικώς η εκπαίδευση που θεωρείται ως ο ακρογωνιαίος λίθος για την ανάπτυξη των φυσικών και κατ΄ επέκτασιν και των νομικών προσώπων. Επίσης καθοριστικό στοιχείο θεωρείται και η αφομοίωση-υιοθέτηση των εξελίξεων δεδομένου ότι όποιος αντιτάχθηκε στο ρεύμα είτε παρασύρθηκε είτε δυσκολεύθηκε να προχωρήσει. Ακόμα, υποστηρίζουν άνθρωποι που επί δεκαετίες έχουν με επιτυχία αναπτυχθεί, βασική παράμετρος είναι και το μέγεθος κάτι που επιτυγχάνεται με συνεργασίες, συγχωνεύσεις, δημιουργία μικτών σχημάτων .

Σαφώς και η τεχνολογία δεν υπολείπεται «σημαντικότητας». Προχωρεί και αυτή συμπαρασύροντας τις κοινωνίες και τους επαγγελματίες. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εκπρόσωποι των θεσμικών οργάνων της ασφαλιστικής αγοράς μιλούν «για επενδύσεις σε νέα τεχνολογία, και ανταγωνισμός που έχει περάσει στο διαδίκτυο όπου καλούνται να εισέλθουν άπαντες». Υπάρχουν και άλλα πολλά τα οποία όμως έρχονται αφού προηγηθούν τα πρώτα βασικά που προαναφέραμε.

Σήμερα κάποιοι εργάζονται με e- mail, επικοινωνούν μέσω skype και κάνουν e-sales και βεβαίως και σε όλα αυτά η παρουσία των ανθρώπων, των εταιρειών, των συνεργατών. Διότι όπως σωστά έχει επισημανθεί από κορυφαίο παράγοντα της αγοράς «η τεχνολογία δεν σκέπτεται, δεν μαθαίνει, δεν λύνει προβλήματα, δεν ακούει, δεν εμψυχώνει, δεν εξηγεί. Οι ανθρώπινες δεξιότητες είναι αυτές που συμβάλλουν στην επιτυχία».