«Ο καταναλωτής του σήμερα διαφέρει σημαντικά από αυτόν του χθες»

Ο σύγχρονος καταναλωτής χρειάζεται προϊόντα που να προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις στις ανάγκες του

Η οικονομική κρίση που βιώνουμε έχει αλλάξει πολλά πράγματα που γνωρίζαμε τα προηγούμενα χρόνια. Μεταξύ άλλων έχει αλλάξει και αυτό που ονομάζουμε «καταναλωτική συμπεριφορά».  Ο καταναλωτής του σήμερα διαφέρει σημαντικά από αυτόν του χθες. Έχει διαφορετικές δυνατότητες, ανάγκες, επιθυμίες και ενδιαφέροντα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ακριβώς επειδή η οικονομική κρίση δεν είναι κάτι πρόσκαιρο που θα ξεπεραστεί γρήγορα και εύκολα ο καταναλωτής που έχουμε σήμερα μπροστά μας, είναι αυτός που πρέπει να κερδίσουμε τα επόμενα χρόνια. Και για να τον κερδίσουμε πρέπει να τον γνωρίσουμε και να τον καταλάβουμε.

-Πρώτον, έχει μειωμένο εισόδημα. Ζούμε σε μια χώρα όπου ένας στους τέσσερις είναι άνεργος και οι υπόλοιποι έχουν υποστεί περικοπές στους μισθούς, τις συντάξεις τους κ.λπ. Άρα είναι φυσικό ο καταναλωτής να επαναξιολογεί τις προτεραιότητές του.

-Δεύτερον, η ανάγκη του για ασφάλιση είναι περισσότερο αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν. Με τη συνεχή υποχώρηση του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης αναδεικνύεται ακόμα πιο έντονη η ατομική πρόνοια και η ανάγκη εξασφάλισης ιδιαίτερα στους σημαντικούς τομείς της Σύνταξης και της Υγείας.

-Τρίτον, έχει πολλές υποχρεώσεις, άγχος και ελάχιστο χρόνο για να ενημερωθεί και να αναζητήσει λύσεις στα θέματα που τον απασχολούν.

Σε αυτόν τον καταναλωτή απευθυνόμαστε και σε αυτά τα χαρακτηριστικά του οφείλουμε να προσαρμόσουμε τις υπηρεσίες μας. Σήμερα, ο καταναλωτής αναγκάζεται να περικόψει έξοδα και υπηρεσίες. Κάθε ευρώ του έχει αξία. Ο σύγχρονος καταναλωτής χρειάζεται προϊόντα που να προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις στις ανάγκες του Οφείλουμε να του υπενθυμίσουμε ότι η ασφάλιση αξίζει να βρίσκεται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του.

, δηλαδή ποιοτικά, ευέλικτα και εξατομικευμένα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Στο λίγο χρόνο που έχει να διαθέσει ζητά από την ασφαλιστική εταιρία έγκαιρη, επαρκή και κυρίως στοχευμένη πληροφόρηση.

Πάντα μέσα από μια κρίση γεννιέται κάτι καινούριο. Ωφελημένος αυτός που έχει την ικανότητα να αφουγκράζεται, να κατανοεί και να προσαρμόζεται στη νέα κατάσταση. Αυτό ακριβώς καλείται να κάνει σήμερα η ασφαλιστική αγορά.

* Η κα Μ. Αντωνάκη είναι Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Πηγή: ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ (ΕΑΕΕ) – Δεκέμβριος 2012