Οι πέντε «πληγές» της Evima

«Πόλεμος» κηρύχτηκε  για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο μέρος από το στόλο των 270.000 οχημάτων που ήταν ασφαλισμένα στην εταιρεία EVIMA. Η παραγωγή της ανακληθείσας εταιρείας υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση μπορεί να ξεπερνά και τα 75 εκατ. ευρώ (χρήση 2012).

Στο μεταξύ, πέρα από το ζήτημα του ανταγωνισμού και το που θα καταλήξουν οι ασφαλισμένοι της EVIMA, υπάρχουν και μια σειρά από άλλα ζητήματα που έχουν ενδιαφέρον. Ειδικότερα:

-          Ένα από τα θέματα που δημιουργεί η ανάκληση της άδειας λειτουργίας της EVIMA είναι το δάνειο 25 εκατ. ευρώ που είχε δοθεί από την Proton Bank στους μετόχους της εταιρείας και το οποίο είναι πολύ πιθανό να  μένει στο «αέρα».

-          Ένα δεύτερο ζήτημα αφορά στην ευθύνη την οποία έχουν οι διαμεσολαβούντες για τη μεταφορά των ασφαλισμένων της EVIMA σε άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Όπως αναφέρουν αρμόδιοι από την ασφαλιστική αγορά, οι ασφαλιστές καλούνται σε αυτή τη φάση να κινηθούν άμεσα για την κάλυψη των πελατών τους, διότι αν κάποιος δεν μετακινηθεί και εμπλακεί -ως ανασφάλιστος- σε τροχαίο, τότε ο διαμεσολαβών αφενός θα φέρει ευθύνη για το γεγονός ότι ο πελάτης του ήταν ανασφάλιστος , αφετέρου δεν θα μπορεί να ενεργοποιήσει το συμβόλαιο ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης διότι η συγκεκριμένη παράληψη, όπως επισημαίνουν νομικοί κύκλοι, εμπεριέχει ενδεχόμενο δόλο και δεν καλύπτεται ασφαλιστικά.

-          Ένα τρίτο θέμα είναι οι εργαζόμενοι στην EVIMA και το δίκτυό της, που πλέον χάνουν τις θέσεις τους και περνούν στην ανεργία σε μια περίοδο κατά την οποία οι θέσεις εργασίας σπανίζουν.

-          Ένα τέταρτο θέμα αφορά στις αποζημιώσεις τις οποίες θα κληθεί να καταβάλλει για λογαριασμό της εταιρείας το Επικουρικό Κεφάλαιο, που σε πρώτη εκτίμηση υπολογίζεται ότι είναι της τάξης των 30 – 35 εκατ. ευρώ (270.000 οχήματα με την παραδοχή ότι το 10% να έχει εμπλακεί  τροχαίο με μέση ζημιά περί τα 1.500 ευρώ).

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το νέο πλαίσιο για τις αποζημιώσεις του Επικουρικού Κεφαλαίου έδωσε τη δυνατότητα στην Εποπτική Αρχή να «ελέγχει» τις οικονομικές επιπτώσεις για το φορέα μετά από κάθε ανάκληση εταιρείας, οπότε άνοιξε ο δρόμος για νέες επιθετικές κινήσεις από την πλευρά της Τ.τ.Ε..