«Οι πελάτες μας ωφελούνται από τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας»

Ένα νέο βήμα στην ασφαλιστική αγορά ετοιμάζεται να κάνει ο κ. Γιώργος Κούμπας, πρόεδρος της «Κούμπας Α.Ε. Συμμετοχών» και της «Eurobrokers Μεσίτες Ασφαλίσεων Α.Ε.», εκτιμώντας ότι για μία ακόμη φορά μπορεί να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης, όπως πολλές φορές το έχει αποδείξει στο παρελθόν. Μιλώντας γι’ αυτό, και για την ασφαλιστική αγορά, επισημαίνει επιγραμματικά τα εξής: 

- Ακόμα και μεγάλες, εισηγμένες στο χρηματιστήριο επιχειρήσεις είναι ανασφάλιστες, καταδεικνύοντας τα περιθώρια ασφάλισης που υπάρχουν.

- Για το έλλειμμα ασφαλιστικής συνείδησης ευθύνες έχουν οι ασφαλιστές.
- Στην ασφαλιστική βιομηχανία οι εταιρείες θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια
- Η εξειδίκευση θα προσφέρει αύξηση του μεγέθους των εργασιών των εταιρειών
- Δεν υστερούν οι ελληνικοί ασφαλιστικοί οργανισμοί έναντι των αλλοδαπών.

iw? Η Eurobrokers βρίσκεται σήμερα σε μια νέα αρχή;

Γ.Κ.: Βρισκόμαστε στη συνέχιση μιας επιχειρηματικής πορείας που, εδώ και 40 χρόνια, εξελίσσεται με διάφορες ενέργειες στις οποίες κατά καιρούς προβαίνουμε. Αυτές οι ενέργειες είναι που έκαναν τη διαφορά μας έναντι του ανταγωνισμού. Φέραμε για πρώτη φορά ασφαλιστικά προϊόντα που δεν υπήρχαν στην αγορά, εισαχθήκαμε στο χρηματιστήριο, γίναμε στην πράξη και στη συνείδηση της αγοράς ασφαλιστικοί σύμβουλοι επιχειρήσεων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα με όλη τη σημασία του τίτλου. Τώρα έχουμε νέες προοπτικές, θέλουμε να απευθυνθούμε πέρα από τις επιχειρήσεις – πελάτες μας και στους ιδιώτες. Να δημιουργήσουμε ένα ανεξάρτητο δίκτυο συνεργατών, να απαντήσουμε στις σύγχρονες ανάγκες. Στη σημερινή μεταβαλλόμενη αγορά η προστασία των ασφαλισμένων είναι άμεσα συνυφασμένη με την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή τους από επαγγελματίες του χώρου, και αυτοί δεν είναι άλλοι από τους μεσίτες ασφαλίσεων, οι οποίοι διαφοροποιούνται από τους υπόλοιπους επαγγελματίες του κλάδου, γιατί δρουν για λογαριασμό του πελάτη και με στόχο τη διασφάλιση των συμφερόντων του. Οι προτάσεις-συμβουλές του προς τον πελάτη, είτε είναι επιχείρηση είτε ιδιώτης, θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη γνώση των προϊόντων, αλλά και της φερεγγυότητας των ασφαλιστών. Στη σημερινή παγκόσμια αγορά χρειάζονται ασφαλιστές που έχουν το μέγεθος, την οικονομική ευρωστία και την τεχνογνωσία για να αναλάβουν τους αυξανόμενους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι πελάτες, καθώς και τη γνώση των δυνατοτήτων ανάληψης του κόστους από τον πελάτη και την αντίστοιχη διαχείριση των προτεραιοτήτων στις καλύψεις των κινδύνων. Η μεγάλη πρόκληση για την επιτυχή ανταπόκριση σε όλα τα προηγούμενα αφορά το αν αξίζει να επενδύσει ο μεσίτης ασφαλίσεων στα απαιτούμενα μέσα (κεφάλαια – ανθρώπινους πόρους – τεχνολογία) για την ολοκλήρωση της αποστολής του στο μέλλον.

iw? Μπορείτε να το κάνετε;

Γ.Κ.: Ναι. Δεν κινούμαστε αυθαίρετα. Υπάρχει στόχος, σχέδιο και επί αυτού κινούμαστε. Υπηρετούμε διαχρονικά τους πελάτες μας, οι οποίοι αυτό το αναγνωρίζουν και μας υποστηρίζουν στις προσπάθειές μας. Οι πελάτες μας ωφελούνται από τη συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, με τις οποίες θα αξιοποιήσουν ανταγωνιστικά τις δυνατότητες των ασφαλιστικών αγορών. Σήμερα, μετά από τη μεγάλη μας διαδρομή, έχουμε όλα τα εχέγγυα για να προχωρήσουμε. Εξάλλου, όλα αυτά τα χρόνια οι στρατηγικές μας επιλογές δημιούργησαν μια εικόνα στην αγορά – στους πελάτες μας – απόλυτα διακριτή από τους ανταγωνιστές μας.
Για πολλά χρόνια οι εταιρείες μας αποτέλεσαν ένα «φυτώριο» ανάδειξης και εκπαίδευσης δεκάδων στελεχών στην αγορά των μεσιτών ασφαλίσεων και όχι μόνο, ενώ ανέπτυξαν επαγγελματικά πρότυπα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, τα οποία – προσπαθώντας να μιμηθεί και να ακολουθήσει ο ανταγωνισμός – βελτίωσαν συνολικά το επίπεδο λειτουργίας της.

iw? Πώς θα περιγράφατε το ρόλο σας;

Γ.Κ.: Η διαμεσολάβηση είναι στην πραγματικότητα μια πολυδιάστατη δραστηριότητα, που απαιτεί τεχνογνωσία και μεγάλη ποικιλία δεξιοτήτων. Η αγορά των ασφαλιστικών προϊόντων, όπως πολλές άλλες αγορές, απαιτεί σημαντικές δαπάνες αναζήτησης για να βρει κανείς την «καλύτερη » ασφαλιστική λύση. Ο κλάδος που κινούμαστε είναι μια αντανάκλαση του κόσμου που μας περιβάλλει. Αυτός ο κόσμος είναι η απρόβλεπτη λειτουργία των μεγάλων οικονομικών οντοτήτων, αλλά και των ιδιωτών, οι τεχνολογικές αλλαγές, οι τεράστιες οικονομικές εξελίξεις και άλλα. Ο χώρος μας απαιτεί βαθιές τεχνικές γνώσεις σε πολλές πτυχές της δράσης μας, ειδικά για τις επιχειρηματικές ασφαλίσεις.
Ο ρόλος μας είναι να αναλύουμε τις ανάγκες για την ασφάλιση των πελατών μας και να παρέχουμε «έξυπνες συμβουλές» σχετικά με τις επιλογές και την κάλυψη των ασφαλιζόμενων κινδύνων τους. Η ύφεση ενθαρρύνει τους πελάτες μας να κάνουν εξοικονόμηση κόστους από την εφαρμογή διεθνών προγραμμάτων, γι’ αυτό και η σύνδεση με διεθνή δίκτυα, με σκοπό τη συνεχή ενημέρωση των εξελίξεων των αγορών για την αντιμετώπιση των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών μας, είναι από τις βασικές μας προτεραιότητες.

iw? Και πώς γίνεται αυτό;

Γ.Κ.: Με την επιχειρησιακή διαδικασία που ακολουθούμε. Διαδικασία που παράγει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση, μέσα από την έρευνα της ασφαλιστικής αγοράς (τοπικής – διεθνούς). Η καλύτερη πληροφόρηση με τους μηχανισμούς που διαθέτουμε μπορεί να παράγει καλύτερες αποφάσεις για τους πελάτες μας. Αποφάσεις σχετικές με τα ασφαλιστικά προγράμματα που θα «τοποθετηθούν» για να καλύψουμε τις ανάγκες τους κατά τον οικονομικότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Αποφάσεις που πρέπει να ολοκληρώνονται σε ασφαλιστικούς οργανισμούς ανάληψης κινδύνων υψηλής φερεγγυότητας, ώστε, όταν έρθει η ώρα της ζημιάς, να αποζημιωθούν ταχύτατα και σωστά.

iw? Κάνετε επιλογή των αναγκών ασφάλισης;

Γ.Κ.: Όπως ανέφερα, ο χώρος μας απαιτεί βαθιά τεχνική γνώση. Γνώση, δηλαδή, που προϋποθέτει ανάλυση των αναγκών του πελάτη και εντοπισμό των κινδύνων που διατρέχει. Στη συνέχεια διακρίνουμε ποιοι από αυτούς τους κινδύνους είναι σημαντικοί και εάν μπορεί η ασφαλιστική αγορά να τους αντιμετωπίσει για λογαριασμό του ασφαλισμένου με ένα σωστό ασφάλιστρο. Αυτό το υποδεικνύουμε στον πελάτη με μελέτες που ετοιμάζουμε και μετά επιλέγουμε, μαζί του, ποιους κινδύνους θα ασφαλίσουμε, με ποια ασφαλιστικά προγράμματα και με ποιες ασφαλιστικές εταιρείες, ελληνικές και διεθνείς, διότι υπάρχουν κίνδυνοι στην Ελλάδα που ασφαλίζονται στις αγορές του εξωτερικού. Στις σημερινές οικονομικές συνθήκες η στρατηγική διαχείρισης κινδύνων και η καλύτερη αναγνώριση και αξιολόγηση του κόστους αυτών βοηθούν αποτελεσματικά στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

iw? Ποια είναι η «ακτινογραφία» του πελατολογίου σας;

Γ.Κ.: Το 90% του χαρτοφυλακίου της εταιρείας αφορά ασφάλειες μεγάλων επιχειρήσεων, ιδιωτικών αλλά και δημοσίων.

iw? Τι μπορεί να ζητά μια επιχείρηση στην ασφάλειά της;

Γ.Κ.: Είναι πολλοί οι επιχειρηματικοί κίνδυνοι και δεν είναι όλοι ασφαλίσιμοι. Ασφαλίσιμοι είναι αυτοί που αφορούν φυσικές καταστροφές – πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμούς. Είναι και οι ευθύνες προς τρίτους, αυτές δηλαδή που έχει κάθε εταιρεία από την παραγωγική της δραστηριότητα. Μπορεί, όμως, να βρεθεί αντιμέτωπη και με άλλους κινδύνους, που έχουν σχέση με το περιβάλλον ή άλλους κινδύνους που είναι αναγκαίο να αντιμετωπίσει, γι’ αυτό και πρέπει οπωσδήποτε να είναι ασφαλισμένη. Επίσης υπάρχουν και οι περιπτώσεις εκείνες που οι εταιρείες χρειάζεται να επεκταθούν στο εξωτερικό, και στις χώρες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν είναι πιθανό να υπάρχουν πολιτικοί και άλλοι κίνδυνοι οι οποίοι μπορούν να αντιμετωπιστούν με κατάλληλα ασφαλιστικά προϊόντα.

iw? Πώς είναι ο ανταγωνισμός στις μεσιτικές εταιρείες; Είναι πολλές αυτές που υπάρχουν στην Ελλάδα ή υπάρχουν ακόμα περιθώρια και για άλλες;

Γ.Κ.: Τα μέλη του συνδέσμου μας είναι περίπου 70, αλλά υπάρχουν και εταιρείες που δεν είναι μέλη. Βέβαια οι περισσότερες μεσιτικές που δραστηριοποιούνται στην αγορά είναι μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων του οποίου είμαι αντιπρόεδρος.
Έχουμε μεταξύ μας ανταγωνισμό, σε υψηλό επίπεδο, απευθυνόμαστε στους ίδιους πελάτες, τις ίδιες επιχειρήσεις, και ο καθένας προσπαθεί με τον δικό του τρόπο να τις εξυπηρετήσει. Υπάρχει αρκετός χώρος δραστηριοποίησης, διότι ακόμη οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν είναι ασφαλισμένες στα επίπεδα που θα έπρεπε. Υπάρχουν μεγάλες επιχειρήσεις, ακόμα και εισηγμένες στο Χ.Α., που είναι ανασφάλιστες. Επομένως, έχουμε μεγάλο πεδίο ανάπτυξης και δεν μας εμποδίζει ο ανταγωνισμός ώστε να είμαστε υγιείς.

iw? Αναφέρεστε δηλαδή σε έλλειμμα ασφαλιστικής συνείδησης ακόμα και στις μεγάλες εταιρείες. Πού οφείλεται αυτό; Πού το αποδίδετε;

Γ.Κ.: Η ευθύνη είναι δική μας. Εμείς είμαστε οι υπόλογοι. Αν οι επιχειρηματίες είχαν ενημερωθεί καλύτερα από εμάς, που είμαστε οι ειδικοί, για το ποιους κινδύνους διατρέχουν και με τι κόστος θα μπορούσαν αυτό να το αντιμετωπίσουν, θα το είχαν κάνει οι περισσότεροι. Έχουμε λοιπόν πολλή δουλειά, να μεταφέρουμε δηλαδή την ασφαλιστική ενημέρωση, η οποία θα καλλιεργήσει την ασφαλιστική συνείδηση στους πελάτες μας, στις επιχειρήσεις.

iw? Τα προϊόντα ιδιωτικής σύνταξης μπορούν να αναπτυχθούν όπως φημολογείται; Εσείς το πιστεύετε; 

Γ.Κ.: Βεβαίως. Θα μεταφερθεί μεγάλο μέρος της ασφάλισης και της σύνταξης στον ιδιωτικό τομέα. Εκεί θα αναπτυχθεί ένα μεγάλο έργο από τους ασφαλιστικούς συμβούλους, οι οποίοι θα στραφούν στους ιδιώτες και θα μπορούν να τους βοηθούν στον τρόπο που θα αντιμετωπίσουν και το πρόβλημα της συνταξιοδότησής τους και το πρόβλημα τις προσωπικής τους ασφάλισης υγείας. Αυτό θα αφορά όλους τους Έλληνες και γι’ αυτό εμείς, ως Eurobrokers, θα αναπτυχθούμε σε ένα τέτοιο δίκτυο, ανεξάρτητων ασφαλιστικών συμβούλων, οι οποίοι θα απευθύνονται πλέον σε ιδιώτες.

iw? Πόσο έχει επηρεαστεί η ασφαλιστική αγορά, και κατ’ επέκταση και εσείς, αφού ασχολείστε με τη διαμεσολάβηση, από την οικονομική κρίση;

Γ.Κ.: Όταν αντιμετωπίζουν πρόβλημα οι πελάτες, είναι προφανές ότι αυτό μεταβιβάζεται και σε όσους προσφέρουν υπηρεσίες. Βέβαια αυτό έχει βοηθήσει εμάς, τους επαγγελματίες μεσίτες ασφαλίσεων, στο να γίνουμε πιο χρήσιμοι για τους ενδιαφερόμενους να ασφαλιστούν. Καλούμαστε δηλαδή να βοηθήσουμε τον πελάτη να εξοικονομήσει όσο το δυνατόν περισσότερα ασφάλιστρα, χωρίς όμως αυτό να είναι σε βάρος της ποιότητας της κάλυψής του, διότι σε μια εποχή κρίσεως, όταν συμβούν ζημιές και δεν μπορέσει να αποζημιωθεί ο «ανασφάλιστος» πελάτης – επιχείρηση, τότε αυτό θα είναι, πλέον, και το τέλος της δραστηριοποίησής του.

iw? Και τι κάνετε εσείς ως μεσίτες στους πελάτες; Τι τους «πουλάτε»;

Γ.Κ.: Έχουμε ένα σημαντικό ρόλο να παίξουμε, ακόμη κι αν αυτός είναι εις βάρος της δικής μας τελικής κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, όσο μειώνονται τα ασφάλιστρα μειώνονται και τα έσοδά μας, αλλά ο ρόλος μας γίνεται υψηλότερος ποιοτικά. Είμαστε επιφορτισμένοι με το να βοηθούμε στην επιβίωση της ελληνικής επιχείρησης, να μειωθεί το κόστος, όπου είναι δυνατόν, χωρίς να επηρεαστεί η ουσία της ασφαλιστικής κάλυψης, και να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα. Με αυτόν τον τρόπο, βοηθάμε αποτελεσματικά στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, οι οποίες θα λειτουργούν, πλέον, με τους νέους κανόνες της αγοράς και θα είναι υγιείς και ανταγωνιστικές.

iw? Πώς βλέπετε την κρατική παρέμβαση στην ασφαλιστική αγορά;

Γ.Κ.: Η εποπτεία στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες και δίνουν τα ασφαλιστικά προϊόντα σε εμάς και τους πελάτες μας, έχει βελτιωθεί πάρα πολύ από τότε που μεταφέρθηκε στην Τράπεζα της Ελλάδος, και πλέον θα έλεγα ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα είναι από όλες τις πλευρές ελεγχόμενες, ώστε να έχουν και τα απαραίτητα κεφάλαια και την απαραίτητη οργάνωση για να μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Εκεί το κράτος έχει επιτελέσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια.

iw? Εσείς πώς βλέπετε το μέλλον σας ως αγορά και ως δραστηριότητα;

Γ.Κ.: Λειτουργούμε σε ελεύθερη αγορά. Ωστόσο, εκτιμώ ότι έχουμε πολλές ασφαλιστικές εταιρείες σήμερα. Δεν θα έχουμε τόσες στο μέλλον. Θα εξαγοραστούν ή θα συγχωνευθούν, διότι δεν θα μπορεί να σταθεί μια ασφαλιστική επιχείρηση που δεν έχει ένα συγκεκριμένο μέγεθος, και αυτό είναι κάτι που το κράτος εμμέσως το προωθεί. Να έχουμε λιγότερες μονάδες, μεγαλύτερης εμβέλειας.

iw? Είστε υπέρ της άποψης ότι μια ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες σε όλους τους κλάδους ή είστε υπέρ της εξειδίκευσης;

Γ.Κ.: Κανονικά θα έπρεπε σε μια αγορά να υπάρχουν εξειδικευμένες ασφαλιστικές εταιρείες που τους υποχρεώνει και η αγορά και οι πελάτες να προσφέρουν ασφαλιστικά προϊόντα που να είναι ανταγωνιστικά των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών. Διότι, σήμερα, οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ελεύθερα και επιτυχημένα, εάν έχουν προϊόντα που ενδιαφέρουν τους Έλληνες. Επομένως, μια μικρομεσαία ασφαλιστική επιχείρηση που κάνει λίγο από όλα και πουθενά δεν είναι ιδιαίτερα καλή και που δεν μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο, δεν έχει μέλλον. Θα πρέπει να εξειδικευθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες και να μεγαλώσουν σε μέγεθος. Αυτό το ζητούν και οι πελάτες μας.

iw? Ποιο είναι το επίπεδο των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα συγκριτικά με αυτό των αντίστοιχων ξένων εταιρειών;

Γ.Κ.: Θα έλεγα ότι είναι στα ίδια επίπεδα. Δεν υστερούν οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες ούτε από πλευράς ποιότητας εργασιών ούτε από πλευράς φερεγγυότητας. Υστερούν σε μέγεθος, αλλά γι’ αυτό δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, αφού αναπτύχθηκαν σε μια μικρή χώρα, σε μια μικρή αγορά. Ωστόσο, μεγαλώνουν και εξυγιαίνονται.

iw? Τι προτείνετε στους πελάτες σας, ελληνικές ή ξένες ασφαλιστικές εταιρείες;

Γ.Κ.: Εμείς σαφώς και αντιμετωπίζουμε το δίλημμα να συστήσουμε στους πελάτες μας για την κάθε περίπτωση την καλύτερη ασφαλιστική εταιρεία. Γι’ αυτό και όταν υπάρχει αυτό το προϊόν ασφάλισης στην Ελλάδα, συστήνουμε ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες. Αναζητούμε ασφαλιστικές εταιρείες από το εξωτερικό όταν υπάρχουν προϊόντα – όπως η ασφάλιση ευθυνών των στελεχών των διοικητικών συμβουλίων – που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Ωστόσο, και σε αυτές τις περιπτώσεις, συνεργαζόμαστε με ελληνικές ασφαλιστικές οι οποίες έχουν το ρόλο της εκδίδουσας το συμβόλαιο ασφαλιστικής εταιρείας, αλλά η αντασφάλιση γίνεται στο εξωτερικό.

iw? Δηλαδή υπάρχουν κάποια είδη ασφαλίσεων που δεν υφίστανται στη χώρα μας και που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν;

Γ.Κ.: Ναι, όπως η ασφάλιση πιστώσεων ή άλλες μορφές ασφάλισης που παρέχουν προστασία κατά του αυξανόμενου κινδύνου των επισφαλών απαιτήσεων, ιδιαίτερα σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας, ή πρόσθετες εγγυήσεις για πιστωτική ικανότητα. Οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει – παγκοσμίως – να «αγκαλιάζουν» αυτές τις προοπτικές ασφαλιστικής κάλυψης. Στην Ελλάδα, δεν είναι επαρκής η αγορά για ασφάλιση πιστώσεων. Υπάρχουν μία-δύο εταιρείες που την καλύπτουν περιορισμένα και αναγκαζόμαστε να απευθυνθούμε στην αγορά του εξωτερικού. 

iw? Στον κλάδο της μεσιτείας ασφαλειών υπάρχει χώρος για συνεργασίες ή είναι ξεκάθαρα τα πράγματα;

Γ.Κ.: Συνεργαζόμαστε πολλές φορές, όταν μπορεί ο καθένας να προσφέρει στον πελάτη κάτι διαφορετικό λόγω μιας εξειδίκευσης που μπορεί να έχει, διότι και στο δικό μας χώρο υπάρχει εξειδίκευση, άλλοι ασχολούνται με τη ναυτιλία, άλλοι με την ασφάλιση μεταφορών ή παγίων εγκαταστάσεων, με τεχνικά έργα κ.λπ. Αλλά είναι αρκετές φορές που ο πελάτης θέλει να έχει δύο διαμεσολαβητές. Σε αυτήν την περίπτωση θα συνεργαστούμε υπό την απαίτηση του πελάτη.

iw? Διατηρείτε επαφές με τις αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού;

Γ.Κ.: Ανάμεσα στις βασικές μας προτεραιότητες συγκαταλέγεται η επαφή και η καλλιέργεια προσωπικών σχέσεων με διεθνείς ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς οίκους. Όταν χρειαστεί να συνεργαστούμε με ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού, για μεγάλους ή εξειδικευμένους κινδύνους, συνεργαζόμαστε με διεθνείς μεσίτες, ώστε να επιτύχουμε την καλύτερη δυνατή λύση, προς όφελος του πελάτη μας.

iw? Μπορεί να αναπτυχθεί ο θεσμός της ασφάλισης;

Γ.Κ.: Ναι είμαι βέβαιος, διότι η ασφάλιση τούς ωφελεί όλους. Ο καθένας, είτε είναι επιχείρηση είτε ιδιώτης, έχει να κερδίσει μέσα από την ασφάλισή του. Φορείς της διαδικασίας αυτής είμαστε και εμείς, που πρέπει να δίνουμε την ανεξάρτητη, αντικειμενική ασφαλιστική συμβουλή και να την υλοποιούμε με όλες τις ασφαλιστικές εταιρίες της αγοράς. Αυτό θέλουμε να το μεταφέρουμε εκτός από τις επιχειρήσεις και στους ιδιώτες, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να αναπτύξει ασφαλιστική συνείδηση στα επίπεδα της Ευρώπης. Οι ιδιώτες είναι χρήσιμο να συνεργάζονται με τους μεσίτες ασφαλίσεων και να αξιοποιούν την τεχνογνωσία τους. Θα είναι για δικό τους καλό και φυσικά αυτό θα βοηθήσει πολύ και την ανάπτυξη της αγοράς.
Εμείς φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε να είμαστε «σύμμαχοι» με τον πελάτη, συνεπείς στην αποστολή μας και στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, αναγνωρίζοντας και ικανοποιώντας τις ανάγκες του, όπως διαμορφώνονται σήμερα και στο μέλλον.