Βρετανία: Το 1/3 των μικρών επιχειρήσεων «φουσκώνει» τις ζημίες

Μελέτη  της AXA σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων αποκαλύπτει ότι η ασφαλιστική απάτη αφορά μεγάλος μέρος των μικρών επιχειρήσεων στη Βρετανία. Περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις δήλωσαν ότι μπορεί να «υπερέβαλαν» ή να δήλωναν μεγαλύτερη από την πραγματική ζημία σε περίπτωση που θα έπρεπε μετά από ένα απρόοπτο γεγονός να ζητήσουν αποζημίωση από την ασφαλιστική τους εταιρεία. Επίσης ένας στους δέκα ιδιοκτήτες επιχειρήσεων είναι πιθανό να «αλλοιώσει» λίγο την αλήθεια κατά την εφαρμογή ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Η έρευνα που συμπεριέλαβε εκατοντάδες μικρές βρετανικές επιχειρήσεις δείχνει ότι, ενώ στην πλειοψηφία τους οι διοικήσεις των εταιρειών είναι ειλικρινείς, ωστόσο μπορεί να υπάρξει «υπερβολή» ως προς τη δήλωση των στοιχείων με αποτέλεσμα οι αποζημιώσεις να ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες το χρόνο και η μέση αποζημίωση να αυξάνεται κατά περίπου 17% και να φτάνει ετησίως τις 640 λίρες.

Στην ερώτηση τι θεωρείται «αποδεκτό» κατά τη διεκδίκηση μίας αποζημίωσης περίπου ένας στους δέκα συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν ότι είναι αποδεκτό μία επιχείρηση να «διογκώσει» την αξία των αγαθών που έχουν κλαπεί. Επίσης, το 20% θεωρεί αποδεκτό να προβάλλει ψευδή αξίωση για μικρό ατύχημα στην εταιρεία. Στην κορυφή της λίστας των ανθρώπων με «υπερβολές» στις αξιώσεις τους είναι έμποροι και λιανοπωλητές.

Επιπλέον, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων έχουν κατά 25% περισσότερες πιθανότητες να προβούν σε ψευδή αξίωση που αφορά την ασφάλιση της επιχείρησής τους σε αντιδιαστολή με τη προσωπική τους ασφάλιση.

Ο κ. Matthew Reed, Διευθύνων Σύμβουλος σε μεσιτική εταιρεία ανέφερε ότι «μερικοί άνθρωποι φαίνεται να πιστεύουν πως ασφαλιστική απάτη είναι ένα έγκλημα χωρίς θύματα, αλλά αυτό δεν ισχύει. Οι ειλικρινείς  πελάτες καταλήγουν να πληρώνουν μέσω της αύξησης των ασφαλίστρων τους το κόστος της ψευδών αξιώσεων. Οι διαμεσολαβητές είναι αυτοί που πρέπει να ενημερώσουν σωστά τους πελάτες τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας κάποιοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων παραδέχθηκαν ότι μπορούν να δηλώσουν ψευδή στοιχεία στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο τους όπως:

• Ο ένας στους δέκα δήλωσε ότι θα δήλωνε εσκεμμένα μειωμένα στοιχεία για την αξία των προϊόντων του, προκειμένου να μπορέσει να έχει φθηνότερο ασφάλιστρο

• Περίπου ένας στους δέκα δήλωσε ότι δε θα ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το προσωπικό του αυτοκίνητο και ως επαγγελματικό για να έχει επίσης φθηνότερο ασφάλιστρο

• Επίσης το 5% δήλωσε ότι δε θα ανέφερε προηγούμενες καταδίκες και το 3% ότι θα παρέλειπε να αναφέρει προηγούμενες αξιώσεις αποζημιώσεων.

Η ασφαλιστική βιομηχανία έχει αναπτύξει εξελιγμένες μεθόδους για την αντιμετώπιση της ασφαλιστικής απάτης. Στην προσπάθεια αυτή καθοριστικό ρόλο θα παίξει η συμβολή των διαμεσολαβητών. Εάν ένας μεσίτης ανακαλύψει πως κάποιος πελάτης του προσπαθεί να διογκώσει μια αξίωση, λόγου χάρη, θα πρέπει να συμβουλεύσει σωστά τον πελάτη και να τον πείσει ότι η εν λόγω τακτική δεν είναι προς το μακροχρόνιο συμφέρον του. εμείς θα παροτρύνουμε τους προσπαθούν να πείσουν τους πελάτες τους ότι είναι σε μακροπρόθεσμο συμφέρον τους να κάνουν αλλιώς. Άλλωστε, πέρα από το ότι οι επιχειρήσεις με τις ψευδείς αξιώσεις ή τα ψευδή στοιχεία διατρέχουν τον κίνδυνο η εταιρεία να απορρίψει το αίτημα τους είναι πολύ πιθανό να έρθουν αντιμέτωποι σε κάποιες περιπτώσεις και με ποινικές διώξεις αλλά και με τον κίνδυνο να είναι δύσκολο να ξανασφαλιστούν στο μέλλον».