Προσήλωση στη νομιμότητα και τον υγιή ανταγωνισμό

Γιάννης Αθανασίου, Γενικός Διευθυντής της Mapfre Assistance

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος οδικής βοήθειας

Το κυριότερο ζήτημα είναι αυτό του αθέμιτου ανταγωνισμού. Επί σειρά ετών συγκεκριμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στην ελληνική αγορά οδικής βοηθείας, και μάλιστα με επιθετικές στρατηγικές, ήταν συστηματικά ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο μη αποδίδοντας τις εισφορές που τους αναλογούσαν.
Αυτό αποτελούσε μεταξύ άλλων σύμπτωμα μιας «ελληνικής», στρεβλής αντίληψης της επιχειρηματικότητας. Σήμερα διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι οι αρμόδιες κρατικές αρχές δείχνουν αποφασισμένες να εξαλείψουν τέτοιες πρακτικές που απέβαιναν επιζήμιες και για τον τελικό καταναλωτή. Στόχος όλων των εμπλεκόμενων μερών πρέπει να είναι η εξυγίανση της αγοράς βοηθείας με την εφαρμογή κανόνων διαφάνειας και οικονομικού «fair-play». Τόσο το κράτος όσο και η ίδια η ασφαλιστική αγορά έχουν υποχρέωση να ξεχωρίσουν «την ήρα απ’ το στάρι» απομονώνοντας τους «κακούς παίκτες» από την πλειονότητα των εταιρειών που παραμένουν προσηλωμένες στη νομιμότητα και τον υγιή ανταγωνισμό. 

Τα μεγέθη και ποιες οι προοπτικές του κλάδου οδικής βοήθειας
Τα μεγέθη του κλάδου είναι ικανοποιητικά και είναι σημαντικό ότι διαφαίνονται ευοίωνες προοπτικές. Κρίσιμο παράγοντα αποτελεί η εφαρμογή και στη χώρα μας μιας πρακτικής η οποία είναι πολύ συνηθισμένη στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές. Δηλαδή το γεγονός ότι το πακέτο ασφάλισης της οδικής βοήθειας ενσωματώνεται (Inclusive) στα συμβόλαια αστικής ευθύνης. Σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η καταναλωτική συνείδηση είναι αρκετά πιο αναπτυγμένη ενώ και η αγοραστική δύναμη διατηρείται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Ευελπιστούμε όμως ότι, μαζί με την πολυπόθητη οικονομική ανάκαμψη για τη χώρα μας, και η ελληνική αγορά θα υιοθετήσει αυτή την πρακτική. Ειλικρινά πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην Οδική Βοήθεια και αναμένεται να δώσει μια σημαντική ώθηση στον κλάδο.

Προγράμματα

Η εταιρεία διαθέτει προγράμματα Οδικής Βοήθειας μαζί με τις Προσωπικές Καλύψεις και τη Φροντίδα Ατυχήματος. Δεν πρόκειται, ωστόσο, για τυπικά, ανελαστικά προγράμματα. Επιδεικνύουμε ιδιαίτερη ευελιξία στη διαμόρφωσή τους με στόχο να καλύπτουμε τις πιο απαιτητικές και εξειδικευμένες ανάγκες των εταιρικών πελατών μας και των ασφαλισμένων τους. Κάνουμε πράξη την εταιρική μας φιλοσοφία συνεργαζόμενοι με τους πελάτες μας σε «win-to-win» σχήματα.
Παράλληλα, αξιοποιούμε την πολυετή εμπειρία του Ομίλου στα προγράμματα εγγύησης, μια πολλά υποσχόμενη αγορά. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία μας παρέχει το i-warranty, ένα μοναδικό πρόγραμμα εγγύησης βλαβών το οποίο παρέχεται ως συμπληρωματική κάλυψη στα συμβόλαια αυτοκινήτου, ειδικότερα σε εκείνα που περιλαμβάνουν κάλυψη για «ίδιες ζημιές». Το πρόγραμμα καλύπτει το κόστος ανταλλακτικών και εργασιών επισκευής βλαβών σε συγκεκριμένα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη του οχήματος, ανάλογα με το πακέτο που θα επιλέξει ο ασφαλισμένος. Η MAPFRE αναλαμβάνει 100% αντασφαλιστική κάλυψη, τη διαχείριση ζημιάς και την υποστήριξη του τελικού πελάτη εκ μέρους της ασφαλιστικής εταιρείας. Τα οφέλη είναι πολλαπλά τόσο για την ασφαλιστική εταιρεία όσο και για τον τελικό πελάτη. Η μεν ασφαλιστική εταιρεία προσφέρει στους πελάτες της ένα πρωτοποριακό προϊόν που τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, ολοκληρώνει την ασφάλιση, ενισχύει την πιστότητα και την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων της και αποτελεί μια πηγή κέρδους με μηδενικό ρίσκο. Από την άλλη, ο πελάτης απολαμβάνει τα οφέλη μιας ολοκληρωμένης ασφαλιστικής κάλυψης σε χαμηλό κόστος, δεν ασχολείται καθόλου με την πληρωμή του συνεργείου και επισκευάζει το όχημά του σε δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργείων, διασφαλίζοντας έτσι ποιότητα και αξιοπιστία στην εργασία.