Μηνιαία ενημέρωση για τον κλάδο αυτοκινήτου ζητά η ΤτΕ

Στενό μαρκάρισμα παίζει η Τράπεζα της Ελλάδος και πάλι την ασφαλιστική αγορά, αυτή τη φορά στον κλάδο αυτοκινήτων.
Η Εποπτική Αρχή καθιερώνει μια αυστηρή διαδικασία ηλεκτρονικής παρακολούθησης της ροής που ακολουθεί το χαρτοφυλάκιο αυτοκινήτων της κάθε ασφαλιστικής, ώστε να γνωρίζει το πως ακριβώς αναπτύσσεται η εταιρεία, από που προέρχεται κάθε νέο όχημα, ποια είναι τα έσοδά της, όπως και το ποιες ακριβώς είναι οι προμήθειες που καταβλήθηκαν στα δίκτυα.

Εκ πρώτης φαίνεται να είναι ένα άκρως αποτελεσματικό μέτρο, ώστε να μπει σε τάξη η αγορά, να αντιμετωπιστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, να παταχθεί το φαινόμενο των “ουρών” κάθε φορά που ανακαλείται η άδεια λειτουργίας μιας εταιρείας, αλλά και να περιοριστεί η αλόγιστη πλειοδοσία προμηθειών που χορηγούν ορισμένοι στο όνομα της ανάπτυξης, ωστόσο όμως πρόκειται για μια εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία που επιβαρύνει τους χρόνους και άρα τα κόστη λειτουργίας των εταιρειών, προσθέτοντας μια ακόμη γραφειοκρατική διαδικασία στην καθημερινότητα του κλάδου.

Μάλιστα, η Τράπεζα της Ελλάδος δεν είναι η πρώτη φορά που ζητεί από την αγορά στοιχεία σε ηλεκτρονική μορφή καθιερώνοντας νέες φόρμες εγγράφων, προκειμένου να γνωρίζει το πως αναπτύσσεται μια εταιρεία, αλλά και το ποια είναι η πραγματική εικόνα των μεγεθών της και των κεφαλαιακών της αναγκών, όμως ουδέποτε μέχρι σήμερα ενημέρωσε γενικότερα την αγορά, αλλά και το ευρύ κοινό για το τι πραγματικά συμβαίνει στον κλάδο, ούτε καν για το πως κλείνει παραγωγικά κάθε χρόνος σε σύνολο και ανά εταιρεία, με αποτέλεσμα άπαντες να βαδίζουν στο σκοτάδι και να ενημερώνονται δια των φημών και των πληροφοριών.
Η δυσφορία των στελεχών της αγοράς φαίνεται να είναι μεγάλη, όπως και οι αντιδράσεις τους για το γεγονός ότι η ΤτΕ επιμένει σε μια πολιτική η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει φέρει τα αναμενόμενα οφέλη.

Σε ότι αφορά τώρα τη νέα πρωτοβουλία της ΤτΕ να συγκεντρώσει στοιχεία της αγοράς σε κωδικοποιημένη μορφή, αυτή προβλέπει τα εξής:
– Σε μηνιαία βάση οι εταιρείες θα ενημερώνουν την Εποπτική Αρχή για την πορεία του χαρτοφυλακίου οχημάτων που ασφαλίζουν. Η ενημέρωση θα γίνεται έως την 15η ημέρα του επόμενου μήνα από το μήνα αναφοράς, ενώ ως πρώτος μήνας ορίζεται ο Μάρτιος.
– Παράλληλα θα πρέπει να υποβληθεί από τις εταιρείες έως τις 31 Μαρτίου και ένα αρχείο με τα στοιχεία των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2013.
– Τα στοιχεία θα είναι ομαδοποιημένα ανά κατηγορία οχήματος (ΙΧ επιβατικά, δίκυκλα, λοιπά οχήματα) και για κάθε κατηγορία θα πρέπει να κοινοποιούνται στοιχεία σχετικά με τη νέα παραγωγή του μήνα, τη μεταφορά οχημάτων από άλλη εταιρεία, τις λήξεις συμβολαίων, τις ανανεώσεις, τις ακυρώσεις για συμβόλαια τα οποία τα οποία εγγράφηκαν προ δύο μηνών, όπως και τις ακυρώσεις για συμβόλαια τα οποία υπογράφηκαν προγενέστερα των προηγουμένων δύο μηνών από το μήνα αναφοράς.
– Τα ανωτέρω στοιχεία θα κοινοποιούνται με βάση το χαρτοφυλάκιο συμβολαίων, αλλά και το χαρτοφυλάκιο οχημάτων.
– Στοιχεία σε μηνιαία βάση θα πρέπει να γνωστοποιούνται και για τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα και ειδικότερα για τη νέα παραγωγή της εκάστοτε εταιρείας, τις ανανεώσεις και τις ακυρώσεις κατά τρόπο ανάλογο με τα στοιχεία για τα χαρτοφυλάκια οχημάτων και συμβολαίων.
– Στους πίνακες που θα κοινοποιούν οι εταιρείες θα περιλαμβάνονται στοιχεία και για τις προμήθειες που χορηγούν ανά μήνα στα δίκτυα και ειδικότερα για τις προμήθειες που αντιστοιχούν στη νέα παραγωγή, στις ανανεώσεις, όπως και για τα έσοδα που χάνονται από τις ακυρώσεις.
– Όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία θα πρέπει να αναφέρονται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και ειδικότερα για τρίμηνο διάστημα, για το διάστημα άνω των τριών και κάτω των έξι μηνών, για το 12μήνο, για διάστημα άνω των 12 μηνών, όπως και για το σύνολο.