ΟΜΝΥΩ: Η εταιρεία της διαρκούς αυτοβελτίωσης

Η ΟΜΝΥΩ δεν είναι ένα συνηθισμένο πρακτορείο, γιατί, από τη γένεσή της, υπηρετεί με πίστη την ιδέα να αντιπροσωπεύει μια εταιρεία που παρέχει ασφαλιστικές συμβουλές και δεν περιορίζεται στην καθαρή πώληση συμβολαίων.

Τη διαφοροποίησή της αυτήν την επιδιώκει με πολλαπλούς τρόπους και αποδεικνύει στην πράξη ότι όποιος προσπαθεί, μπορεί τελικά να διακριθεί. Η εταιρεία βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη στην οδό Γ. Σεφέρη 17, στη Χαριλάου, όπου διαχειρίζεται ασφαλιστικούς κινδύνους και δημιουργεί τα δικά της ασφαλιστικά προϊόντα, δραστηριότητα από την οποία έχει πολλές προσδοκίες.

Υπηρετεί συγκεκριμένες βασικές αρχές, όπως τον σεβασμό προς τον πελάτη, τον επαγγελματισμό και τη συνέπεια, αρχές επίκτητες, που καλλιεργούνται και μαθαίνονται.

Ο δρόμος αυτός αποτελεί επιλογή του ιδρυτή της, του κ. Κωνσταντίνου Βαλαβάνη, που από την πρώτη στιγμή της ενασχόλησής του με τις ασφαλίσεις το 1989, αποφάσισε να τραβήξει την πορεία της διαρκούς αυτοβελτίωσης, της εξυπηρέτησης του πελάτη και της προστασίας των συμφερόντων του ασφαλισμένου.

Τα χρόνια παρουσίας της ΟΜΝΥΩ στην αγορά είναι λίγα, καθώς ιδρύθηκε το 2009 στη Θεσσαλονίκη, φιλοδοξώντας να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω στις ασφάλειες.

Σε καμία περίπτωση, όπως αναφέρει ο κ. Βαλαβάνης, δεν θέλει να αποτελέσει η εταιρεία του μια απλή συνέχεια του επαγγέλματος, αλλά να πρωτοστατήσει σε μια νέα εποχή αλλαγής, που είναι εμφανές ότι συντελείται στην αγορά. Σταδιακά, αυτά τα χρόνια, η εταιρεία προχώρησε κατά τη βούλησή της και σήμερα ετοιμάζεται να «ανοίξει φτερά» και για άλλες περιοχές της Ελλάδας. Δραστηριοποιείται – από άποψη – περισσότερο σε συμβόλαια ζωής, ρύπανσης περιβάλλοντος, επαγγελματικών αστικών ευθυνών και ασφάλισης επιχειρηματικών κινδύνων.

Και φυσικά φτιάχνει τα δικά της ασφαλιστικά προϊόντα, όπως είναι η κάρτα πρωτοβάθμιας περίθαλψης «Χρυσή Υγεία», το συμβόλαιο ΖΩΗΣ και άλλα, που αποτελούν το αποτέλεσμα της συνεργασίας της ΟΜΝΥΩ με άλλες κορυφαίες εταιρείες.

Άμεσος στόχος είναι να αναπτυχθεί σωστά τα επόμενα χρόνια, να αυξήσει τους συνεργάτες της ασφαλιστές και να συνεχίσει να «περπατά» πάνω στα βήματα της συνέπειας και τους επαγγελματισμού, κάτι που ο κ. Βαλαβάνης δεν διαπραγματεύεται.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Κωνσταντίνος Βαλαβάνης, ιδιοκτήτης της ΟΜΝΥΩ

Ο πήχης είναι ψηλά τοποθετημένος για την αγορά, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει με άλλες αξίες, συγκεκριμένους στόχους και σαφή προσανατολισμό. Με αυτήν τη διαφανή προσέγγιση, και λέγοντας ότι τα «παπατζιλίκια έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», ο ιδιοκτήτης της ΟΜΝΥΩ, κ. Κωνσταντίνος Βαλαβάνης, ξεκαθαρίζει το πώς βλέπει την αγορά να προχωρά στο μέλλον.

Επισημαίνει στη συνέντευξή του ότι:

•    Ευκαιρίες υπάρχουν για τους διαμεσολαβητές.
•    «Χρειάζεται να δούμε με αγάπη και επαγγελματισμό τη δουλειά μας και θα ζήσουμε λαμπρά».
•    Δεν βάζει το direct στη ζωή του.
•    Ο καλός διαμεσολαβητής δεν πουλάει, αλλά ανακαλύπτει τις ανάγκες των πελατών.
•    Η αγορά χρειάζεται κατάρτιση και διακριτό επαγγελματισμό.
•    Η συνέπεια είναι επίκτητη και μαθαίνεται.
•    Για να αναπτυχθεί, χρειάζεται γνώση, όραμα, εξυπηρέτηση νέων πελατών, εξυπηρέτηση.
•    Η σχέση μεταξύ πελάτη και ασφαλιστηρίου δημιουργείται μόνο μέσω σωστού συμβούλου.

iw? Σε τι διαφέρει η εταιρεία σας από τον ανταγωνισμό; Πού εστιάζετε το πλεονέκτημά σας;

Κ.Β.: Για εμάς υπάρχει ο καλώς εννοούμενος ανταγωνισμός. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι καθείς εξ ημών κάνει τη δουλειά του σε αυτόν τον κλάδο που αγαπά ή που του αρέσει περισσότερο. Την εταιρεία τη βαφτίσαμε «Ομνύω», διότι είναι υποχρέωσή μας να τηρούμε την υπόσχεση που δίνουμε στον πελάτη, μέσω του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του, ότι θα είμαστε διαχρονικά κοντά του, προκειμένου να υποστηρίζουμε με σοβαρότητα, σαφήνεια και επαγγελματισμό την ορθή μελέτη και δημιουργία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του και κάθε δικαίωμα που απορρέει προς όφελός του μέσα από αυτό!

Η ασφαλιστική μου καριέρα ξεκίνησε το 1989, όταν ήμουν φοιτητής και ήρθε ένας φίλος να με ασφαλίσει. Ξεκίνησα τότε, εν μέσω των πρώτων μου σπουδών, και εξέλιξα τον εαυτό μου επαγγελματικά.
Στη συνέχεια πραγματοποίησα σπουδές στα χρηματοασφαλιστικά και αυτός είναι ο λόγος που ερχόμαστε σήμερα να πούμε ότι δεν είμαστε ένα ακόμη πρακτορείο, αλλά μια εταιρεία συμβούλων οι οποίοι διαχειριζόμαστε ασφαλιστικούς κινδύνους με επιστημονικό τρόπο και κατάρτιση.

iw? Εξειδικεύεστε σε κάποιον τομέα και γιατί;

Κ.Β.: Είναι επιτακτική η ανάγκη του επαγγελματικού προσανατολισμού και της εξειδίκευσης σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού. Άλλωστε η εξειδίκευση δημιουργεί το πλεονέκτημα της πολύ καλής γνώσης των τομέων με τους οποίους ασχολείται ένα γραφείο. Εμείς δουλεύουμε σε τομείς:
•    του κλάδου ζωής, εκεί οφείλεται και η δημιουργία των tailor-made προϊόντων μας,
•    του κλάδου της ρύπανσης περιβάλλοντος, για τον οποίο συνεργαζόμαστε και με εξειδικευμένο δικηγορικό γραφείο, αρμόδιο για τα θέματα της ρύπανσης στο περιβάλλον και
•    των επαγγελματικών αστικών ευθυνών.

Φυσικά, οι συνεργάτες μας, με τις γνώσεις που έχουν, εξυπηρετούν με ιδιαίτερη ευχέρεια το σύνολο των κλάδων, με γνώμονα πάντα την ορθή ασφάλιση του πελάτη μας. Αυτός είναι και ο λόγος που δουλεύουμε πολύ επάνω στην ανάλυση των αναγκών των πελατών μας.
Ένας από τους κλάδους με τον οποίο δεν ασχολούμαστε ιδιαίτερα είναι εκείνος του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό έχουμε δώσει το μεγαλύτερο μέρος των λίγων αυτοκινήτων μας σε συνεργαζόμενη μεσιτική εταιρεία.

iw? Πού βλέπετε άνοδο των ασφαλειών τα επόμενα χρόνια;

Κ.Β.: Η ασφαλιστική αγορά μείωσε το ποσοστό της επί του ΑΕΠ που τόσα χρόνια διατηρούσε σταθερά, ούτως ή άλλως, σε χαμηλά επίπεδα. Το αποτέλεσμα των κύκλων που κάνει η οικονομία είναι οι ευκαιρίες που υπάρχουν, και θα υπάρχουν, για τους διαμεσολαβητές, με την προοπτική να ανέβει ο κλάδος ζωής. Γνωρίζουμε πλέον όλοι μας ότι η σύνταξη και το κοινωνικό σύστημα υγείας είναι ανύπαρκτα. Ως εκ τούτου, ήδη υπάρχει η ανάγκη της ασφάλισης, η οποία θα γίνει πολύ εντονότερη μέσα στα επόμενα χρόνια. Αν οι διαμεσολαβητές δούμε με αγάπη και επαγγελματισμό τη δουλειά μας, θα ζήσουμε έτη λαμπρά!

iw? Θεωρείτε ότι σήμερα υπάρχει επαγγελματισμός και συνέπεια στην ασφαλιστική πώληση;

Κ.Β.: Κάθε πελάτης είναι μοναδικός, διότι για να επιλέξει να ασφαλιστεί σημαίνει ότι επιθυμεί την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών, είτε αυτές αφορούν τον ίδιο και την οικογένειά του είτε την περιουσία του, τα φορολογικά κόστη που θα προκύψουν προς τους κληρονόμους του κ.λπ. Ο σωστός διαμεσολαβητής δεν πουλάει, ανακαλύπτει με βάση την ανάλυση αναγκών τι χρειάζεται ο δυνητικός πελάτης του και ο τελευταίος επιλέγει τι επιθυμεί να ασφαλίσει με βάση τη μελέτη του πρώτου.
Ο επαγγελματισμός είναι πιο διακριτός σήμερα, διότι οι νέοι άνθρωποι στην αγορά μας έχουν όρεξη, επιστημονική κατάρτιση και μπορεί να είναι και δεύτερη γενιά σε πολλές περιπτώσεις. Ενόψει όμως του ανταγωνισμού που δημιουργήθηκε, αλλά και της συρρίκνωσης της αγοράς, πιστεύω ότι οι υπηρεσίες γίνονται καλύτερες από όλους μας, παλιούς και νεότερους, προκειμένου να έχουμε ικανοποιημένους τους πελάτες μας.

Η δε συνέπεια είναι κάτι επίκτητο: τη μαθαίνουμε μέσα από την οικογένειά μας, τους δασκάλους μας, την επαγγελματική μας γαλούχηση. Πρέπει να υπάρχει, αλλιώς δεν υπάρχει μέλλον στη δουλειά αυτή. Τα «παπατζιλίκια» του στιλ «δώσε μου την ταυτότητά σου να σου κάνω ένα συμβόλαιο, ξέρω εγώ», έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Αυτός είναι και ο λόγος που εξαφανίστηκαν οι «μεγάλοι» ασφαλιστές, οι οποίοι στήριζαν τις τεράστιες παραγωγές τους μόνο σε τέτοιου είδους πρακτικές. Αντίθετα, πολύ συνάδελφοι κατάφεραν να μείνουν στο επάγγελμά μας επειδή δουλεύουν με συνέπεια σαν τα μυρμήγκια, ακόμη και αν έφαγαν πολλές «σφαλιάρες» από τις εταιρείες που, κατά καιρούς, έκλεισαν…

iw? Τι πρέπει να κάνει ο διαμεσολαβών για να σταθεί στην αγορά; Ποια είναι η συνταγή ανάπτυξης των φυσικών προσώπων;

Κ.Β.: Γνώση, όραμα, συνέπεια, συνεχή εξεύρεση νέων πελατών και εξυπηρέτηση. Εάν φύγουμε από τις κλασικές γραμμές του «τρένου» που «καβαλούν» οι περισσότεροι, θα μπούμε σε πιο ενδιαφέροντα μονοπάτια. Κατ’ επέκταση, οι συνέργειες και οι συμπράξεις μπορούν να οδηγήσουν σε πολύ καλά αποτελέσματα. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να απογαλακτιστούμε από τις μοναχικές μας συνήθειες, «ρίχνοντας και λίγο νερό στο κρασί μας».

iw? Η ΟΜΝΥΩ καταρτίζει δικά της προγράμματα. Ποια είναι και τι προσανατολισμό έχετε ως προς αυτά; Θα συνεχίσετε να παράγετε παρόμοια;

Κ.Β.: Καταρτίζουμε δικά μας προϊόντα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι γι’ αυτό. Ένα από αυτά είναι η κάρτα πρωτοβάθμιας περίθαλψης ΟΜΝΥΩ – «Χρυσή Υγεία». Η κάρτα αυτή δημιουργήθηκε με ιδιαίτερη προσοχή, φροντίδα και γνώση, και είναι ένα προϊόν που συνεργάζεται αποκλειστικά με τον Όμιλο Ιατρικού Αθηνών και το Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης. Προσφέρει απόλυτα ποιοτικές υπηρεσίες, σε προσιτή τιμή για όλους (www.omnio.gr).

Ο προσανατολισμός μας στον κλάδο υγείας είναι σαφής! Έχουμε τη γνώση και γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε ποιοτικές υπηρεσίες χαμηλού κόστους μέσα από τέτοια προϊόντα, προκειμένου να μπορεί ο κόσμος να τις καρπούται. Άλλωστε επιδιώκουμε η ανάπτυξη της κάρτας μας να γίνεται με ποιοτικά κριτήρια μέσα από διαμεσολαβητές και επαγγελματίες και όχι μέσω διαφημιστικών σποτ και εταιρειών που δεν έχουν καμία σχέση με τον ασφαλιστικό κλάδο.
Έχουμε φτιάξει και άλλα προϊόντα και θα συνεχίζουμε βήμα-βήμα να δημιουργούμε, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς.

iw? Μιλήστε μας σχετικά με την επέκτασή σας. Πώς τη βλέπετε γεωγραφικά; Σήμερα είστε εστιασμένοι στην αγορά της Βορείου Ελλάδος. Η συνέχεια ποια θα είναι;

Κ.Β.: Έχουμε κατά νου να επεκταθούμε και προς τη Νότια Ελλάδα. Ήδη αναπτύσσουμε πολύ σημαντικές συνεργασίες στην Αθήνα και συζητάμε για μια πολύ καλή συνεργασία στην Πάτρα.
Έχω την αίσθηση ότι οι συνεργασίες, από μόνες τους, όμως, δεν αρκούν για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης ή μιας ιδέας, αλλά είναι απαραίτητες οι σωστές και σοβαρές συνεργασίες με καλούς και διαχρονικούς επαγγελματίες της αγοράς.

iw? Οι σχέσεις σας με τις εταιρείες;

Κ.Β.: Οι εταιρείες είναι ο «μοχλός» και το «εργαλείο» για να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες. Στην Ελλάδα έχουμε σήμερα αρκετές καλές εταιρείες τις οποίες επιλέγουμε για να τοποθετούμε τους ασφαλιστικούς μας κινδύνους. Η σχέση μας είναι πολύ καλή με όλες και υπερηφανευόμαστε για το γεγονός ότι τις πληρώνουμε στην ώρα τους και δεν έχουμε οικονομικές εκκρεμότητες απέναντι σε καμία. Αυτό το γεγονός έχει ως αποτέλεσμα τον αμοιβαίο σεβασμό και την ομαλή διαχρονική λειτουργία μεταξύ μας.

iw? Μιλήστε μας για τις direct πωλήσεις και τα άλλα κανάλια διανομής. Υπάρχει διάσταση μεταξύ τους;

Κ.Β.: Θα μπορούσατε να αγαπήσετε κάποιον άνθρωπο χωρίς να τον έχετε γνωρίσει ή χωρίς να σας τον έχουν συστήσει; Το ίδιο συμβαίνει και με την ασφάλιση!
Η ασφάλιση είναι αγάπη προς τα οικεία μας πρόσωπα. Ασφαλιζόμαστε διότι δεν θέλουμε να εκθέσουμε απέναντι στον οικονομικό κίνδυνο τα πρόσωπα που αγαπάμε εξαιτίας ενός θανάτου ή μιας ανικανότητας του ανθρώπου που παράγει χρήμα μέσα στην οικογένεια.

Αυτή η συνεύρεση, η γνωριμία και η απόφαση της «σχέσης» μεταξύ πελάτη και ασφαλιστηρίου συμβολαίου μπορεί να γίνει μόνο μέσω του σωστού συμβούλου και δεν μπορεί να την αντικαταστήσει κανένα direct.
Αυτός είναι και ο λόγος που δεν πρέπει να φοβόμαστε την εξέλιξη. Η αγορά βρίσκει τις ισορροπίες της όταν εμείς κάνουμε σωστά τη δουλειά μας. Άλλωστε, πάντα είναι καλό να υπάρχουν αντίρροπες δυνάμεις, ώστε να ξεχωρίζει και να είναι διακριτή η χρησιμότητα του καθενός μας.

iw? Θα μπει ο διαμεσολαβητής στο direct;

Κ.Β.: Το να συνυπάρχεις με ένα σύστημα, δεν σημαίνει ότι πρέπει, «σώνει και καλά», να το «σβερκωθείς». Έχω την εντύπωση ότι η συνεργασία με το direct για κάποιους συναδέλφους συνιστά μια ευκαιρία άντλησης νέων πελατών σε άλλα προϊόντα. Για εμάς συνιστά απλά μια συνύπαρξη την οποία «δεν τη βάζουμε στη ζωή μας». Απλά το κοιτάμε και το μελετάμε χωρίς να το αγνοούμε.
Θα πρέπει να έχουμε κατά νου, άλλωστε, ότι το direct εφαρμόστηκε για να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας (;) στις ασφαλιστικές εταιρείες, παρακάμπτοντας τα δίκτυα ή μειώνοντας τις προμήθειες των ασφαλιστών. Όσο στηρίζει με τη συνεργασία του ο διαμεσολαβητής το direct τόσο περισσότερο παγιώνεται η χαμηλότερη αμοιβή στην αγορά. Άρα, ας υπολογίσουμε το ποσοστό του λειτουργικού κόστους στις εταιρείες μας, για να δούμε αν η χαμηλή αμοιβή τελικά μας συμφέρει ή «μας βάζει μέσα»!

iw? Προέρχεστε από την ΑΣΠΙΣ. Πείτε μας τι προκάλεσε στην αγορά και τους ασφαλιστές και πώς αυτό μπορεί να αναταχθεί, εάν μπορεί.

Κ.Β.: Ο τρόπος με τον οποίο έκλεισε η ΑΣΠΙΣ προκάλεσε τεράστιο πρόβλημα, ανυπολόγιστου κόστους, στην αγορά. Αυτό δεν το σκέφτηκε κανένας ιθύνων νους όταν έκλεινε την εταιρεία. Από τη μια στιγμή στην άλλη, έμειναν 1.000.000 άνθρωποι ανασφάλιστοι στον κλάδο ζωής, χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό για την επόμενη μέρα.
Το αποτέλεσμα:
•    Επιβάρυνση του κοινωνικού συστήματος υγείας, αφού πλέον δεν υπήρχαν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για να στηρίξουν τις αποζημιώσεις
•    Άνθρωποι με χρόνιες παθήσεις έχασαν το δικαίωμα στην ασφάλισή τους μελλοντικά
•    Θάνατοι και μόνιμες ανικανότητες για τα οποία δεν αποζημιώθηκαν ποτέ οικογένειες
•    Φόροι τους οποίους έχασε το κράτος από όλα αυτά τα συμβόλαια, αλλά και τα μελλοντικά που θα γίνονταν σε άλλες εταιρείες, λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης, πλέον, προς τον θεσμό

Επιπλέον, όταν σήμερα η Πολιτεία είναι ανίκανη να στηρίξει με αξιοπρεπή τρόπο το κοινωνικό σύστημα της υγείας, αλλά και της συντάξεως, θα έπρεπε να έχει έγκαιρα φροντίσει τον έλεγχο και την καταστολή κάποιον παραβατικών πράξεων και να αποφεύγει αυτού του είδους τις βίαιες πρακτικές του τύπου «πονάει πόδι, κόβουμε πόδι».

Σκεφτείτε ότι εμείς οι διαμεσολαβητές, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, συζητούσαμε με τους υποψήφιους πελάτες μας και εξηγούσαμε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να εμπιστεύονται τις ασφαλιστικές εταιρείες. Από το 2000, και μέχρι το κλείσιμο της παραπάνω εταιρείας, συζητούσαμε πλέον πιο συνειδητοποιημένα για το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο πελάτης με βάση την ανάλυση των αναγκών που κάναμε. Τώρα; Ξαναγυρίσαμε στο θέμα της εμπιστοσύνης του θεσμού!

Όλη αυτή η ζημιά που έγινε, μπορεί να αναταχθεί σε ένα σημαντικό σημείο έστω και τώρα, μόνο αν δοθεί με πολιτική βούληση λύση με βάση συζητήσεις και προτάσεις που κάνουμε ως «Σύλλογος Ζημιωθέντων της Ασπίς» προς το αρμόδιο υπουργείο τα τελευταία τρία χρόνια.
Φυσικά σκοπός είναι να κινηθεί προς την πλευρά της συνεργασίας μαζί μας και η ΕΑΕΕ, εφόσον αντιλαμβάνεται πλέον τη ζημιά προς τον ίδιο τον θεσμό, που συντελείται τα τελευταία χρόνια!